Renkamės automobilį: trejų metų mašina - ne prastesnė už naują?

Vienas iš svarbiausių argumentų apsisprendus pirkti naują automobilį yra neabejotina jo techninė būklė.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

2014-05-11 09:04, atnaujinta 2018-02-14 02:12

„Vis tik naujas daiktas yra naujas – jame tikrai niekas nebus sugedę“, - tokia mintimi automobilio ieškantys lietuviai įtvirtina apsisprendimą pirkti naują modelį.

Tačiau nedaug naudotus automobilius nuolat prižiūrintys oficialių servisų specialistai tvirtina, kad per trejus metus automobiliui nieko blogo nenutinka, o gedimai apsiriboja perdegusiomis lemputėmis ar nusidėvėjusiais stabdžiais – naują automobilį lietuviai prižiūri itin kruopščiai.

Kad trejus metus naudoti automobiliai praktiškai niekuo nenusileidžia naujiems patvirtina ir techninių apžiūrų duomenys.

Techninės apžiūros nebijo

Senesnių autmobilių savininkams techninė apžiūra yra viena iš nelaukiamiausių ir didžiausią baimę keliančių prievolių, bet apynaujų automobilių šeimininkai jos visai nesureikšmina.

Tokvila“ serviso vadovas Vladimiras Liustrickis pastebėjo, kad paprastai pirmajai techninei apžiūrai (TA) besiruošiantys 3 metų amžiaus automobilio savininkai prieš važiuodami į TA stotį prašo mašiną patikrinti servise.

„Tikriname praktiškai viską, kas tikrinama ir techninės apžiūros metu: važiuoklės būklę, stabdžių efektyvumą, žibintus, variklio išmetamųjų dujų parametrus ir kita. Iš tiesų, tikriname net daugiau nei reikalaujama, nes būna, kad klientai prašo mūsų nuvažiuoti ir pereiti jų automobilio techninę apžiūrą“, - sakė jis.

Bet paprastai apynaujuose automobiliuose nepasitaiko jokių didesnių gedimų. Paprašytas prisiminti didžiausią pirmajai TA ruošto automobilio bėdą V.Liustrickis negalėjo paminėti nieko svarbaus.

„Automobiliuose iki 3 metų senumo dažniausiai reguliuojame žibintus, keičiame lemputes, stabdžių trinkeles“, - vardijo jis.

Techninė apžiūra - ne košmaras

Prabangieji BMW taip pat paprastai neturi didelių problemų. „Krasta Auto“ Serviso paslaugų skyriaus klientų aptarnavimo vadovė Lina Zaleckienė tvirtino, kad paprastai modeliams prieš pirmąją TĄ pakanka pareguliuoti žibintus, dažniausiai – priešrūkinius.

„Jeigu automobilis turi galiojančią garantiją, dažnai ši patikra sutampa su numatytu apsilankymu pagal garantinę priežiūrą, - techninės apžiūros nesureikšmino ji. - Dažniausiai vertiname automobilio važiuoklę, stabdžių, apšvietimo sistemas, automobilio padangas, išmetamųjų dujų vamzdyną, tepalo ir kitų skysčius.“

L.Zaleckienė taip pat negalėjo prisiminti atvejų, kad 3 metus naudotame automobilyje būtų rasta didelių gedimų, mat paprastai tokiems automobiliams tebegalioja garantija.

Vilniaus techninių apžiūrų įmonės „Tuvlita“ technikos vadovas Tomas Balčius patvirtino, kad trejus metus pavažinėti automobiliai praktiškai nenusileidžia naujiems. „Dauguma yra tvarkingi. Trejų metų automobiliui tai būna pirmoji techninė apžiūra, ne vieno anekdoto negaliu papasakoti. Toks automobilis dar būna garantinis, gamintojas už jį atsako“, - tvirtino pašnekovas.

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, iš pirmo karto TA nepereina vos 12,5 proc. automobilių iki 3 metų amžiaus. Palyginimui, vidutiniškai TA iš pirmo karto nepereina net 48,86 proc. automobilių.

Trūkumai lengvai išsprendžiami

Bet net ir neperėjusius TA iš pirmo karto apynaujus automobilius paprastai sustabdo gana lengvai išsprendžiamos bėdos – nuo nesureguliuotų žibintų iki negaliojančio draudimo poliso.

3,5 proc. apynaujų automobilių nepereina TA dėl neteisingai sureguliuotų žibintų, 1,2 proc. sustabdo pernelyg didelis lanksto, lankstinės dalies sudilimas ar klibėjimas, 0,9 proc atvyksta su netvarkingais ar nešviečiančiais žibintais, o 0,7 proc. vairuotojų nepateikia draudimo poliso.

„Pagal aukščiau pateiktą statistiką matoma, kad trūkumų tokio amžiaus automobiliuose nėra daug. O esami trūkumai dažniausiai susiję su žibintais ir eksploatacinių detalių susidėvėjimu. Tai susidėvėję lankstai, kaladėlės, trūksta eksploatacinių skysčių ir panašiai, ar įsipareigojimų, kaip draudimo polisas, vykdymu.

