Svarbiausias krovinys joje – du sunkieji tankai „Leopard 2A5”. Kiti du tankai į Ruklą iškeliaus penktadienį.
Be trukdžių
Juos gabenti patikėta bendrovės „UNO Transport Klaipėda“ darbuotojams ir vežėjų įmonei „Klaipėdos transekspedicija". Ketvirtadienį jie jau grįžo iš pirmojo sėkmingo reiso, nuvežę dvylika vikšrinių ir lėtaeigių karinių transporto priemonių. Penktadienio naktį bus pakrauta keturiolika.
„Viskas gerai, nebuvo jokių trukdžių ar nenumatytų sustojimų, atstumą įveikėme maždaug per keturias valandas, važiavome 70-80 kilometrų per valandą greičiu. Tikimės, kad sėkmingai nugabensime ir tankus. Jie sveria po 64 tonas, tačiau tokie kroviniai mums ne naujiena, mūsų „Scania“ automobiliai gali gabenti ir dar sunkesnius”, - sakė „UNO Transport" Klaipėdos padalinio vadovas Artūras Cepovas.
Danai leidžia apžiūrėti iš vidaus
Dvylika metų veikiančios transporto bendrovės vadovai didžiuojasi gavę tokį užsakymą, stengiasi užfiksuoti karinės technikos krovimo ir gabenimo akimirkas.
Pasak A.Cepovo, jie jau neblogai susipažino su Danijos karine technika: reikėjo išmatuoti visos vikšrinės ir lėtaeigės technikos parametrus. Atidžiai išmatuoti ir tankai. Danų kariai neprieštaravo, kad lietuviai įliptų į tankų kabinas ir čia pasižvalgytų.
Danijos kariai patys su sava technika užvažiuoja ant tralų, o vežėjai ją turi pritvirtinti.
Danai iš pradžių nemanė, kad kolonai reikėtų apsaugos, tačiau buvo sutarta, kad karinę techniką lydės du policijos automobiliai – vienas priekyje, kitas – gale.
Veš iki sekmadienio
Danų kariuomenei pratyboms padedanti pasiruošti lietuvių vežėjų įmonė „Klaipėdos transekspedicija“ neslepia gavusi labai norėtą ir kartu ypatingai atsakingą užsakymą.
Jai patikėta iš Klaipėdos jūrų uosto į Ruklą nugabenti didelę dalį iš Danijos atplukdytos karinės technikos, skirtos pratyboms „Karo kirtis 2014”.
Ratuota karinė technika 250 kilometrų atstumą įveikė sava eiga, o įrangą bei vikšrines karo mašinas veža galingi vilkikai.
„Klaipėdos transekspedicija“ direktorius Gintautas Šiaškus tvirtino, kad visą krovinį planuojama į greta Ruklos esantį Gaižiūnų poligoną nuvežti iki sekmadienio.
Savos technikos neužteko
Brangiam kroviniui vežti įmonė naudoja galingus, iki 120-150 tonų krovinį galinčius tempti vilkikus ir specialias platformas, skirtas vežti sunkiajai stambiagabaritinei technikai, kaip traktoriams ar vilkikams.
Pasak pašnekovo, dalį šių platformų įmonei teko nuomotis iš kitų verslininkų, kad pavyktų sutalpinti visą krovinį.
Tai įmonei nebe pirmas karinis užsakymas – anksčiau jai jau teko vežti Lietuvos karių katerį į Graikijoje vykusias pratybas.
Tačiau šis užsakymas gerokai didesnis.
„Kol kas viskas sekasi gerai, o kaip seksis vėliau, matysime, - sakė jis. - Atsakomybė labai didelė, viskas vyksta valandos tikslumu“.
Kaip įmonei pavyko gauti didžiulį karinį užsakymą G.Šiaškus tik užsiminė: „Mums pasisekė.“
Tankų galia nepalieka abejingų
Sunkiausia dalis laukia šįvakar temstant, kai bus kraunamas didžiausias ir brangiausias danų krovinys – du tankai „Leopard 2A5”.
Jie sveria po 62,5 tonos. Vikšrinės karo mašinos varomos V12 formos 47,6 litro darbo tūrio varikliais su dviem turbinomis. 1500 AG motoras varomas dyzelinu, bet tinka ir benzinas.
„Leopard 2A5” gali įsibėgėti iki 72 km/val, o važiuodamas atbulas pasiekti iki 31 km/val greitį.
Šimtui kilometrų suvartojamas degalų kiekis nepalieka abejingų. Važiuojant asfaltu jam pakanka 340 litrų 100 km, o bekelėje tankas vartoja net 530 l/100 km.