Pamenate pirmąjį modelį? Prieš gerą dešimtmetį jų buvo pilnos gatvės, tačiau apsaugos nuo korozijos neturėję automobiliai visi surūdijo į trupinius.
Modelį, kurio gamyba baigėsi dar 1995 metais prisimenu todėl, kad tai geriausias būdas iliustratyviai paaiškinti, kaip pasikeitė automobilių rinka per pastaruosius 20 metų.
Jei devintajame dešimtmetyje „Vectra“ buvo kukli transporto priemonė be jokių ambicijų vežioti ką nors daugiau nei viduriniosios klasės darbininkas, tai pastaraisiais metais situacija iš esmės pasikeitė.
Dizainas įgavo aštrumo
Dar pristatydami pirmos kartos „Insignia“ prieš gerą dešimtmetį „Opel“ atstovai sakė, kad tai nebebus tas pats pilkas automobilis masės.
Pagrindinė rinkodaros specialistų idėja buvo – pigesnė alternatyva „premium“ segmento modeliams. Pati idėja nėra nauja – tarkime, „Honda“ ir „Volkswagen“ tokio plano ėmėsi dar anksčiau.
Dabar žiūrint į naujos kartos „Insignia“ nesuku suprasti, kad „Opel“ naujų automobilių rinkos hierarchijoje jis užlipo dar vienu laipteliu aukščiau.
Pirkėjų viliojimas prasideda nuo pirmojo įspūdžio, kurį sukuria automobilio dizainas. Vokiečių dizaineriai pasistengė, kad naujasis modelis atrodytų šiuolaikiškai ir elegantiškai, tačiau pernelyg nerėžtų akies.
Kėbulo formos tapo griežtesnės ir tai tikrai įvertins tie, kuriems ankstesnėje „Insignia“ išvaizdoje trūko aštrumo.
Vokiška tvarka viduje
Išlaikyti vis reiklesnių pirkėjų dėmesį galima užtikrinant, kad viduje bus jauku. Salonas tipiškai vokiškas, todėl siurprizų (nei malonių, nei erzinančių) tikėtis neverta.
Erdvės išplanavimas pavyzdingas, įrangos valdymo mygtukų išdėstymas tvarkingas, o apdailos medžiagų kokybė atitinka kainą.
Žmogui, kuris renkasi tarp „Insignia“ arba tarkime kukliausios komplektacijos „Audi“ taip pat derėtų pasiūlyti bandomąjį važiavimą. Komforto lygis net važiuojant ne pačiais geriausiais lietuviškais keliais maloniais stebina, taip ir stebėtinai tiksliai veikiantis elektrinis vairas.
Mėgstantiems dinamišką važiavimą nerekomenduotume „Opel“ benzininių variklių.
Pirmosios pažinties su naujos kartos „Insignia“ teko išbandyti du skirtingus derinius – 165 AG galios, 1,5 litro motorą su 6 laipsnių mechanine ir 260 AG galios, 2,0 litrų variklį su 8 laipsnių automatine pavarų dėže – ir abu jie buvo vangoki.
Šalutinis dietos efektas
Gamintojas skelbia, kad priklausomai nuo komplektacijos, naujos kartos „Insignia“ hečbekas tapo iki 180 kilogramų lengvesnis.
Nors toks griežtas „dietos laikymasis“ automobilių industrijoje pastaraisiais metais tapo kone neišvengiamas siekiant sumažinti degalų sąnaudas ir gerinant išmetamųjų dujų rodiklius, daugelyje modelių jis lemia ir mažesnį komforto lygį.
Mažinant svorį mažinamas ir garso izoliacijos medžiagų naudojimas, o tai reiškia, kad „Insignia“ šiuo atžvilgiu taip pat žengė vieną žingsnį atgal. Šiame modelyje net ir „legalus“ magistralės greitis priekyje sėdinčius keleivius verčia kalbėtis pakeltu balsu – lyg bartųsi.
Alternatyva svajonei
Visgi net jei išlipęs iš automobilio po bandomojo važiavimo potencialus pirkėjas bus kuo nors nepatenkintas, jam galima priminti, kad bazinės komplektacijos „Insignia“ hečbeko kaina prasideda nuo 19360 eurų, o tarkime 4 serijos „BMW Gran Coupe“ kainuotų mažiausiai 43 tūkst. eurų.
Be kita ko, šis „Opel“ turi visus „žaislus“, kuriais šiais laikais didžiuojasi gamintojai.
Automobilyje gali būti montuojami 36 sekcijų LED žibintai, taip pat didžiulis vairuotojų pagalbų komplektas – pradedant sistema, kuris užtikrins, kad į nieką neatsitrenksite važiuodamas atbulas ir baigiant vairuotojų jau pamėgta adaptyvia greičio palaikyto įranga.
Taip, prabangių automobilių gamintojai visko suteikia daugiau, tačiau skirtumas jau nėra toks didelis, kaip galbūt galvoja naujo prabangaus modelio svajonės įsikibę vartotojai.
Verta apsižvalgyti aplinkui ieškant alternatyvų. Ypatingai, kai tokie modeliai, kaip „Opel Insignia“, toliau trina ribas tarp, iš pažiūros, skirtingų segmentų.