Darius Biesevičius konstruoja lietuviškiausią Dakaro bolidą

Vienas žymiausių lietuvių mechanikų Darius Biesevičius šiuo metu yra pakeliui į Argentinos sostinę, kur netrukus prasidės Dakaro bekelės maratonas.

D.Biesevičiaus kuriamas būsimas Dakaro monstras - su "Seat" kėbulu.<br>A.Lauciaus nuotr.
D.Biesevičiaus kuriamas būsimas Dakaro monstras - su "Seat" kėbulu.<br>A.Lauciaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 30, 2014, 1:21 PM, atnaujinta Jan 17, 2018, 10:16 PM

Prieš išvykdamas jis papasakojo apie vieną svarbiausių savo karjeros projektų – lietuviškiausią Dakaro visureigį.

D.Biesevičius kūrė ir prototipą „Mebar“, su kuriuo netrukus prasidėsiančiame Dakaro ralyje startuos Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba, tačiau talentingo mechaniko užmojai dar didesni.

„Seniai brandinau mintyse projektą – automobilį, į kurį sudėčiau visas savo žinias ir patirtį, sukauptą bekelės lenktynėse. Pavasarį ryžausi pradėti konstruoti. Džiaugiuosi, kad išvykdamas jau galiu pasigrožėti pirmojo prototipo kontūrais“, - sakė jis.

Per savo karjerą D.Biesevičius taisė ir tobulino daugybę sportinių modelių: nuo gana mėgėjiškų iki kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojančių ralio, žiedo ir bekelės monstrų.

Ne iš knygų mechanikas žino kaip yra svarbu ir tuo pačiu sunku suderinti bolido aukštus techninius rodiklius, patikimumą ir kainą.

Įdomu, kad pirmąjį savo sportinį visureigį Darius sukonstravo absoliučiai nuo nulio: „Pradėjome nuo švaraus popieriaus lapo. Sukūrėme savo konstrukciją, mazgų išdėstymą. Buvo tikrai rimtas iššūkis.“

Projekto autorius prasitarė, kad konstruoja automobilį pagal T3 klasės reikalavimus. Priekines radiatoriaus groteles puošia „Seat“ ženklas.

„Pasirinkau trečios kartos „Seat Leon” modelį, kuris tapo ne tik dizaino pagrindu, bet ir „paskolino” 2 litrų turbodyzelinį variklį. Po patobulinimų ir reguliavimo variklis bus gerokai pajėgesnis nei standartinis. Kitų techninių sprendimų kol kas nekomentuosiu“, - sakė D.Biesevičius.

Apie projekto kaštus Darius nelinkęs kalbėti: „Laukia tūkstančiai kilometrų testų. Tik po jų paaiškės techninių sprendimų piniginė išraiška“. Šiuo metu D.Biesevičiui įgyvendinti projektą finansiškai padeda keli privatūs rėmėjai.

„Suprantu, kad visiems labai smalsu, bet daugiau detalių ir planų atskleisiu grįžęs iš Pietų Amerikos. Taip, kitais metais planuoju automobilio debiutą ir norėčiau bent vieną tokį automobilį išleisti į 2016 m. „Dakarą“.

Sieksiu, kad tai nebūtų vienintelis egzempliorius. Jei latviai gamino „Oscar“ automobilius, tai kodėl gi mes, lietuviai, negalime gaminti savo bolidų. Tik dėl modelio pavadinimo dar neapsisprendžiau“, - dalinosi planais Darius.

D.Biesevičius pradėjo mechaniko karjerą 1991 m., o po poros metų ir pats pradėjo pilotuoti ralio automobilius.

1998-2000 m. Darius darbavosi žinomoje ralio komandoje „EARS Motorsport“. Jam savo automobilius yra patikėję beveik visi žymiausi Lietuvos ir daugelis užsienio ralio pilotų.

D.Biesevičiaus dirbtuvėse gimė keletas unikalių ralinių ir žiedinių lenktynių bolidų. Nuo 2008 m. Darius taiso ir tobulina bekelės automobilius tarptautinėse lenktynėse.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.