Įspūdingas „Volvo“ sunkvežimis gerina greičio rekordus

„Volvo“ sunkvežimis „The Iron Knight“ net du kartus pripažintas greičiausiu pasaulyje. Jis pagerino greičio rekordus 500 ir 1000 metrų starto iš vietos kategorijose.

Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Rekordinis važiavimas vyko uždaroje bandymų trasoje šiaurinėje Švedijos dalyje.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Aug 24, 2016, 2:46 PM, atnaujinta May 15, 2017, 12:57 AM

Specialiai pagamintame vienetiniame sunkvežimyje buvo sumontuotas modifikuotas standartinis variklis ir serijiniu būdu gaminama pavarų dėžė.

Boije Ovebrinko vairuojamam sunkvežimiui „The Iron Knight“ nuo šiol priklauso oficialūs greičio rekordai 500 ir 1000 metrų starto iš vietos kategorijose.

Per 21,29 sekundės įveikęs 1000 metrų distanciją ir pasiekęs vidutinį 169 km/val. greitį, „The Iron Knight“ pagerino tarptautinį 1000 metrų starto iš vietos greičio rekordą.

Jis taip pat pasiekė rekordą ir perpus trumpesnėje 500 metrų starto iš vietos kategorijoje, šią atkarpą nuvažiavęs vidutiniu 131,29 km/val. greičiu per 13,71 sekundės. Rekordiniai važiavimai vyko uždaroje bandymų trasoje Šiaurės Švedijoje.

„Išskirtinėmis savybėmis pasižymintį sunkvežimį glaudžiai bendradarbiaudami kūrė specialistai iš keleto skirtingų „Volvo Trucks“ departamentų.

Išskyrus jėgos agregatus, kurie yra svarbiausia „The Iron Knight“ dalis, patį sunkvežimį specialiai šiam tikslui pagaminome savo rankomis, o tai, kad pasiekėme ne vieną, bet du rekordus, yra tiesiog fantastiška“, – sakė „Volvo Trucks“ technikas Olofas Johanssonas.

Sunkvežimį vairavo B. Ovebrinkas, turintis daugiau kaip 30 metų patirtį automobilių ir sunkvežimių lenktynėse. Jis jau yra pagerinęs penkis pasaulio greičio rekordus, o 1994 m. laimėjo Europos sunkvežimių žiedinių lenktynių čempiono titulą.

„The Iron Knight“ galima apibūdinti vienu žodžiu – tobulybė. Jis gražus pažiūrėti, o nuspaudus akceleratorių iki dugno – tampa galingu žvėrimi.

Tai trečiasis mano vairuotas rekordinis sunkvežimis, ir, manau – geriausias galimas „Wild Viking“ bei „Mean Green“ įpėdinis“, – sakė B. Ovebrinkas.

Kaip vyko važiavimai

Rekordinis važiavimas vyko Šelefteo vairavimo centre, buvusiame oro uoste Šelefteo miestelyje, Švedijos šiaurėje. Greičio rekordas užfiksuotas laikantis Tarptautinės automobilių sporto federacijos FIA taisyklių.

Sunkvežimis atkarpą įveikė dviem kryptimis, pagal šiuos važiavimus buvo apskaičiuoti vidutinis distancijos įveikimo laikas ir greitis.

Pagal FIA taisykles rekordo rezultatu yra laikomas vidutinis greitis pasiektas dviejų bandymų metu.

„The Iron Knight“ faktai ir skaičiai:

– Sunkvežimis sveria 4,5 tonos, jame sumontuotas 2400 AG bei 6000 Nm sukimo momentą išvystantis variklis. Jo galios ir svorio santykis yra didesnis nei 0,5 AG/kg.

– Ratų bazėje montuojamas variklis yra gerokai modifikuotas D13 agregatas su keturiais turbokompresoriais ir vandeniu aušinamais tarpiniais oro aušintuvais.

– Pavarų dėžė „I-Shift“ leidžia nenutrūkstamai perduoti sukimo momentą ratams persijungimo metu. Išskyrus sustiprintą sankabą, sunkvežimyje „The Iron Knight“ naudojama pavarų dėžė nesiskiria nuo serijiniu būdu gaminamuose „Volvo FH“ sunkvežimiuose montuojamų agregatų.

– Siekiant sumažinti svorį atsisakyta daugelio nebūtinų elektronikos sistemų ir komponentų.

– Siekiant pagerinti važiavimo savybes, įdiegta specialiai sukurta programinė įranga.

– Patobulinta kabinos aerodinamika, o pati kabina pagaminta iš stiklo pluošto. Pro dideles šoniniuose aptakuose esančias oro angas tiekiamas oras variklio aušinimui.

Siekiant rekordo, „The Iron Knight“ išvystė didžiausią momentinį 276 km/val. greitį.

Ankstesni „Volvo“ rekordininkai

– 2007 m.: Sunkvežimiu „The Wild Viking“ (1600 AG) buvo pagerintas pasaulio rekordas 0–1000 metrų starto iš vietos kategorijoje, pasiektas 158,8 km/val. vidutinis greitis.

2010 m.: To paties atstumo rekordas pagerintas sunkvežimiu NH D16 (1800 AG), pasiektas vidutinis greitis – 166,7 km/val.

2011 m.: Hibridiniu sunkvežimiu „Mean Green“ (1800 AG dyzelinis variklis kartu su 300 AG elektriniu varikliu) pasiektas naujas rekordas 0–500 ir 0–1000 metrų starto iš vietos sunkvežimių su hibridiniais agregatais kategorijose, pasiektas vidutinis greitis atitinkamai 115,3 km/val. ir 152,2 km/val.

– 2012 m.: Sunkvežimis „Mean Green“ 1000 metrų starto iš eigos kategorijoje pasiekė naują rekordą su vidutiniu 236,6 km/val. greičiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: narystės ES 20-mečio proga sveikinimai iš U. von der Leyen