Išaiškino tikrąsias degalų sąnaudas: apgavystės vis didėja

Specialistai pripažįsta, kad dabartinė bandymų metodika, pagal kurią matuojamos Europos rinkai skirtų automobilių degalų sąnaudos yra nieko verta.

Dvejus metus vokiečių ir britų kaupti bandymų duomenys stebina.<br>Lrytas.lt montažas.
Dvejus metus vokiečių ir britų kaupti bandymų duomenys stebina.<br>Lrytas.lt montažas.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 21, 2015, 5:17 AM, atnaujinta Sep 28, 2017, 6:32 AM

Tai patvirtino ir žinomo vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ kartu su britų „Emissions Analytics“ kompanija atlikti testai.

Realių ir deklaruojamų degalų sąnaudų skirtumus stebi ir įvairios europietiškos aplinkosaugos grupės.

Specialistai pažymi, kad skirtumas tarp oficialiai skelbiamų skaičių, kurie nustatomi laboratorijų bandymuose ir tų, kuriuos vairuotojai pasiekia realybėje per pastaruosius 14 metų išaugo net 40 proc.

Jei 2001 m. šis nesutapimas buvo vos 8 proc. tai pastaraisiais metais įvairiose sąlygose jis šoktelėjo iki 40-45 proc., o atskirais atvejais viršija 50 proc.

Kartu su britais vokiečiai atliko didžiulį darbą. Per dvejus metus buvo išbandyta daugiau nei 600 įvairiausių markių automobilių. Testų metu buvo atkartojamos realaus vairavimo sąlygos.

Pagal šiuo metų galiojantį europietišką bandymų ciklą (NEDC) automobiliai testuojami laboratorijos sąlygomis. Jų metu matuojamos išmetamųjų dujų emisijos, pagal kurias apskaičiuojamos degalų sąnaudos.

Vertinimo metodika keisis

Artimiausiu metu įsigaliojanti realių važiavimo emisijų (RDE) bandymų ciklas veiks tokiu pat principu, tačiau išmetamųjų dujų parodymai bus gerokai artimesni tiems, kurie fiksuojami realiomis sąlygomis.

Bendro vokiečių ir britų bandymo autoriai kol kas nepateikia tikslių skaičių. Tai jie padarys to po, kai ateinančių metų pradžioje naujų automobilių vertinimui bus pradėta taikyti RDE metodika.

Tačiau palyginamieji rezultatai suteikia daug aiškesnį vaizdą dėl vidutinių degalų sąnaudų.

Įdomu tai, kad penki gamintojai šiuose bandymuose su mobiliąja emisijų matavimo sistema sugebėjo pasiekti geresniu nei patys skelbia rezultatus.

280 km ilgio bandymų trasoje buvo siaurų užmiesčio keliukų, magistralių ir eismo spūsčių. Buvo stengiamasi laikytis ekonomiško vairavimo principų, tačiau automobiliai nevažiavo lėčiau nei leidžiama.

Vidutinės degalų sąnaudos buvo lyginamos su pagal NEDC metodiką pasiektais rezultatais, o skirtumas paverstas procentine išraiška.

Markės, kurių degalų sąnaudos buvo mažesnės:

1. „Jaguar“, – 11,4 proc.

2. „Subaru“, – 6 proc.

3. „Infiniti“, – 5,2 proc.

4. „Porsche“, – 4,8 proc.

5. „Land Rover“, – 3,4 proc.

Markės, kurių degalų sąnaudos skyrėsi nežymiai:

1. „Toyota“ ir „Lexus“, +0,8 proc.

Markės, kurių degalų sąnaudos buvo šiek tiek didesnės:

1. „Mazda“, +2,8 proc.

2. „Nissan“, +4,5 proc.

3. „Hyundai“, +5,3 proc.

4. „Jeep“, +5,4 proc.

5. „Škoda“, +5,7 proc.

6. „Audi“, +6,3 proc.

7. „Mercedes“, +6,6 proc.

8. BMW ir „Kia“, +6,8 proc.

9. „Seat“, +7,1 proc.

Markės, kurių degalų sąnaudos buvo gerokai didesnės:

1. „Peugeot“, +14,4 proc.

2. „Renault“, +14,3 proc.

3. „Fiat“, +12,8 proc.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.