Bet nuo 1997-ųjų gruodžio visa automobilių rinka pasikeitė neatpažįstamai ir vairuotojus kuo toliau, tuo sunkiau nustebinti.
Hibridinių ar elektra varomų modelių taip pat atsirado beveik kiekvieno gamintojo salonuose.
Tačiau „Toyota“ ir vėl metė kozirį ir dar kartą padarė kai ką pirmi – ji pavertė „Prius“ „normaliu“ automobiliu. Lrytas.lt jį išbandė Ispanijoje, Valensijoje.
Žmones priverčia atsisukti
Ketvirtosios kartos „Prius“ nebėra panašus į tuos iš tolo ekologija kvepiančius nuobodžių formų, melsvai balkšvos spalvos modelius, kuriuos perka tik mokesčių nuolaidų ieškotojai (be abejo, ne Lietuvoje) ir ekologijos fanai.
„Toyota“ suprato, kad kaip ne visi veganai nori šaukti pasauliui, kad nevalgo mėsos bei ne visi sportuojantys žmonės nori kasdien kelti savo asmenukes į „Facebook“, taip ir hibridinių automobilių vairuotojai nenori pabrėžti, kad jie vairuoja būtent hibridą.
Be to, „ekologiškų“ spalvų gamą „Prius“ papildė ryškiu raudonu atspalviu.
Naujojo „Prius“ kėbulas atrodo itin iššaukiančiai. Dizaineriai nepagailėjo aštrių linijų nei priekyje, nei gale, o bendras automobilio įvaizdis labiau primena ne kitus „Toyota“ modelius, o gerokai prabangesnius „giminaičius“ „Lexus“.
Itin įdomų prieskonį „Prius“ išvaizdai suteikia įmantriai išformuoti priekiniai ir galiniai žibintai.
Tiesa, peršviečiamas jų formas nuotraukose užfiksuoti labai sunku, todėl naujasis „Prius“ gyvai atrodo visai kitaip.
Tiek daug žvilgsnių iš aplinkinių senokai neteko sulaukti. Bandant automobilį Ispanijoje, Valensijoje, praeiviai jį taip akylai nužvelgdavo, lyg gatve riedėtų ne „Toyota“, o „Ferrari“.
Automobilio interjeras gerokai kuklesnis. Įsėdus į vidų vaizdas kardinaliai pasikeičia – salone nėra jokių aštrių formų ir ekstravagancijos, viskas aptaku, švelnu, dvelkia klasika ir japonams būdingu praktiškumu.
Nauja platforma
Ketvirtos kartos „Prius“ nuo pirmtakų skiriasi ne tik išvaizda. Jis pagamintas naudojant visai naują „Toyota“ modelių platformą. „Prius“ pagrindu tapo modulinės sistemos „Toyota New Global Architecture“ (TNGA) pagrindu sukurta GA-C platforma.
Esminis inžinierių noras buvo kaip įmanoma žemiau nuleisti hibridinio automobilio svorio centrą ir padaryti jį kuo geriau valdomą. Tam sukurta nauja dviguba „Wishbone“ tipo pakaba gale ir patobulinta „MacPherson“ sistema priekyje.
Vairuojant jaučiasi, kad „Prius“ į kelią įsikimba standžiau ir patikimiau nei ankstesnis modelis, bet ne tiek, kad norėtųsi pasiimti jį į lenktynių trasą.
Daugiausiai kelionėms mieste skirtas automobilis gavo naują, lengvesnę ir kompaktiškesnę hibridinę sistemą – tokios pat talpos, bet 10 proc. mažesnio dydžio bateriją, mažesnius elektros variklius, atnaujintą 1,8 litro darbo tūrio benzininį variklį ir perdarytą transmisiją, kuri veikia ir kaip starteris.
Nauja baterija taip pat gali beveik trečdaliu greičiau surinkti energiją iš riedėjimo ir stabdymo, todėl didesnę dalį benzino sąnaudų galima pakeisti elektros energija.
Visų šių pokyčių rezultatas – mažesnės degalų sąnaudos. Po visiškai netaupaus pasivažinėjimo kalnų keliais borto kompiuteris tvirtino, kad sunaudojau 6 litrus degalų. Neabejoju, kad vairuojant taupiau ir geriau išnaudojant bateriją galima nesunkiai priartėti prie gamintojo žadamų 3 litrų/100 km.
Subtilūs skirtumai
„Toyota“ išnaudojo kiekvieną galimybę sutaupyti bent kelis gramus degalų. Pavyzdžiui, automobilio kondicionierius pakoreguotas taip, kad jei šalia vairuotojo nėra keleivio, ši vieta ir nėra vėsinama.
Automobilyje yra ir daugiau gudrių technologijų – po truputį rinkos standartu tampantis bevielis telefono įkroviklis, adaptyvi greičio palaikymo kontrolė, ant priekinio stiklo projektuojamas prietaisų skydelis bei gausybė saugumo įrangos.
Visame automobilyje įmontuoti net 22 įvairūs sensoriai – 3 radarai, 2 kameros, 2 lietaus davikliai, 3 įlipimo ir atrakinimo jutikliai bei net 12 akustinių sensorių. Visa tai saugo automobilį nuo avarinių situacijų ir be reikalo nesikiša į vairavimą.
„Toyota“ neslepia, koks svarbus gamintojui yra naujasis „Prius“. Ir šįkart sunku rasti prieštaringų argumentų, jei ieškote taupaus, patogaus, bet sportiškai atrodančio modelio – visiškai normalaus automobilio.
„Toyota Prius“ bandymas: skaičiai
Kaina: 28 tūkst. 420 eurų.
Variklis: 1798 cm3 99 AG (benzinas) ir 53 kW elektrinis variklis
Bendra sistemos galia: 122 AG
Pavarų dėžė: Planetinė transmisija
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4540/1760/1470
Ratų bazė, mm.: 2700
Svoris: 1375 kg.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 10,8 sek.
Didžiausias greitis: 180 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 3 litrai.
Gamybos vieta: Tojota, Japonija.