Automobilyje norite LED žibintų? Ekspertas paaiškino, kaip neprarasti techninės apžiūros

Žibintai ir jų šviesos šaltiniai yra vienos sparčiausiai tobulėjančių automobilio dalių. Visai neseniai revoliucine naujiena laikyti dujų išlydžio žibintai šiandien laikomi atgyvena.

Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>Gamintojo nuotr.
Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>Gamintojo nuotr.
Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>newspress.co.uk nuotr.
Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>newspress.co.uk nuotr.
Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>Gamintojo nuotr.
Techninių apžiūrų specialistai visų pirma įvertina, ar žibintai tinkamai sumontuoti.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-03-22 10:44, atnaujinta 2017-04-07 11:45

Nauji modeliai projektuojami ir gaminami su LED žibintais, o koncepcinių modelių kūrėjai intensyviai eksperimentuoja su lazeriniais žibintais.

Jie ne abejonės efektyviau kovoja su tamsa ir gerokai ilgiau tarnauja, tačiau nėra „nemirtingi“. Kas išduoda moderniųjų žibintų ligas ir kada dėl jų neįveiksite techninės apžiūros barjero?

Tobulina senus automobilius

Lietuvos transporto parko vidutinis amžius siekia 15 metų, todėl dauguma automobilių aprūpinti kaitrinėmis lemputėmis. Bandydami patobulinti savo techniką vairuotojai patys sumontuoja LED dienos žibintus.

Dėl tokio patobulinimo taip pat taupoma energija, nes standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55 vatų, o šviesos diodo – 0,5 vato. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2,5 vato arba 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė.

Dėl to sumažėja generatoriaus apkrovimas, deginama mažiau degalų ir mažiau teršiama aplinka.

Be to, automobilis tampa geriau matomas kitiems eismo dalyviams, nes LED žibintai išskiria beveik dvigubai ryškesnį nei įprastinių žibintų šviesos srautą.

Kaip tokius žibintų patobulinimus vertina techninės apžiūros kontrolieriai?

Techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius teigia, kad visų pirma kontrolieriai vertina ar dienos žibintai teisingai sumontuoti.

Apatinis jų kraštas, kai automobilis yra nepakrautas, privalo būti ne žemiau kaip per 25 centimetrus nuo kelio paviršiaus.

Atstumas tarp porą sudarančių žibintų vidinių kraštų turi būti ne mažesnis kaip 60 centimetrų.

LED dienos žibintai negali būti montuojami į tradicinių artimųjų-tolimųjų žibintų korpusą, jei taip nėra numatęs automobilio gamintojas.

Dažniausiai norint pasikeisti esamus žibintus į LED reikia keisti visą priekinio žibinto korpusą.

Kada kils problemų su TA?

Be to, dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal Europos Sąjungos (ES) reikalavimus, taip pat turi įsijungti automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas.

Jei dienos žibintai veikia ir kaip priekiniai gabaritiniai žibintai, įjungus artimąsias, tolimąsias šviesas arba priekinius rūko žibintus jie turi automatiškai išsijungti arba prigesti.

Kada LED žibintai techninės apžiūros kontrolierių bus įvertinti kaip turintys didelių trūkumų?

Pasak R. Vėlavičiaus, jei žibinte neveikia ne daugiau kaip trečdalis šviesos diodų, toks trūkumas vertinamas kaip nedidelis ir tai nebūtų priežastis negauti techninės apžiūros rezultatų kortelės su teigiama išvada.

Visgi jei neveikia daugiau kaip viena trečioji šviesos diodų, trūkumas laikomas dideliu ir „žalios“ kortelės gauti jau nepavyktų.

Kalbant apie artimosios šviesos ar priekinius rūko žibintus, aukščiau įvardinta taisyklė nėra vienintelė – šie žibintai turi skleisti vientisą žemyn nukreiptą spindulį, kurio atitiktis nustatytiems reikalavimams vertinama naudojant šviesų patikros stendą.

Reguliuoti vis tiek reikia Vienas bendrovės „Transporto studijos“ vadovų taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad modernaus automobilio borto kompiuteris perdegus daliai LED šviesos šaltinių perspėja apie tai uždegdamas atitinkamus indikatorius prietaisų skydelyje.

Technikos ekspertai taip pat primygtinai rekomenduoja reguliariai pasitikrinti ar žibintai tinkamai sureguliuoti.

Jei artimosios šviesos žibinto spindulys nukreiptas pernelyg aukštai, žibintas kitus eismo dalyvius akins nepriklausomai nuo to kokia lemputė žibinte yra įrengta. Ir atvirkščiai – kai spindulys siunčiamas tiksliai ten, kur turėtų būti, net ir galingesnės lemputės diskomforto kitiems eismo dalyviams nesukurs.

„Transporto studijų“ ekspertas Simonas Lipskis atkreipė dėmesį į rinkoje siūlomus LED šviesos šaltinius, sumontuotus įprastinės kaitrinės ar halogeninės lemputės cokolyje.

Jo teigimu, bandymai tokiu būdu patobulinti žibintus tik sukuria papildomų problemų, nes žibinto reflektoriai sukonstruoti visiškai kitokio šaltinio šviesai sklaidyti, todėl kokybiškai apšviesti kelią gali nebent teoriškai.

Sumontavus netinkamus LED galima ne tik negauti teigiamo techninės apžiūros vertinimo, bet ir prarasti turimą TA kortelę. Jei transporto priemonės žibinte panaudotas transporto priemonės gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis, pareigūnai gali anuliuoti TA tiesiog gatvėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.