Lūžis rinkoje: autonominiams automobiliams leido važinėti be vairuotojo

Mičiganas tapo pirmąja JAV valstija, kurioje autonomiams automobiliams buvo oficialiai leista važinėti be vairo, pedalų ir priekinėje sėdynėje įsitaisiusio vairuotojo.

Mičigano valstijoje buvo oficialiai leista eksploatuoti autonominius automobilius be vairuotojo.<br>newspress.co.uk nuotr.
Mičigano valstijoje buvo oficialiai leista eksploatuoti autonominius automobilius be vairuotojo.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 13, 2016, 11:14 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 10:55 PM

Gubernatorius Rickas Snyderis jau pasirašė įstatymų projektus, kuriais gamintojams buvo leista eksploatuoti be žmogaus įsikišimo važinėjančius taksi.

Kaip rašo „Wired“, iki šiol minėtoje valstijoje galiojo dar 2013 metais priimtas įstatymas, kuriame buvo įrašytas papildomas saugumo reikalavimas. Pagal jį automobilyje visuomet privalėjo būti vairuotojas.

Vilioja gamintojus

Toks sprendimas Mičiganui leis bet jau kurį laiką vadintis viena progresyviausių valstijų ir pritrauks vietos gamintojus. „Ford“ pažadėjo dar iki 2021 metų paruošti automobilį, kuriame nebus nei vairo, bei pedalų.

„General Motors“ ėmėsi bendro projekto su transporto paslaugas teikiančia kompanija „Lyft“ ir per artimiausius penkerius metus ketina parengti elektrinį autonominį taksi automobilį.

Jau penkios JAV valstijos – Kalifornija, Nevada, Tenesis, Florida ir Mičiganas – yra išleidusios įstatymus, kuriais apibrėžtas savarankiškai važiuoti galinti transporto priemonių eksploatavimas. Prie jų taip pat galima pridėti ir Kolumbijos apygardą.

Tiesa, visose valstijose teisinė bazė skiriasi. Anksčiau liberaliausiais įstatymais garsėjo Florida, bet Mičigane autonominius automobilius bus galima bandyti dar laisviau. 

Be to, šie bandymai bus produktyvesni, nes Mičiganas yra labiau į šiaurę nei Fllorida – šioje valstijoje būna ir sniego, ir šalnų.

Nepaisant to, kad nacionalinė eismo saugumo administracija yra parengusi autonominę techniką reglamentuojančių teisės aktų gaires, kaip ir galima tikėtis, tą pačią sritį apibrėžiantys įstatymai skirtingose valstijose nėra visiškai vienodi.

Jau dabar susiduriama ir su bendromis problemomis. Pavyzdžiui, 2015 metų sausį autonominiam „Audi“ prototipui iš Nevados įvažiavus į Kaliforniją inžinieriams teko sustoti šalikelėje ir pritvirtinti naujus registracijos numerius.

Demonstraciniame važiavime tai buvo tik šioks toks nepatogumas, tačiau technologijai pasiekus masinio vartojimo lygį, taptų rimtu galvos skausmu.

Įstatymo neaiškumai

Specialistai pažymi, kad Mičigane priimtos įstatymo pataisos greičiausiai dar bus koreguojamos. Tokie terminai kaip „valdymas“, „valdytojas“ ar „vairuotojas“ naudojami nenuosekliai.

Kol kas tai nesukelia problemų, tačiau kai nutiks kažkas blogo teisininkai tikrai atkreips dėmesį.

Taip pat kol kas nėra visiškai aišku, ar autonominius taksi automobilius Mičigane galės eksploatuoti tik gamintojai, ar ir kitos privačios kompanijos.

Rugsėjo mėnesį „Google“ atstovai kreipėsi komunikacijos ir technologijų komitetą klausdami, ar jų autonominis automobilis gali važinėti bendro naudojimo keliuose. Naujausios įstatymo pataisos nurodo, kad technologija yra leidžiama, tačiau turi dalyvauti automobilių gamintojai.

Tokiai kompanijai kaip „Google“ teks imtis projekto su vienu iš vietinių koncernų ir labai panašu, jog tai bus „Fiat Chrysler“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.