Sunkvežimio vairuotojas į nelaimę lėkė lyg išdegęs akis

Tik per laimingą atsitiktinumą pirmadienį Vilniuje įvykusi avarija, kai Geležinio Vilko gatvėje sunkvežimis taranavo stovintį automobilį ir nukrito nuo viaduko, nesibaigė tragedija.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jun 3, 2014, 4:40 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 5:33 AM

Peržiūrint užfiksuotas avarijos aplinkybes aiškėja, kodėl sunkvežimio vairuotojas nesugebėjo suvaldyti sunkiasvorės transporto priemonės ir rėžėsi į trečioje eismo juostoje stovėjusį sugedusį „Kia Sportage“.

Priekinės padangos - vos „gyvos"

Po avarijos darytose nuotraukose sunku nepastebėti, kokios būklės priekinės sunkvežimio padangos.

Ant jų vos matosi protektoriaus likučiai, todėl nieko keisto, kad vairuotojui stipriai spustelėjus stabdžius padangos ėmė slysti ir sunkiasvoris automobilis tapo nevaldomas.

Liudininko užfiksuotame vaizdo įraše matyti ir dar viena lemtinga detalė. Jei vairuotojas būtų ją pastebėjęs, jam nebūtų tekę nei staigiai sukti iš trečiosios į antrą eismo juostą, nei stipriai stabdyti.

Geležinio vilko gatvėje, apie porą kilometrų nuo nelaimės vietos esančioje informacinėje švieslentėje, buvo aiškiai matyti pranešimas: „Sugedęs automobilis už tunelio 3-oje eismo juostoje”.

Nematė pranešimo?

Dauguma kitų vairuotojų dar prieš įvažiuodami į tunelį riedėjo pirma arba antra eismo juosta, o statybinių atliekų konteinerį vežęs sunkvežimio vairuotojas juos lenkė trečiąja. Kai jis pastebėjo sugedusį visureigį, buvo jau per vėlu.

Avarijos tyrėjai savo išvadų dar nepaskelbė. Įmonės „Ecoservice“, kuriai priklauso nuo tilto nuskriejęs sunkvežimis, komercijos direktorė Daiva Skrupskelienė tvirtino nežinanti, ar įmonės vairuotojas bus pripažintas kaltu.

„Visi mūsų vairuotojai specialiai apmokomi, turime instruktorių, bet ne visuomet pavyksta išvengti nelaimių“, - sakė ji.

Pašnekovė užtikrino, kad automobilis taip pat buvo neblogos būklės, prižiūrėtas „pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus“.

Tačiau portalo lrytas.lt kalbintas Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas patvirtino žiūrėjęs nuotraukas iš įvykio vietos ir pastebėjęs, kad priekinės padangos tikrai nebebuvo puikios būklės.

„Neatidumas ir greitis, - įvardijo jis galimas pagrindines nelaimės priežastis. - Galbūt greitis ir buvo leistinas, bet tikrai nesaugus.“

Važiavo kur negalima

Be to, sunkvežimio vairuotojas ignoravo svarbią kelių eismo taisyklę - krovininiais automobiliais, sveriančiais virš 3,5 tonos, draudžiama važiuoti toliau negu antrąja eismo juosta.

Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos pareigūnai stebėjosi, kodėl sunkvežimis nevažiavo lėčiau ir ramiau.

Eismo dalyvių gausa pasižyminčiame mieste, eismo įvykio metu gali nukentėti ne vien tik susidūrusių transporto priemonių vairuotojai, keleiviai, bet ir greta esantys kiti eismo dalyviai, ypač pėstieji.

Dideliu greičiu miesto gatvėmis skriejanti sunkiasvorė transporto priemonė kelia grėsmę, juo labiau, kai vairuotojai neatsižvelgia į sudėtingas važiavimo sąlygas, eismo intensyvumą. Greitis mažina didelės masės automobilio vairuotojo galimybes, laiku sustabdyti ir išvengti nelaimės.

Pareigūnai sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams priminė Kelių eismo taisyklių reikalavimus:

125 p. Vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

126 p. Krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t, draudžiama važiuoti toliau nuo važiuojamosios dalies dešiniojo krašto negu antrąja eismo juosta, išskyrus tuos atvejus, kai jiems reikia sukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį, sustoti (stovėti) vienpusio eismo kelyje.

133 p. Vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.

134 p. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.

132 p. Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.