„Tesla“ vadovo Elono Musko idėja virsta realybe. Pagal jo idėjas sukurta naujausia ir drąsiausia neįtikėtinai greita keleivių transportavimo sistema „Hyperloop“ jau pradėta bandyti realiomis sąlygomis.
Apie šią sistemą buvo kalbama jau kelerius metus, bet ji skambėjo lyg fantazija. Tačiau trečiadienį „Hyperloop One“ nusprendė užčiaupti skeptikus ir pademonstravo veikiančią „Hyperloop“ atkarpą.
Kilometras – per porą sekundžių
Per bandymus JAV, Nevados dykumoje, atviros „Hyperloop“ sistemos traukinio korpusas įsibėgėjo iki 187 km/val. vos per 1,1 sekundės, o 1000 jardų (0,9 km) nuvažiavo vos per 1,9 sekundės.
Pirmasis bandymas buvo atliktas ant atvirų bėgių, bet „Hyperloop“ sistema turėtų veikti uždarame tunelyje, gerai apsaugotame nuo pavojų iš išorės. Uždaras bandymų tunelis Nevadoje jau pradėtas konstruoti.
Ši technologija naudoja oru skriejančius traukinius-kapsules, kurie gali judėti per elektros ir magnetų sukeliamą jėgos bangą.
Įmonė užsibrėžusi per penkerių metų laikotarpį atidaryti veikiančią neįtikėtinai greito uždaro traukinio sistemą, kuri galėtų pervežti keleivius tarp Los Andželo ir San Fransisko (560 km atstumu) vos per 30 minučių.
Tai reiškia, kad „Hyperloop“ turėtų įsibėgėti net iki 1200 km/val. greičio, o jei tokia sistema būtų pastatyta tarp Klaipėdos ir Vilniaus, pajūrį pasiektume per mažiau nei 20 minučių.
Atidavė visiems
„Hyperloop“ idėją 2013-aisiais pristatė „Tesla“ įkūrėjas E.Muskas ir leido visiems norintiems naudotis jo surinkta duomenų baze ir inžinerine koncepcijos dalimi.
„Hyperloop One“ yra viena iš aktyviausiai technologiją tyrinėjančių įmonių, o jos įkūrėjai Shervinas Pishevaras ir Broganas BamBroganas bei direktorius Robas Lloydas yra artimai susiję su E.Musku. B.BamBroganas anksčiau dirbo E.Musko kompanijos „SpaceX“ vyriausiuoju inžinieriumi ir nenutraukė bendravimo su savo buvusiu vadovu.
„Tai yra tikra. Tai vyksta dabar“, – tvirtino R.Lloydas.
„Hyperloop“ turėtų imti vežti krovinius nuo 2019 metų, o žmones – nuo 2021-ųjų. Tačiau ši technologija nėra paprasta – tam, kad ji veiktų, reikia ne tik specialių transporto priemonių, bet ir „Hyperloop“ tunelių bei milžiniško kiekio elektros energijos.