Automobilio gaisras: kaip gesinti ir kuo skiriasi gesintuvai

Daugeliui yra tekę girdėti apie gaisrus automobilyje, tačiau kaip elgtis kilus gaisrui automobilyje žino retas vairuotojas.

Daugelis vairuotojų nežino, kaip naudotis gesintuvu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugelis vairuotojų nežino, kaip naudotis gesintuvu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugelis vairuotojų nežino, kaip naudotis gesintuvu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugelis vairuotojų nežino, kaip naudotis gesintuvu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-04-16 12:22, atnaujinta 2017-05-28 17:41

Dažnai vartotojams gesintuvas automobilyje tėra privalomas atributas atliekant privalomą automobilio techninę apžiūrą.

Nemaža dalis vairuotojų pasiskolina gesintuvą techninei apžiūrai, tačiau jo automobilyje nelaiko eksploatacijos laikotarpiu.

Dega apie 1000 automobilių

„Ne paslaptis, kad automobilis užsiliepsnoti gali ne tik avarijos ar netvarkingos elektros instaliacijos gedimų metu. Kasmet vien greitkeliuose užsiliepsnoja dešimtys automobilių.

Kasmet Lietuvos draudimo bendrovės užfiksuoja daugiau nei 40 kasko draudimu apdraustų liepsnojančių automobilių, o ką jau kalbėti apie likusias transporto priemones“, – sakė įmonės „Merseta“ vadovas Šarūnas Paradnikas.

Kasmet Lietuvoje užsidega apie 1000 automobilių.

Gaisrą automobilyje gali sukelti ir nuleista padanga ar lauko gyvūnai radę prieglobstį po šiltu automobilio variklio gaubtu. Dėl pastarosios priežasties šaltuoju metų laiku prieš užvedant automobilį rekomenduojama su delnu kelis kartus trinktelėti į variklio gaubtą, kad benamės katės ar graužikai pabėgtų variklio skyrių nepadarę žalos.

Įprastai tokių nelaimių kiek padaugėja suprastėjus orams ir temperatūrai nusiritus žemiau nulio laipsnių, bet automobiliai dega ir šiltuoju metų laiku.

„Automobilį dažniau pavyksta išgelbėti, jei gaisras įsižiebia šalia esant vairuotojui – dėl stabdžių gedimo, laiku nepastebėjus nuleistos padangos arba bandant automobilį užvesti. Žinoma, daugiausia žalos atvejų užfiksuojama, kai automobilis užsidega stovėdamas,“ – sakė Š. Paradnikas.

Siekdami apsaugoti savo transporto priemones nuo gaisro vairuotojai turėtų nuolat rūpintis savo automobilio technine būkle atitinkamai prižiūrint jį. Darbus su elektros instaliacija, elektronine ar dujine įranga turėtų atlikti tik patyrę meistrai.

Ką daryti jei kilo gaisras automobilyje?

Statistiškai, kone trečdalis automobilių gaisrų atneša didesnę nei 3 tūkst. eurų žalą – dažniausiai tokiu atveju tolesnė automobilio eksploatacija yra neįmanoma. Išvydus tokią sumą, gesintuvas nebeatrodo toks brangus ir nereikalingas, bet ne visi vairuotojai žino kokį gesintuvą reiktų turėti automobilyje.

Valstybinė kelių transporto inspekcija teigia, kad nuo 2014 m. spalio 15 d. lengvuosiuose automobiliuose ir automobiliuose, kuriuose yra ne daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui, privalo turėti gesintuvą, turintį ne mažiau kaip 1 kg (l) gesinimo medžiagos (anksčiau buvo reikalavimas turėti 2 kg (l) gesinimo medžiagos).

Nors šis įsakymas pradžiugino norinčius sutaupyti, patariama įsigyti 2 litrų talpos miltelinius gesintuvus arba apsirūpinti papildoma apsauga, tokia kaip aerozolinės gesinimo priemonės.

„Įsiplieskus gaisrui variklio sektoriuje reiktų kuo greičiau išjungti automobilio variklį ir neištraukus iš spynelės rakto nežymiai praverti gaubtą, atšokus jam nuo kėbulo į tarpelį gesintuvu ar gesinimo priemone papurkšti gesinimo medžiagą.

Numalšinus pirmąją liepsną bei užsidėjus apsaugines pirštines reikia surasti rankenėlę gaubto atidengimui ir viena ranka lėtai keliant gaubtą, kita gesinti ugnį. Nerizikuokite nusideginti rankų bandydami atidengti variklio gaubtą plikomis rankomis ar darydami tai staigiai, nes taip ne tik jūsų automobilis bet ir jūs galite stipriai nukentėti.

Atidengus gaubtą ugnį reikia pradėti gesinti tikslingai, t. y. gesintuvu purkšti ten, kur liepsnoja ugnis. Vos tik pavyksta užgesinti gaisrą, siekdami išvengti trumpo elektros sujungimo reikia atjungti akumuliatorių“, – teigė Š.Paradnikas.

Dažnai panikuojantys vairuotojai pradeda gesintuvu purkšti ant variklio gaubto viršaus arba ugnį pradeda gesinti iš apačios ir tik vėliau supranta, kad tokiose situacijose skubėjimas neretai pakiša koją – vairuotojai neberanda gaubto kabliuko, o galiausiai jį suradę gaubtą atidaro per greitai.

Tuomet deguonies gavusi ugnis dar labiau įsiplieskia, gaisro židinys lieka neužgesintas, o gesintuvo milteliai pasibaigia.

Nevienodi gesintuvai

Renkantis miltelinį gesintuvą savo automobiliui rekomenduojama atkreipti dėmesį į jo galiojimo/pagaminimo datą ir ar gesintuvas yra sertifikuotas. Taip pat labai svarbu įsitikinti, kad gesintuvas tinkamas gesinti A (kietas medžiagas) B (degius skysčius) ir C (dujas) klasės gaisrus.

Todėl prieš įsigydami gesintuvą atidžiai perskaitykite ant gesintuvo etiketės pateiktą informaciją.

Miltelinis gesintuvas nėra vienintelė priemonė, gelbėjanti nuo gaisro. Aerozolinės gesinimo priemonės efektyvumu kai kuriais atvejais, pavyzdžiui gesinant degiuosius skysčius, prilygsta dvigubai didesnės talpos gesintuvams, jos gerokai pigesnės ir ugnį gesina taip pat aktyviai.

Šią priemonę Š.Paradnikas rekomenduoja turėti ne tik automobilyje bet ir namuose. Aerozolinė gesinimo priemonė absorbuoja deguonį iš ugnies židinio bei atvėsina įkaitusius paviršius. Gamintojų teigimu, ja paprasta naudotis, be to apsaugomos vertybės, kurios gesinant milteliniu gesintuvu būtų nepataisomai sugadintos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.