„Audi“ panaudojo žemėlapius ne tik navigacijai

Dar neseniai vieninteliu su žemėlapiais dirbančiu automobilio įtaisu buvo navigacinė sistema.

„Audi Q7“ pagal žemėlapį skaičiuoja kelio reljefą ir pataria vairuotojui kaip sutaupyti degalų.<br>Gamintojo nuotr.
„Audi Q7“ pagal žemėlapį skaičiuoja kelio reljefą ir pataria vairuotojui kaip sutaupyti degalų.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 6, 2015, 1:55 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 7:27 PM

Dabar įvairius geografinius duomenis naudoja daugybė pagalbinių sistemų: kelio ženklų atpažinimo pagalbininkas „pasitikslina“ žemėlapyje ir įspėja vairuotoją apie ženklų pasikeitimus, važiuoklės standumo reguliatorius pagal krašto kelių žemėlapius automatiškai nustato amortizatorių standumą ir pan.

Kuriant autonominius automobilius, topografinių ir geografinių duomenų svarba tik didės.

Kaip pasakojo „Audi“ vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, tikslių aukštos raiškos trimačių žemėlapių svarba ateityje tik didės.

Šie žemėlapiai taps vienais iš svarbiausių autonomiškai vairuojamų automobilių įrankių. Autonominio vairavimo sistemai ypač svarbu, kas yra priešais automobilį ir kas bus važiuojant toliau, pvz., greitkelių sankryžos, viadukai, kelių išsišakojimai, apvažiavimai ir nuvažiavimai ir pan.

Tuo tikslu „Audi“ bendradarbiauja su Olandijos kartografijos bendrove „Dutch map“ ir navigacijos sistemų lydere „Tom Tom“.

Be to, U.Hackenbergas pažadėjo, kad kitos kartos „Audi“ flagmanas A8 turės daug autonominio vairavimo elementų ir bus vienas iš šios srities lyderių.

Na, o kol patys save vairuojantys automobiliai dar tik kuriami, naudą iš aukštos raiškos trimačių žemėlapių vairuotojai gali turėti jau dabar.

Pavyzdžiui, naujajame „Audi Q7“ yra vadinamasis energinio efektyvumo pagalbininkas, padedantis navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus nuvažiuoti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis.

Šis pagalbininkas visiškai išnaudoja naujųjų 3D žemėlapių „trimatiškumą“, t.y., atsižvelgia į maršrute esančias įkalnes ir nuokalnes, užvažiavimus ir nuvažiavimus nuo viadukų, degalinių išsidėstymą, atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir ruožus bei administracinio padalijimo riboženklius.

„Audi“ inžinierių tikinimu, šis pagalbininkas gali net iki 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas, o veikia ir tuomet, kai navigacinė sistema išjungta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.