Šerifo mašina lietuvius traukia labiau nei bet kuris „Mustang“

„Visai nesupyksiu, jei dėl šio automobilio man prigytų šerifo pravardė, – sako juoda ir balta spalva nudažyto JAV policijos patrulių sedano savininkas Paulius Leika. – Šie vietos bendruomenės renkami pareigūnai JAV yra labai gerbiami“.

2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“ sulaukia daugiau praeivių dėmesio, nei bet kuris superautomobilis.<br>Ramūno Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (34)

Saulius Rinkevičius

Aug 12, 2015, 1:22 PM, atnaujinta Oct 20, 2017, 9:31 PM

Į jo rankas 2011 m. „Ford Crown Victoria Police Interceptor“, dažnai vadinamas tiesiog CVPI arba P71, pateko neatsitiktinai. Vaikinas užsiima anapus Atlanto pagamintų automobilių importu, remontu ir prekyba.

Praėjusią žiemą atostogaudamas JAV ant Santa Monikos tilto jis pamatė stovinčią „Crown Victoria“. Vietos policijos departamentas tiesiog pastatė automobilį kaip turistų traukos objektą. Vėliau jis ne kartą matė buvusią policijos techniką aukcionuose. Pagalvojo, kodėl gi neatsigabenus tokio į Lietuvą.

Įsigijo su visa įranga

Aukcionuose parduodami nurašyti, seni, prastos būklės policijos automobiliai, arba tokie, kurie buvo patekę į rimtą avariją. P. Leika pasirinko antrąjį variantą, mat jam buvo reikalinga visa įranga.

„90 proc. į aukcionus patenkančių policijos automobilių būna kaip reikiant išnarstyti ir neturi jokios įrangos. Teko kaip reikiant paieškoti, kol nusipirkau praktiškai su viskuo, ko norėjau“, – kalbėjo vaikinas.

Teko remontuoti daužtą automobilio priekį ir perdažyti visą kėbulą, tačiau dabar vaikinas turi amerikiečių policijos „Ford“ su „Sheriff“ (liet. šerifas)  užrašu ant šono ir visa autentiška įranga. Trūksta tik policijos naudoto „Panasonic“ nešiojamo kompiuterio.

Prie lubų pritvirtintas policijos „Winchester“ lygiavamzdis – netikras. Tai tik šratasvydžio ginklas.

Vaikiną nustebino susidomėjimas šiuo automobiliu ir nors iš pradžių nebuvo planų jo komerciniam panaudojimui, esant rimtam poreikiui jis sutinka nuomoti savąjį „Police Interceptor“, tačiau tik su vairuotoju.

„Šis automobilis sukelia vien tik teigiamas emocijas. Esu turėjęs ne vieną „Mustang“, tačiau jie tokios reakcijos nepelnydavo“, – stebėjosi pats savininkas.

Pagamino beveik 20 mln.

„Ford Crown Victoria“ galima laikyti vienu iš moderniosios JAV industrijos simbolių. 25 m. šie automobiliai šmėžavo įvairiuose Holivudo filmuose, taigi nenuostabu, kad yra puikiai atpažįstami kiekvieno praeivio.

Kino pramonė įsigijo maždaug 30 tūkst. šių automobilių, o per visą gamybos laikotarpį nuo konvejerio jų nuriedėjo beveik 20 mln. „Crown Victoria“ pamėgo ne tik policijos departamentai, bet ir taksi kompanijos bei kariuomenė.

Kitaip nei civiliniai „Crown Victoria“ sedanai „Police Interceptor“ modeliai turėjo sustiprintą, kietesnę pakabą, išorinį tepalo aušinimo rezervuarą, kuris leido varikliui veikti aukštais sūkiais be perkaitimo ilgesnį laiką, agresyvesniu režimu veikiančias automatines pavarų dėžes, kalibruotą spidometrą.

Motoro sūkiai tuščia eiga 40 aps./min. didesni nei standartinio modelio.

4,6 l darbinio tūrio V8 tipo variklis išvysto 250 AG galią ir 400 Nm sukimo momentą. Maksimalus automobilio greitis priklausomai nuo sumontuoto diferencialo ribojamas iki 190 arba 225 km/val. Tačiau dėl 1,9 t viršijančio svorio šie rodikliai P71 buvo nepasiekiami.

Siekiant pagerinti ekologiškumo rodiklius nuo 2008 m. motoras buvo pritaikytas E85 degalams, kurių sudėtyje yra 15 proc. bioetanolio. Apie galimybę naudoti gryną benziną arba jo mišinį byloja ženkliukas „Flex Fuel“.

