Meistras parodė, kokį šlamštą yra ištraukęs iš kiaurų padangų

Pavasarį bene daugiausia rūpesčių vairuotojams pridaro po žiemos atsivėrusios duobės. Tačiau padangų remonto srityje besispecializuojantys centrai sako, kad padangas prakiurdo patys netikėčiausi dalykai.

V.Lebedevas pririnko keisčiausių daiktų, ištrauktų iš pradurtų padangų.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
V.Lebedevas pririnko keisčiausių daiktų, ištrauktų iš pradurtų padangų.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 23, 2015, 7:56 PM, atnaujinta Jan 6, 2018, 1:46 AM

Padangų remonto specializuoto centro savininkas Valerijus Lebedevas atskleidė, kad savo servise turi net kibirėlį, pilną padangas prakirtusių kaltininkų.

„Jame dabar guli moteriškas kulniukas, vinys, medvaržčiai, armatūros gabalai, stiklo šukės, skardos gabalas, serviso raktai, metalo atplaiša, kaulai ir net mini plaktukas – visa tai ištraukta iš mūsų klientų padangų“, – sakė V.Lebedevas.

Duobės aštriais kraštais – didžiausia bėda

Vis dėlto, pasak jo, kibire nėra pagrindinio kaltininko – aštrios duobės. Tai pagrindinis padangų priešas. Ekspertų teigimu, padangai prakirsti gali pakakti vos dviejų sprindžių ir dešimties centimetrų gylio duobės.

„Todėl pavasarį ten, kur žinome kelias duobėtas – reikėtų itin atsargiai vairuoti. Nes paskui neatsargumas nepigiai kainuoja – dažniausiai, tokios padangos jau nebegalima remontuoti, tenka ją keisti nauja“, – sako V.Lebedevas.

Padangų centro „Dagris“ generalinis direktorius Ričardas Židovainis pridūrė, kad duobės ypač pavojingos žemo profilio padangoms.

„Mažas atstumas tarp ratlankio ir kelio padidina tikimybę sugadinti padangą. Todėl geriausia vadovautis gamintojų rekomendacijomis ir dėti nurodyto dydžio ratus.

Bet patarimo, kuris apsaugotų nuo pradurtos padangos nėra – nebent spausti miestų vadovus daugiau lėšų skirti kelių būklei tvarkyti, visur laikytis saugaus greičio ir vengti duobių“, – sakė R.Židovainis.

Taisyti ar keisti?

Pasak V.Lebedevo, vienos naujos padangos pakeitimas, nelygu kokį gamintoją pasirinksite ir koks jūsų ratų dydis, kainuos apie 30-80 eurų – jei tai standartinis, labiausiai paplitęs rato dydis R15.

Bet kaina gali siekti ir apie 250 eurų už padangą, jeigu ji skirta visureigiui ir yra didelio dydžio, kaip R20 ar didesnė.

„Remonto paslauga – padangos nuėmimas, uždėjimas ir jos vulkanizacija, priklausomai koks būdas naudojamas – karštas ar šaltas, kainuoja vidutiniškai apie 10-30 eurų“, – sako jis.

„Padangos remontuoti nepatariama, jeigu prakirstas plotas didesnis kaip 0,5 cm arba prakirstas šoninis kordas. Jeigu tai tik smulki skylutė, ją puikiausiai galima sutvarkyti ir gauti garantiją, kad padanga saugi eksploatuoti“, – sakė R.Židovainis.

Jo teigimu, vien pakeisti pažeistą padangą ir uždėti naują kainuoja apie 5-15 eurų už vienetą, priklausomai nuo padangos dydžio. Jeigu reikalingas ir padangos remontas – kaina sieks 10-30 eurų.

„Pastebime tendenciją, kad vis daugiau vairuotojų renkasi ne remontą, o keičia padangą nauja – galbūt yra nudegę nuo nekokybiško remonto, o dažniausiai taip apsisprendžia tiesiog dėl maksimalaus saugumo“, – teigė V.Lebedevas.

Bėdos dėl padangų keliuose gana dažnos – pavyzdžiui, „Lietuvos draudimo“ pagalbos kelyje tarnybos duomenimis, maždaug kas dešimtas klientų iškvietimas būna dėl rato problemos.

Portale Lrytas.lt balandžio mėnesį vykdyta lankytojų apklausa atskleidė, kad iš apklaustų 5 tūkst. portalo lankytojų maždaug pusei teko pačiam ar pačiai keisti padangą, bet trečdalis prisipažino savarankiškai to padaryti nesugebantys.

Sovietiniai šaligatviai ir statesni įvažiavimai

Aštrūs, dar sovietmečiais montuoti aukšti šaligatvių borteliai – taip pat didelis padangų priešas, dažnai sukeliantis šoninį padangų pažeidimą. Kai kada tokius defektus galima sutvarkyti – bet tik tuo atveju, jeigu pažeistas vien išorinis padangos sluoksnis.

„Kitu atveju, remontuoti netikslinga ir net nesaugu – padanga važiuojant dideliu greičiu gali sprogti“, – sakė V.Lebedevas.

„Čia patarti galima nebent vengti parkuotis ant šaligatvių – ne tik dėl mandagumo, bet ir saugant padangas, nes aštrios briaunos jas gali suplėšyti, sugadinti. Saugotis reikėtų ir aštrių kelkraščių užmiesčiuose. Modernių šaligatvių kraštai jau būna užapvalinami“, – tvirtino R.Židovainis.

Piktybiški kaimynai

„Piktybiškų atvejų, pastebime, jau mažėja, tačiau vis vien bent kelis kartus per metus į mūsų dirbtuves užsuka klientai, kurių padangos subadytos.

Akivaizdžiai matosi, kad tai ne netyčinis pažeidimas, tikslingoje vietoje pradurta smailu daiktu. Matomai, kažkas įsivaizduoja, kad kieme parkavimo vieta yra jo nuosavybė ir taip bando keršyti“, – pastebėjo V.Lebedevas.

Dar vienas pavojus padangoms – netinkamas slėgis ir didelis nusidėvėjimas.

Pasak V.Lebedevo, kuo daugiau protektoriaus – tuo mažesnė tikimybė, kad net ir mažo aštraus daikto pakaks padangai prakiurdyti. Todėl svarbu laiku keisti padangas nudilus protektoriui.

„Tai kas netinkama ir nesaugu norvegui ar olandui, dažnai pas mus toliau eksploatuojama. Techninė apžiūra nepraleidžia, jeigu padangos protektorius nusidėvėjęs mažiau kaip iki 1,6 mm, tačiau tokios nudėvėtos padangos saugumas žymiai mažesnis nei turinčios 4 mm ir daugiau, be to, nudėvėtai padangai pradurti gali pakakti ir stiklo šukės“, – sakė padangų ekspertas.

Bent kartą per mėnesį būtina patikrinti slėgį padangose – ir dėl degalų sąnaudų, ir dėl saugumo bei automobilio stabilumo.

Jeigu slėgis gerokai sumažėja, pravartu pasitikrinti padangas – greičiausiai, kad kažkur yra bėda – dėl senų ratlankių arba nepakeistų ventilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.