3 grubios klaidos keičiant žibintų lemputes, kurios gali paploninti piniginę

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas kalbant apie saugumą keliuose yra itin reikšmingas. Svarbu ne tik tai, kad apšvietimas užtikrintų komfortišką kelio matomumą, bet ir nesukeltų avarinių situacijų – neakintų kitų vairuotojų.

Daugeliu atvejų automobilio žibintų lemputes vairuotojai gali pasikeisti patys, tačiau reikia laikyti instrukcijų ir gamintojų reikalavimų. <br>Gamintojo nuotr.
Daugeliu atvejų automobilio žibintų lemputes vairuotojai gali pasikeisti patys, tačiau reikia laikyti instrukcijų ir gamintojų reikalavimų. <br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 26, 2017, 11:09 AM

Daugeliu atveju perdegusias automobilių žibintų lemputes vairuotojai gali pasikeisti patys.

Tai ganėtinai nesudėtinga, tačiau būtina žinoti tam tikras taisykles, kitu atveju – galima padaryti klaidų, kurios neišvengiamai paplonins piniginę.

Apšvietimo sprendimų bendrovės „Philips“ ekspertai sudarė keičiant lemputes dažniausiai pasitaikančių klaidų trejetuką.

Įsigykite tinkamas lemputes

Itin svarbu nepadaryti klaidos dar pirmame žingsnyje – perkant naujas lemputes. Kartais vairuotojai tikėdamiesi ryškesnio balto apšvietimo į halogeninius žibintus montuoja ksenonines lemputes, o tai padaryti pasitelkia kovertavimo rinkinį.

Pastarasis kuris turėtų leisti montuoti ksenonines lemputes į bet kokiu žibintus, tačiau šis konvertavimo rinkinys Europoje yra uždraustas.

Toks sprendimas ne tik kad neužtikrina kokybiško apšvietimo, priešingai, veikia neefektyviai ir akina kitus vairuotojus. Toks automobilis net negautų techninę apžiūrą patvirtinančio dokumento, o už naudojimąsi techniškai netvarkingu automobiliu gali būti skiriama bauda.

Efektyvaus apšvietimo sprendimų bendrovės „Philips“ rinkodaros vadovas Centrinėje Europoje Tarekas Hamedas pasakojo, kad ksenoniniai ir halogeniniai žibintai skiriasi, todėl ir lemputės turi būti tinkančios konkrečiai sistemai.

„Jeigu jau labai norima ksenoninio apšvietimo, tuomet reikėtų keisti žibintus.

Tačiau halogeninių lempučių nereikėtų nuvertinti – naujausios technologijos leidžia išgauti ne mažesnį halogininių lempučių ryškumą nei ksenoninių.

Tiesiog renkantis reikia atkreipti dėmesį į ant pakuotės nurodytus techninius parametrus.

Jeigu norima padidinto ryškumo lempučių, ant pakuočių reikėtų ieškoti žymens su pliusu ir procentais (pvz., +30 proc., +50 proc., +80 proc. ir t. t.)“, – aiškino gamintojo atstovas.

Neignoruokite instrukcijų

„Keičiant lemputes,  reikia užgesinti variklį, įjungti rankinį stabdį. Šviesos turi būti išjungtos, nes kitu atveju gresia gauti aukštos įtampos iškrovą. Ji nebus mirtina ir nesužeis, tačiau bus skausminga.

Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad lemputės stiklo liesti negalima: pasilikę nuo rankų riebalai gali sutrumpinti lemputės tarnavimo laiką“, – teigė T. Hamedas.

Jis pridūrė, kad perdegus vienai iš lempučių rekomenduojama pakeisti abi, ypatingai, jei praėjusį kartą jos buvo keistos vienu metu.

Lemputės turi panašų gyvavimo laikotarpį, tad perdegus vienai, tikėtina, kad greitu metu nustos šviesti ir kita. Be to, laikui bėgant, lemputės ryškumas mažėja, tad pakeitus tik vieną lemputę, antroji tikrai švies nebe taip ryškiai kaip nauja.

Prieš keletą metų kai kuriuose tuo metu rinkai pristatytuose automobilių modeliuose pakeisti lemputes buvo sudėtinga užduotis, nes reikėdavo išmanyti žibintų nuėmimo technologijas ir turėti specialius įrankius.

Tuomet mašinų gamintojai buvo priversti atsisakyti sudėtingo lempučių keitimo automobiliuose, remiantis ES reglamentais. Todėl pasikeisti lemputes dabar, kaip ir anksčiau, gali ir niekada to nedaręs vairuotojas.

„Volkswagen“ automobilių centro Vilniuje vyriausiojo serviso techniko Antano Petkūno teigimu, vairuotojai  dėl lempučių keitimo kreipiasi dviem atvejais: kai patiems nepavyksta pakeisti išorinio apšvietimo lempučių arba pakeitus prietaisų skydelyje lieka pranešimas apie gedimą.

„Kai kuriuose modeliuose, norint pakeisti lemputę, tenka nuimti priekinį sparną. Kartais tikrai geriau nerizikuoti ir kreiptis į specialistus, nes gali kilti daugiau problemų.

Pavyzdžiui, jei išorinio apšvietimo lempučių keitimo metu yra nekorektiškai uždedami sandarikliai ar mechaniškai pažeidžiamas žibinto sandarinimas – viduje renkasi drėgmė ir po kurio laiko tenka keisti visą žibintą.

Taip pat problemų gali kilti, jeigu lemputė dėl vietos stokos ar sudėtingo priėjimo sumontuojama kreivai.

Tuomet kinta šviesos sklaidos kryptis ir intensyvumas, pablogėja kontaktinė varža – gali kaisti ar net išsilydyti žibinto dalis“, – pasakojo serviso technikas.

Nepamirškite sureguliuoti žibintų

Trečia dažniausiai pasitaikanti klaida – pakeitus lemputes, pamirštama sureguliuoti šviesas. Tai lemia kitų eismo dalyvių akinimą ir matomumo apribojimą.

Pasak. T. Hamedo, šviesas reguliuoti rekomenduojama kartą į metus, o tai padaryti galima praktiškai kiekviename automobilių servise ar privalomosios techninės apžiūros metu.

Abiem atvejais, žibintų reguliavimas bus atliktas pasitelkiant profesionalią, o ne mėgėjišką įrangą.

Patikrinimas trunka tik apie tris minutes, o svarbiausia – nėra brangus. T. Hamedas atkreipė dėmesį, kad šviesas sureguliuoti reikia ne tik po lempučių keitimo.

Patikrinti, ar šviesos nukreiptos ten, kur reikia, rekomenduojama dažniau nei kartą per metus, taip pat po eismo įvykių, pasikeitus padangas, spyruokles ir pan.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.