Aptakaus „Volvo“ vilkiko degalų sąnaudos sumažėjo trečdaliu

Švedų kompanijos teigimu, naujausias „Volvo“ koncepcinis modelis parodo, kaip drastiškai galima padidinti krovinių gabenimo ilgais nuotoliais efektyvumą įdiegus šiuolaikiškus sprendimus.

„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
„Volvo“ sunkvežimis buvo patobulintas siekiant kuo labiau pagerinti tiek sunkvežimio, tiek puspriekabės aerodinamiką.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 31, 2016, 4:04 PM, atnaujinta May 23, 2017, 1:51 PM

Pasiekti įspūdingų rezultatų leido aerodinamiškai efektyvus dizainas bei sumažinta sąstato masė.

Naujausią koncepcinį sunkvežimį kompanija „Volvo Trucks“ sukūrė bendradarbiaudama su Švedijos energetikos agentūra.

Tai penkerius metus trukusio tyrimų projekto, kuriuo siekta sukurti efektyviau energiją naudojančias transporto priemones, rezultatas. Naujasis koncepcinis sunkvežimis sumažins degalų sąnaudas daugiau nei 30 proc.

Vienas iš pagrindinių veiksnių, leidusių gerokai sumažinti degalų sąnaudas, buvo net 40 proc. geresnė vilkiko ir puspriekabės aerodinamika.

Be aerodinaminių patobulinimų, ant koncepcinio sunkvežimio ratų sumontuotos naujos kartos, kur kas mažesniu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčios padangos.

Puspriekabė sveria dviem tonomis mažiau nei įprasta, o tai suteikia galimybę mažinti degalų sąnaudas arba didinti naudingąją apkrovą. Įgyvendinant projektą taip pat buvo patobulinti jėgos agregatai. Eksperimentinis sąstatas buvo išbandytas Švedijos keliuose 2015 m. rudenį.

Projektas, kurio tikslas padidinti tolimųjų gabenimų sunkvežimių efektyvumą 50 proc., įgyvendinamas nuo 2011 m.

Kadangi koncepcinė transporto priemonė buvo kuriama įgyvendinant mokslinių tyrimų projektą, šis prototipas niekada nebus gaminamas serijiniu būdu, tačiau kai kurie aerodinaminiai sprendimai jau įdiegti serijiniuose „Volvo“ sunkvežimiuose.

Gali būti, jog ateityje jų bus naudojama dar daugiau.

Svarbiausi aerodinaminiai patobulinimai:

– Siekiant sumažinti oro pasipriešinimą, įprastiniai galinio vaizdo veidrodžiai buvo pakeisti vaizdo kameromis.

– Optimizuoti važiuoklės šoniniai aptakai dengia galinius vilkiko bei visus puspriekabės ratus.

– Aerodinaminiai oro aptakai pailgina priekabą ir sumažina oro pasipriešinimą.

– Optimizuotas oro srautas variklio aušinimui.

– Dėl ratų gaubtų ir įlipimo laiptelių dizaino maksimaliai sumažintas oro pasipriešinimas vilkiko priekyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.