Kauniečiui ZAZ važiuoti įdomiau negu „Porsche“

Kai ralio meistras Ramūnas Čapkauskas išrieda į Kauno gatves sėdėdamas prie „ZAZ-968A“ vairo, jis sukelia didesnį praeivių susidomėjimą negu vairuodamas prašmatnų „Porsche“. Tačiau tokia proga pasitaiko retai, nes kaunietis saugo unikalų automobilį.

1973 metais pagamintam automobiliui „ZAZ-968A“ atnaujinti R.Čapkauskas išleido įspūdingą pinigų sumą – apie 12 tūkst. eurų, paaukojo daug laiko. Dabar automobilis atrodo lyg naujas.<br>M.Patašiaus nuotr.
1973 metais pagamintam automobiliui „ZAZ-968A“ atnaujinti R.Čapkauskas išleido įspūdingą pinigų sumą – apie 12 tūkst. eurų, paaukojo daug laiko. Dabar automobilis atrodo lyg naujas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įsitaisius tviskančio ZAZ salone daugelį įprastų patogumų tenka pamiršti, net pasukti vairą prireikia daug pastangų.
Įsitaisius tviskančio ZAZ salone daugelį įprastų patogumų tenka pamiršti, net pasukti vairą prireikia daug pastangų.
„ZAZ-968A“ ratus sukantis oru aušinamas 40 AG galingumo benzininis variklis įrengtas galinėje mašinos dalyje.
„ZAZ-968A“ ratus sukantis oru aušinamas 40 AG galingumo benzininis variklis įrengtas galinėje mašinos dalyje.
Daugiau nuotraukų (6)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Sep 27, 2015, 6:26 PM, atnaujinta Oct 13, 2017, 5:48 AM

„Aplinkinių dėmesys šiai mašinai labai didelis, nes jų šalyje likę itin mažai“, – pasakojo R.Čapkauskas.

Jo turimą „ZAZ-968A“ galima pavadinti viena brangiausių šio modelio mašinų, mat jai atnaujinti kaunietis išleido apie 12 tūkst. eurų.

Tviskantis automobilis, kuris nuo konvejerio nuriedėjo 1973-iaisiais, atrodo lyg naujas.

Senolis labai tausojo pirkinį

Pirmą kartą šį „ZAZ-968A“ R.Čapkauskas išvydo prieš kelerius metus, kai jo techninės priežiūros centre apsilankęs garbaus amžiaus kaunietis ketino pirkti padangas.

R.Čapkauskas apžiūrėjo automobilį ir įsitikino, kad jis yra labai gerai išsilaikęs. ZAZ buvo nuriedėjęs vos 36 tūkst. kilometrų ir niekada nenaudotas žiemą, todėl ant kėbulo nepakliuvo druskos.

Bagažinėje gulėjo visas priežiūros paketas, senos kelių eismo taisyklės, naudojimo knyga.

„Visada norėjau turėti šį legendomis apipintą automobilį, todėl paklausiau savininko, ar nesutiktų parduoti“, – pasakojo vienas geriausių šalies lenktynininkų.

Praėjo dar šiek tiek laiko, kol senolis apsisprendė atsisveikinti su automobiliu ir pardavė jį R.Čapkauskui.

Išardė ir surinko iš naujo

Kelerius metus ZAZ stovėjo R.Čapkausko garaže, kol sportininkas prisiruošė imtis jo atnaujinimo. Visas automobilis buvo išardytas, o tuomet surinktas iš naujo. Naudotos tik originalios detalės.

„Norėjome viską atlikti labai gerai ir darbas pavyko. Automobilis dabar atrodo geriau negu naujas“, – džiaugėsi kaunietis. Jo skaičiavimais, ZAZ atnaujinimas kainavo apie 12 tūkst. eurų.

Automobilių žinovas tikino variklio viduje jokių įdomybių neišvydęs – daugelis sprendimų taikoma ir šių laikų transporto priemonėse. Svarbiausi važiuoklės konstrukcijos elementai – taip pat panašūs.

Greitai lėkti nepataria

Vis dėlto važiavimo patogumu „ZAZ-968A“ nė iš tolo neprilygsta daugeliui dabar naudojamų transporto priemonių.

„Vairuodamas ZAZ greitai supranti, kaip toli šioje srityje automobilių pramonė pažengė į priekį“, – kalbėjo R.Čapkauskas. Pasukti vairą reikia pastangų, susirangyti salone nepaprasta net vidutinio ūgio žmogui, o apie klimato kontrolę neverta net svajoti.

Kaunietis šiuo automobiliu yra važiavęs maždaug 120 kilometrų per valandą greičiu. Kaip tuomet jautėsi vienas geriausių šalies lenktynininkų?

„Jausmas toks, lyg sportišku „Mitsubishi“ lėkčiau 180 kilometrų per valandą greičiu ant šlapio asfalto“, – juokėsi R.Čapkauskas.

Jis taip pat tausoja ZAZ ir juo nuvažiavo vos porą tūkstančių kilometrų, o kaskart išriedėjęs į Kauno gatves mėgaujasi praeivių dėmesiu.

„Važiuojant žmonės šiuo ZAZ domisi labiau negu naujausio modelio „Porsche“, – kalbėjo R.Čapkauskas.

Vairavo net Rusijos prezidentas

Automobiliai „ZAZ-968A“ buvo gaminami 1971–1980 metais dabartinės Ukrainos teritorijoje veikiančioje gamykloje.

Šio modelio transporto priemonę daugiau kaip prieš keturis dešimtmečius yra vairavęs ir dabartinis Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.

„ZAZ-968A“ ratus sukantis oru aušinamas 40 AG galingumo benzininis variklis įrengtas galinėje mašinos dalyje.

Išskirtinio variklio skleidžiamo garso neįmanoma supainioti su kitų to meto automobilių varikliais.

Varomieji ZAZ ratai – galiniai, įmontuota 4 pavarų mechaninė dėžė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.