„Galbūt tai yra bandomasis „Audi“ autonominis automobilis?“ – tokią versiją iškėlė lrytas.lt skaitytojas Paulius.
Įdomu tai, kad kiti šį automobilį Vilniuje ar jo apylinkėse matę internautai sako, kad nors jo viduje visuomet sėdi žmogus, jis ne visuomet laiko rankas ant vairo. Svarbiausias kitų eismo dalyvių saugumą liečiantis klausimas – ar tokie bandymai mūsų šalyje yra legalūs?
Įstatymais neapibrėžta
Nors tokie vokiečių gamintojo ar nepriklausomos kompanijos bandymai lietuviškuose bendro naudojimo keliuose daliai tautiečių kelia pasipiktinimą, Lietuvoje kol kas tiesiog nėra nustatyti reikalavimai, kokiomis sąlygomis jie gali būti atliekami.
Tai patvirtino ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos technikos skyriaus patarėjas Olegas Pauliukovas.
Specialistas patikino, kad kol kas neturi jokios informacijos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, kuriuose būtų būtų minimos autonominių automobilių testavimo sąlygos. Planų jas nustatyti kol kas taip pat nėra.
Kol kas tokie bandymai Lietuvoje gali būti vykdomi „partizaniniu“ būdu, t.y. nepranešant kelių policijos tarnyboms ar kitoms vietos institucijoms.
Juk jei prie „Audi“ vairo yra žmogus, o automobilis tvarkingas ir turi galiojantį civilinės atsakomybės draudimą, bausti jo valdytojo nėra pagrindo.
Nežinotų, kaip bausti
Apskritai, situacija ganėtinai kebli, mat kaip informavo Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič, šiuo metu galiojantis teisinis reglamentavimas nenumato galimybės autonominiam automobiliui dalyvauti viešajame eisme, todėl ir atsakomybė tokios transporto priemonės testuotojui nėra numatyta.
Taigi nors autonominio automobilio bandymai mūsų šalyje kol kas neleidžiami, niekas nežino, kaip reikėtų bausti pažeidėją, jei jis būtų sučiuptas.
„Esant tokiom aplinkybėm, tokios transporto priemonės galėtų būti bandomos uždarose teritorijose, kuriose nevyksta viešasis eismas“, – patarė pareigūnė.
Daugelyje šalių, kuriose oficialiai leidžiamas autonominių automobilių testavimas tam nurodomi ir konkretūs apribojimai. Dažniausiai vienas iš punktų nurodo, kad bandymo metu mašinoje visuomet privalo bandymo eigą prižiūrintis asmuo.