Trys studentai ir vienas elektromobilio vairuotojas išbandė, kokiu būdu greičiausiai perskrosti uostamiestį. Atstumas tiesiai per senamiestį, kuris paprastiems automobiliams uždarytas, – apie 7,4 km.
Apie 7 val. 43 min. iš pietinės miesto dalies visi keturi dalyviai pajudėjo link Klaipėdos universiteto miestelio uostamiesčio šiaurėje.
Greičiui variklio nereikia
Jį greičiausiai pasiekė kūno kultūros studentas dviratininkas Aidas Michinas. Prie universiteto jis atsidūrė per 23 minutes. Greitis jam kainavo sportinio dviračio padangą – akmenuotas senamiesčio grindinys ją pradūrė.
„Senamiestis – pavojingiausias ruožas. Brukas – slidus. Porą kartų galėjau kristi“, – pasakojo dviračiu važiavęs dalyvis.
Vaikinas rekomendavo senamiestyje perkelti dviračių taką į pėsčiųjų zoną, kuri grįsta didelėmis, lygiomis plokštėmis.
Antroji į universitetą atvažiavo slaugos studentė Indrė Baziliauskaitė. Merginos kelionė truko 28 minutes. Ji atstumą įveikė autobusu.
„Kelionę vertinu teigiamai. Įprastai važiuoju automobiliu, gyvenu už miesto, bet autobusu tikslą pasiekiau greičiau. Turėjau kur atsisėsti ir sutaupiau pinigų – autobuso bilietas kainuoja 35 euro centus“, – pliusus vardijo studentė.
Automobilio nekeistų
Panašiai užtruko ir elektromobilio vairuotojas Martynas Kojelis. Jis atvažiavo per 28 minutes, tačiau dar kelias minutes ėjo iki toliau nuo universiteto esančios stovėjimo aikštelės. „Greičio nėra, iki 50 km/val. Yra spūsčių. Reikėjo stoti prie daugelio šviesoforų“, – pasakojo „Klaipėdos keleivinio transporto“ darbuotojas.
Ilgiausiai užtruko automobilio „Audi“ vairuotoja. Jos kelionė užtruko 37 minutes. Ji aplenkė senamiestį Pilies tiltu. „Daug mašinų, dideli kamščiai, šviesoforai beveik visada – raudoni“, – aiškino studentė Eglė Jatulytė.
Mergina mėgsta vairuoti, nuosavo automobilio neiškeistų į jokią kitą susisiekimo priemonę. „Tik rinkčiausi kitą maršrutą. Žinau vieną, kuriame mažiau automobilių“, – pripažino būsima slaugė.
Bandyme turėjo dalyvauti ir penktas dalyvis – bėgikas, tačiau jis naktį prieš renginį apsirgo.
Pernai greičiausias – taip pat dviratininkas
Eksperimentą organizavo viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ bei „Klaipėdos visuomenės sveikatos biuras“ kartu su Studentų sąjunga. Lenktynės tradiciškai surengtos dienos be automobilio proga.
Anot organizatorių, šių lenktynių tikslas – ne rekordai. Jomis siekiama įvertinti infrastruktūros patogumą skirtingoms transporto rūšims ir nustatyti esamus trukdžius, kad būtų galima teikti pagrįstus siūlymus tobulinti gatvių, takų būklę bei eismo reguliavimo režimą.
Pernai toks pats bandymas baigėsi dviprasmiškai. Greičiausiai (per 18 min.) atvažiavo dviratininkas, tačiau jis buvo diskvalifikuotas, mat važiavo ne dviračių takais, bet keliais. Antroji atvažiavo autobuso keleivė. Tiesa, jai pėsčiomis nuo stotelės iki universiteto dar reikėjo žingsniuoti 100 metrų, todėl ji užtruko šiek tiek ilgiau.
Elektromobilis maždaug 7,4 km atstumą įveikė per 20 minučių. Įskaičiuojamas ir laikas, kai vairuotojas statė automobilį bei pėsčiomis ėjo iki finišo. Paprasto automobilio, kuriam draudžiama važiuoti per senamiestį ir reikia daryti lanką, vairuotojas universitete atsidūrė po 28 min. kelionės.
Vėliausiai trasą įveikė bėgikė. Jos kelionė truko 47 minutes.