Vytautas Švedas dėkojo stebuklą padariusiems mechanikams

Penktadienis buvo itin nesėkminga diena ne tik visiems ralio gerbėjams Lietuvoje, tačiau ir vienam greičiausių Lietuvoje ralio lenktynininkų Vytautui Švedui.

V.Švedas tik per stebuklą galėjo tęsti kovą WRC.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
V.Švedas tik per stebuklą galėjo tęsti kovą WRC.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 28, 2014, 2:08 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 10:13 AM

Pirmą kartą į Lietuvą atvažiavęs pasaulio ralio čempionatas perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją, tačiau į pasaulio istoriją pateks ne iš maloniausios pusės. Du iš keturių mūsų šalyje turėjusių įvykti greičio ruožų, deja, buvo atšaukti dėl visiškai nepravažiuojamų kelių.

Ironiška, tačiau būtent Lietuvos išdaužyti žvyrkeliai sugadino V.Švedo rezultatą šiame ralyje.

Margionių greičio ruože, iki finišo likus maždaug penkiems km Vytauto automobilis, važiuodamas giliose provėžose į kažką trenkėsi. Dėl to buvo visiškai sudaužyta „Mitsubishi“ galinio kairio rato pakaba ir lenktynes tęsti rodėsi bus neįmanoma.

„Buvau taip nusivylęs, kad norėjau tiesiog prasmegti skradžiai žemę. Labai daug tikėjausi iš lietuviškų greičio ruožų, kurių specifiką žinojau, o dalį jų jau buvau važiavęs.

Deja, antrajame greičio ruože žlugo mano viltys parodyti puikų rezultatą,“ – po penktadienio varžybų sakė „Juta Racing“ komandos lenktynininkas.

Į serviso zoną Vytautas atvažiavo tik vos vos riedėdamas. Duobėtų kelių pasekmė – sulankstyta pakabos šakė, sudaužytas amortizatorius, nutrauktas galinis pusašis.

O juk sportininkų laukė vos 15 minučių serviso zona, kurioje negalima naudoti atsarginių detalių, nevežamų automobilyje.

„Mes niekaip negalėjome numatyti tokių skaudžių pasekmių, todėl žinoma, mes savo automobilyje neturėjome nei vienos reikiamos detalės.

Tik mūsų komandos mechanikų, ir jų vadovo Dariaus Biesevičiaus išradingumo dėka mes sugebėjome net nesuremontuoti, o tiesiog subintuoti automobilį, kad bent kažkaip galėtumėm pravažiuoti likusius greičio ruožus,“ – pasakojo V.Švedas.

Ironiška, tačiau ypač prastos kokybės lietuviški greičio ruožai iš pradžių palaidojo Vytauto viltis pakovoti dėl aukštų pozicijų, o po to jį išgelbėjo nuo pasitraukimo iš lenktynių.

Lenktynių organizatoriams nutarus atšaukti du lietuviškus greičio ruožus Vytautui atsirado viltis tęsti lenktynes.

„Jeigu būtų tekę dar kartą važiuoti tais arimais, būtumėm tikri sudėję ginklus. Tačiau kai lenktynės sutrumpėjo iki dviejų popietinių greičio ruožų, nutarėme rizikuoti ir važiuoti toliau,“ – sakė V. Švedo šturmanas Žilvinas Sakalauskas.

Tai, ką per 15 minučių serviso zonoje išdarinėjo keturi „Juta Racing“ mechanikai, Tarptautinės Autosporto Asociacijos (FIA) stebėtojai filmavo mobiliaisiais telefonais.

Kadangi buvo galima naudoti tik automobilyje buvusius daiktus, remontui buvo pasitelkta viskas, pradedant plastmasiniais įtempėjais baigiant temimo lynais.

Ekipažas nepavėlavo nei minutės ir po ketvirčio valandos jau stovėjo lenktynininkų rikiuotėje.

„Panaudojom viską, ką turėjome Vytauto automobilyje. Prireikė net smulkiausių detalių. Dabar svarbiausia, kad V. Švedas galėtų važiuoti toliau, o vakare pulsim į tikrą remontą,“ – po šio serviso sakė „Juta Racing“ komandos vyr. mechanikas Darius Biesevičius.

V.Švedas ir Ž.Sakalauskas po penktadienio varžybų klasifikuojami 29 vietoje, jiems ant kulnų lipa kitas lietuviškas ekipažas – Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis.

Po varžybų vakare sportininkų laukė ilgiausia dienos serviso zona – 45 minutės.

Per tą laiką D.Biesevičiaus palaikomi mechanikai sugebėjo atlikti šiuos darbus: pakeisti galinį pusašį, pakeisti galinį amortizatorių, pakeisti centrinio diferencialo tepalą, pakeisti stabdžių žarnelę ir nuorinti visą stabdžių sistemą bei atlikti rutininius darbus.

Komanda tik nespėjo uždėti automobilio dugno apsaugos ir kitų smulkmenų, tačiau tai padarė šeštadienį ryte, nes prieš išvykstant į lenktynes sportininkams dar leidžiama 15 minučių pasitvarkyti automobilius.

Taigi, Vytautas po itin įtemptos dienos galėjo eiti miegoti ramiau – šviesa tunelio gale jau matėsi. Tiesa, ar ši šviesa virs triumfu savo klasėje, turbūt pasakyti nesiryžtų net geriausias ekstrasensas.

Mat šeštadienį sportininkų laukia ilgiausia ralio diena – teks įveikti net 10 greičio ruožų ir čia dar viskas gali apvirsti aukštyn kojomis.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.