Automobiliai dažniausiai iki 3 metų būna garantiniai, o jų vidutinė rida neviršija 100 tūkst. km, todėl šie automobiliai prižiūrimi servisuose ir būna tvarkingi“, - užtikrino „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Bėdos prasideda pasibaigus garantijai

T.Balčius neslėpė, kad anekdotinių situacijų galima prisižiūrėti per kitą TA, kai atvyksta jau 5 metų sulaukęs automobilis, nes pasibaigus garantijai nebe visi vairuotojai kruopščiai rūpinasi savo automobiliais.

Daugiau problemų būna ir vos poros metų automobiliuose, kurie jau spėjo pakeisti savininką. L.Zaleckienė pastebėjo, kad ne iš autorizuoto atstovo pirktuose net ir jaunesniuose nei 3 metų automobiliuose pasitaiko įvairiausių gedimų ar įrangos neatitikimų, pavyzdžiui, trūksta oro pagalvių.

Bėgant metams net kai kurie automobilių su tebegaliojančia garantija šeimininkai ima vis atsainiau žiūrėti į savo transporto priemones.

Pasak „Tokvilos“ serviso vadovo V. Liustrickio, dalis atvejų būna tokie, kad belieka tik truktelėti pečiais ir klausti: „O kur jūs buvote anksčiau?“

„Žmonės įsivaizduoja, kad jei automobiliui suteikiama, pavyzdžiui, korozijos garantija, tai reiškia, kad jie gali nieko nedaryti visą garantinį laikotarpį. O artėjant jo pabaigai mano turį teisę durti pirštu į pažeistas vietas ir reikalauti, kad viskas būtų sutvarkyta.

Siekdami išvengti tokių nesusipratimų, mes visada pabrėžiame savo autosalono klientams, kad tinkamai prižiūrimas automobilis tarnaus ilgiau ir patikimiau. Juolab, kad bet kokios gamintojo garantijos viena pagrindinių sąlygų – tinkama nuolatinė automobilio techninė priežiūra, kurią reikia atlikti ne kada šauna į galvą, o remiantis konkrečiomis gamintojo rekomendacijomis“, – sakė jis.

Pirmas savininkas rūpestingiausias

Anot specialisto, jo praktikoje mažiausiai bėdų kyla su hibridinių automobilių savininkais. Jie dažniausiai labai sąžiningai rūpinasi savo transporto priemonėmis ir reguliariai jas tikrina.

Kiek daugiau bėdų kyla tuomet, kai automobilis pereina iš pirmų rankų į antras ar trečias. „Pirmasis savininkas, teko pastebėti, savo automobiliu rūpinasi labiausiai. Vėlesni transporto priemonės šeimininkai skiria ir mažiau dėmesio, ir mažiau lėšų tam“, – tvirtino V.Liustrickis.

Dėl to kenčia transporto priemonės, o vėliau nepatogumų patiria ir jas vairuojantys žmonės, kurie neįpranta automobilių technine būkle rūpintis nuolatos ir reguliariai.

„Kažkodėl nemaža dalis vairuotojų vis dar yra linkę savo automobiliais rūpintis panašiai, kaip ir sveikata – kai pas daktarą eina tik tuomet, kai jau kyla akivaizdžios sveikatos problemos ir reikia rimtesnio specialistų įsikišimo.

Mes tai vadiname amerikietišku automobilio priežiūros stiliumi, kai važiuojama tol, kol mašina rieda, netikrinant jos techninės būklės profilaktiškai, o kai jau nebeužsiveda, tada kreipiamasi pagalbos“, – aiškino pašnekovas.

Apynaujų automobilių gedimai pataisomi per pusvalandį

Centralizuoto techninės apžiūros duomenų banko duomenimis, per pastarąjį pusmetį (2013-ųjų lapkritį – 2014-ųjų balandį) visoje Lietuvoje į techninės apžiūros stotis atvyko 3527 lengvieji automobiliai iki 3 metų amžiaus.

Tarp jų benzininių – 40,9 proc., varomų benzinu ir dujomis - 0,5 proc, benzinu ir elektra - 0,8 proc., o dyzelinu - 57,8 proc.

Šių automobilių vidutinė rida – 73 tūkst. km.

Bendras praeinamumas iš pirmo karto - 87,5 proc.

Dažniausiai nustatomi trūkumai ir kiek procentų automobilių nuo atvykusių jų turėjo:

Žibintų sureguliavimas – 3,5 proc;

Pernelyg didelis lanksto, lankstinės dalies sudilimas (klibėjimas) – 1,2 proc;

Netvarkingi žibintai (nešviečia ir pan.) – 0,9 proc;

Nepateiktas draudimo polisas – 0,7 proc;

Neveikia priekinių žibintų valymo ar apiplovimo įtaisas – 0,7 proc;

Nešviečia stabdymo signalo žibintai – 0,6 proc;

Netvarkinga stiklų būklė (įskilęs ir pan.)- 0,5 proc;

Neveikia priekinių žibintų lygio reguliavimo įtaisai 0,5 proc;

Netolygus darbinių stabdžių veikimas – 0,5 proc;

Nepakankamas stovėjimo stabdžių efektyvumas – 0,4 proc.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.