„Renault“ pasididžiavimas – mažieji miesto automobiliai

„Renault“ šiemet pristatė naujausią kompanijos mažylį – naujos kartos „Twingo“. Maži, ekonomiški ir išvaizdūs miesto automobiliai yra „Renault“ kompanijos genuose. Tad prieš pažvelgdami į naująjį „Twingo“, apžvelkime mažųjų „Renault“ automobilių istoriją.

„Renault Twingo“<br>Gamintojo nuotr.
„Renault Twingo“<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 29, 2014, 10:29 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 7:36 AM

1946 m.: „4 CV“ – pirmasis mažasis „Renault“, sulaukęs masinio populiarumo

Karas baigėsi prieš kelis mėnesius. Prasideda Europos atstatymas, o gyventojai ir vėl gali galvoti apie ateitį ir grįžti į taikesnę tikrovę.

Norintiems leistis į kelią ir mėgautis naujai įgyta laisve, „4 CV“ buvo tobulas sprendimas. Šis automobilis su varikliu gale, inžinierių slapta sukurtas karo metu, buvo pakankamai erdvus šeimai ir jos bagažui. Konkurencinga naujojo modelio kaina pavertė jį prieinamu didelei gyventojų daliai. „4 CV“ žymėjo pokario metus patraukdamas plačiąją visuomenę – nuo darbininkų iki viduriniosios klasės.

1961 m.: „Renault 4L“ – pirmasis „automobilis gyvenimui“

Pokario augimo laikotarpis. Ekonomika atsigauna, klesti inovacijos ir auga gyvenimo lygis, gyventojai turi galimybių įsigyti naujų vartojimo prekių, įskaitant buities prietaisus ir automobilius. Šeimos išeina iš namų, mėgaujasi laisvu laiku, keliauja ir trokšta susipažinti su naujomis vietomis.

Būtent tokioms šeimoms „Renault“ sukūrė „Renault 4L“. 4L automobilis turėjo itin praktišką bagažinę, suteikiančią galimybę visai šeimai patogiai sudėti ir pasiekti bagažą. Nuo 1961 m. iki dvidešimto amžiaus pabaigos „Renault 4L“ buvo parduota daugiau nei aštuoni milijonai vienetų visame pasaulyje.

1972 m.: „Renault 5“ – 1968 metų dvasia

Po 1968 m. įvykių žmonės pradėjo gyventi laisviau. Didžioji dalis europiečių mėgavosi didesne laisve, o jų pramogos ir kelionės tapo įvairesnės.

Šis euforijos laikotarpis netikėtai baigėsi 1973 metais kilus pirmajai naftos krizei. „Renault 5“, mažų degalų sąnaudų (4,5 l/100 km važiuojant 90 km/val.) automobilis, buvo pristatytas pačiu laiku. Tai buvo naujoviškas mažas automobilis, patraukęs savo universalumu, taip pat „išmaniais“ buferiais iš sintetinių medžiagų, saugančiais automobilį manevruojant stovėjimo aikštelėje.

1972 m. pristatytas „Renault 5“ greitai rado savo auditoriją (31 proc. moterų ir 35 proc. žmonių iki 30 metų per pirmuosius metus). Devintojo dešimtmečio viduryje „Renault“ pakeitė 5 nauju modeliu - „Super Five“. Nuo 1972 m. iki 1996 m. buvo pagaminta 8,5 milijono vienetų „Renault 5“ ir „Super Five“ automobilių. Buvo išleistos ir sportinės „Renault 5“ versijos, įskaitant „R5 Alpine“ ir „R5 Turbo“.

1993 m.: „Twingo“, „krizėms atsparus“ automobilis

Krizė tęsiasi, ekonomiką silpnina kritimas akcijų biržose, o degalų kainos auga – daugiausia dėl Persijos įlankos karo. Bet neseniai griuvo Berlyno siena, atverdama Europai naują ateitį. Gyvenimas dvilypis: norime svajoti apie geresnę ateitį, bet tam trukdo kasdienis gyvenimas.

Tuo metu pasirodęs„Twingo“ buvo originalus miesto automobilis, siūlomas vieno variklio, vieno apdailos varianto ir keturių ryškių spalvų. Jo pavadinimas sudarytas sujungus žodžius „tvistas“, „svingas“ ir „tango“. Automobilis išsiskyrė unikaliu korpuso stiliumi – su ypač trumpa priekine dalimi ir 1,78 m ilgio naudinguoju salono ilgiu.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.