Dvejonė žiemą: plauti automobilį brangu, bet kas bus palaukus?

Žiemą vairuotojams nėra kraupesnio vaizdo už druskos nuosėdas ant automobilio kėbulo. Geriausias sprendimas tokiu atveju yra važiuoti į plovyklą.

Žiemą svarbu nuplauti ne tik viršutinę kėbulo dalį, bet ir automobilio dugną.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Žiemą svarbu nuplauti ne tik viršutinę kėbulo dalį, bet ir automobilio dugną.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Jan 16, 2016, 11:34 AM, atnaujinta Jun 11, 2017, 12:41 AM

Bet automobilis netrukus išsipurvina, todėl gailėdami pinigų kai kurie vairuotojai plovykloje neapsilanko nors ir visą žiemą.

Kaip žiemą elgtis, kad ir piniginė neištuštėtų, ir druskos nesugraužtų automobilio?

„Statoil“ rinkodaros direktorė Renata Timoščik vairuotojams patarė žiemą atidžiau rūpintis automobiliu bei skirti išskirtinį dėmesį jo plovimui. Anot jos, šaltuoju metų laiku įvairūs nešvarumai bei druskos linkę kauptis kur kas greičiau.

„Besikaupiantis druskos ir smėlio mišinys, purvas žiemą kenkia jo ilgaamžiškumui ir skatina koroziją, tad vairuotojų nuostata automobilį plauti rečiau, „nes vis vien išsiteps“ nėra teisinga ir yra netgi žalinga“, – kalbėjo ji.

Kaip pasakojo Vilniuje veikiančios tekstilinės plovyklos „Tyra“ direktoriaus pavaduotojas Paulius Linčius, daug agresyvių cheminių junginių ant automobilio kėbulo nusėda ne tik šaltuoju sezonu.

Tačiau žiemą prie įprastų tepalo, bitumo junginių, degalų ir padangų likučių, nuo kelio taip pat kyla ir medžiagos, naudojamos sniegui ir ledui tirpinti.

Pašnekovas patarė šaltuoju sezonu plovykloje apsilankyti nors kartą per mėnesį. Taip pat automobilį nuplauti kruopščiai – pasirūpinant ne matoma kėbulo išore, bet ir dugnu.

Tuo metu „Statoil“ specialistai šaltuoju metų laiku plovykloje pataria lankytis dažniau – bent du kartus per mėnesį. Ypač, jei keliai barstomi druska.

Nepamiršti automobilio dugno

R.Timoščik atkreipė dėmesį, kad automobilio dugno plovimas ypač aktualus žiemą ir pavasarį, kuomet nešvarumai bei druskos linkę kauptis labiausiai.

„Siekiant ilgaamžiškumo, dugnas taip pat turi būti nuplaunamas kartu su kitomis automobilio dalimis“, – aiškino ji.

Ši vieta nors ir turi stipresnę apsaugą nuo korozijos, tačiau druskos sankaupos keičiantis temperatūrai vis tiek gali padaryti nemažai žalos.

„Mūsų klimatas yra permainingas net ir žiemą: tai šąla, tai šyla. Su drėgme prie dugno prilipusios druskos užšąla ir uždengtos ledu lieka prispaustos prie metalinių detalių, o toks jų „konservavimas“ nėra sveikas“, – komentavo P.Linčius.

Žiemą ne tokios naudingos tampa savitarnos plovyklos, nes jose švariai nuplauti automobilio dugno yra neįmanoma.

Pašnekovas pats savo automobilio dugną plauna reguliariai, tą daryti jis rekomenduoja ir kitiems vairuotojams. O ypatingai – naujesnių modelių savininkams.

Kuo naudingas vaškavimas?

Siekiantiems maksimalios apsaugos vairuotojams R.Timoščik patarė rinktis plovimo programą su vaškavimu, kurio metu automobilio paviršius padengiamas apsauginiu sluoksniu, stabdančiu koroziją.

„Tai saugo ir nuo išorinių elementų, skatinančių dažų išblukimą ir priešlaikinį senėjimą, pvz., nuo rūgštaus lietaus, išmetamųjų dujų, dervų, suodžių, purvo, druskos ir ultravioletinių spindulių“, – aiškino ji.

Pašnekovė pažymėjo, kad vašku padengtas automobilis ilgiau išlieka švarus, nes pritraukia mažiau nešvarumų. Taip pat ji patikino, kad siekiant užtikrinti aukščiausią plovimo kokybę plovyklų chemija pritaikoma šaltajam sezonui.

P.Linčius neįžvelgia automobilio laikymo garaže privalumų. Anot jot, jei hidroizoliacija prasta, o viduje drėgna, kaip tik susidarys palankesnės sąlygos korozijai. Tik jei garažas sausas viskas bus tvarkoje.

Prieš pastatant automobilį į garažą ilgesniam laikui, verta jį nuplauti. Tokiu būdu jo kėbulas yra tarsi užkonservuojamas iš išorės.

R.Timoščik teigimu, aukštesnėje temperatūroje ant kėbulo paviršiaus nusėdusios druskos bei nešvarumai kur kas intensyviau skatina koroziją.

Lietuviai laukia pavasario

Pasirodo, kad automobilį galima išpurvinti ir laikant po stogu. Požeminiuose garažuose ir stovėjimo aikštelėje lašantis vanduo savo sudėtyje turiu kalkių, o jas nuplauti yra labai sudėtinga.

Pašnekovas pasakojo, kad didesnis klientų antplūdis bus pastebimas tik traukiantis žiemai. Lietuviai automobilius kruopščiau nuplauti nusprendžia tik įsitikinę, kad orai daugiau nebešals. Todėl nuo vasario pabaigos iki balandžio pradžios plovyklose – pats darbymetis.

Tuomet atvažiuoja ne vienas automobilis, kuris nebuvo plautas nuo pat rudens. Anot P.Linčiaus, plovyklai tokie klientai atneša tik nuostolius, nes reikia užtikrinti paslaugų kokybę, o kainos kelti jie neturi teisės.

Paprasčiausias kėbulo plovimas Vilniuje kainuoja maždaug 6 eurus, jei pageidausite ir nušveisti dugną bei ratus, teks mokėti 9-10 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.