P. Leika svarstė apie galimybę montuoti dujų įrangą, tačiau galiausiai šios minties atsisakė. Anot jo, automobilis nėra nepasotinamas – mieste vidutinės degalų sąnaudos siekia 15 l/100 km, užmiestyje – apie 12 l/100 km.

Platus kainų diapazonas

„Police Interceptor“ modeliai iš gamyklos išriedėdavo turėdami greičiau veikiančius elektra valdomus langus, guma padengtas grindis ir prie kėbulo tvirtinamą žibintą aplinkos apžvalgai.

Naujo automobilio kaina siekė 30 tūkst. dolerių, dar maždaug tiek pat policija sumokėdavo privačioms kompanijoms, kurios sumontuodavo didžiąją dalį papildomos įrangos (švyturėlius, sirenas, radijo ryšį, salono pertvarą, iš plastiko pagamintą galinę sėdynę ir kt.).

Kiek mokėjo už savąjį „Crown Victoria“ P. Leika neatskleidžia. Kainos „eBay“ aukcionuose svyruoja nuo 900 dolerių (830 eurų) už pliką kėbulą iki 12 tūkst. dolerių (11 tūkst. eurų) už puikios būklės egzempliorių su visa veikiančia įranga.

Problemos dėl švyturėlių

P. Leika liūdnai užsimena, kad ten pat gali atsidurti ir jo automobilio skelbimas. Visos problemos kyla dėl švyturėlių. Nors jie yra skaidraus plastiko, o važiuojant bendro naudojimo keliuose atjungiami nuo sistemos, policijos pareigūnai vis tiek grasina skirti baudą ir sustabdyti leidimą dalyvauti eisme. „Pagal įstatymus manęs bausti apkritai niekas neturėtų. Juolab, kad eksploatuodamas automobilį pašalinu švyturėlių valdymo bloką, taigi jų įjungti tiesiog neįmanoma“, – kalbėjo savininkas.

Vaikinas guodėsi, kad numontavus švyturėlius automobilis taptų bevertis. Anot jo, jei visgi nepavyks rasti bendros kalbos su Lietuvos kelių policija, automobilį teks parduoti. Kaip savo geranoriškumo gestą, jis siūlo pareigūnams nemokamai naudoti jo „Ford“ policijos viešųjų ryšių ir populiarinimo renginiuose.

Su registracija problemų gerokai mažiau – tereikia pagal europietiškus reikalavimus perdaryti automobilio žibintus.

Užsipirko ateičiai

Modelis, kurio pagrindu buvo paruoštas ir lietuvio „Police Interceptor“ – antros kartos „Ford Crown Victoria“ buvo gaminami nuo 1998 m. 2011 m. gamyba buvo nutraukta todėl, kad automobilis nebeatitiko saugos reikalavimų.

„Daugelio valstijų policijos departamentai nebuvo linkę sutikti su tokiu „Ford“ sprendimu ir prašė pratęsti gamybą. Tačiau to neleido teisės aktai“, – apie JAV pareigūnų simpatijas „Crown Victoria“ pasakojo P. Leika.

Nemažai policijos departamentų griebėsi kitos išeities – paskutiniais gamybos metais užsakė daugiau automobilių nei buvo poreikis. Tokiu būdu dalis P71 į gatves išriedėjo ilgą laiką prastovėję policijos garažuose. Į Lietuvą importuoto „Ford“ istorija panaši, nors buvo pagamintas 2011 m., į gatvės išriedėjo tik po metų.

Kalbama, kad dar ir dabar valstybinių įstaigų garažuose JAV stovi ne vienas tūkstantis apdulkėjusių „Crown Victoria“ automobilių, kurie laukia savo eilės pradėti tarnybą.

Tvirtas ir patikimas

Dėl rėminės konstrukcijos „Crown Victoria“ buvo ganėtinai tvirtas automobilis, taip pat po smulkių avarijų nereikalavo kėbulo remonto – užtekdavo pakeisti vieną ar kitą detalę.

Apie jo ilgaamžiškumą sklando legendos. „Ford“ inžinierių specifikacijose automobilio eksploatacijos rida siekė 400 tūkst. km, tačiau dažnas be rimtesnio remonto įveikdavo 640 tūkst. km ir daugiau.

JAV policija galiausiai persėdo į to paties gamintojo „Ford“ parengtus „Explorer“, „Taurus“, „Dodge Charger“ ar kitus modelius.

Jei nekils daugiau problemų dėl švyturėlių P. Leika savo „Ford Crown Victoria“ artimiausiu metu parduoti neketina. Jei galiausiai ir keis automobilį, tai tik į naujesnį policijos „Dodge Charger“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.