Dažniausiai kontrolierių aptinkami trūkumai, tai nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, netvarkinga pakaba ir netvarkinga stabdžių sistema.
Netvarkingi žibintai
Itin dažnai trūkumų turi apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai: blogai sureguliuoti tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintai, naudojami netinkami šviesos šaltiniai, pavyzdžiui, dujų išlydžio šviesos šaltiniai (lemputės „Xenon“) sumontuoti vietoj įprastų kaitrinių (halogeninių) lempučių.
Kuo senesnė transporto priemonė ir ilgesnis jos eksploatavimo laikas, tuo didesnė tikimybė, kad techninės apžiūros kontrolieriai turės pastabų dėl apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų.
Privalomosios techninės apžiūros Lietuvoje duomenimis, 7–17 metų amžiaus automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais.
Pakabos ir stabdžių gedimai
Antra pagal dažnumą defektų turinti transporto priemonės konstrukcijos dalis – ratai ir pakaba.
Dažniausios priekinės pakabos kreipiančiosios sistemos ir tampriųjų elementų problemos: per didelis laisvumas, lankstų (šarnyrų) klibėjimas. 11–15 metų senumo automobiliuose tokių trūkumų randama daugiausia (~ 20 proc.).
Aptinkamas, nors ir rečiau, galinės pakabos lankstų (šarnyrų) klibėjimas. Gana dažnai padangos ir ratai neatitinka techninių reikalavimų, t. y. naudojamos netinkamos padangos, padangos ir (ar) ratlankiai išsikiša už kėbulo ribų.
Ir trečias pagal dažnumą trūkumas – netvarkinga stabdžių sistema. Pagrindinės priežastys: galinės ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per mažos stovėjimo stabdžio stabdymo jėgos, menkas stabdymo efektyvumas.
Kai automobilis sensta, tokių trūkumų daugėja, todėl tokių automobilių valdytojai daugiau dėmesio turėtų skirti stabdžių sistemos priežiūrai.
Kėbulas, variklis ir transmisija
Dažnai pasitaiko kėbulo konstrukcijos trūkumų: kiauryminis prarūdijimas ar korozijos židiniai kėbulo išoriniuose elementuose, netinkamas elementų remontas, prasta remonto kokybė.
Pagrindiniai variklio ir transmisijos trūkumai – išmetamosiose dujose normas viršijantis kenksmingų medžiagų (CO) kiekis ir eksploatacinių skysčių prasisunkimas.
Išmetamų kenksmingų medžiagų normas paprastai viršija tokių automobilių varikliai, kurie pritaikyti būti varomi dviejų skirtingų rūšių degalais benzinu ir dujomis.
Kiti dažnai pasitaikantys trūkumai:
* transporto priemonė nesukomplektuota pagal nustatytus reikalavimus (nėra arba naudojama netinkama vaistinėlė, gesintuvas, avarinio sustojimo ženklas); variklio išmetamų kenksmingų medžiagų kiekis viršija leistinas ribas;
* skysčių prasisunkimas iš variklio, transmisijos ir kitų agregatų;
* prasta išmetimo sistemos techninė būklė;
* bloga priekinės pakabos techninė būklė (išklibę lankstai (šarnyrai), nesandarūs amortizatoriai);
* išklibę vairavimo sistemos lankstai (šarnyrai);
* laisvumas galinėje pakaboje;
* sumontuotos netinkamos padangos, per mažas padangų protektoriaus rašto gylis;
* suplyšę lygių kampinių greičių lankstų (šarnyrų) apsauginiai apvalkalai;
* nevienodai stabdo galinės ašies ratai;
* netvarkingas stovėjimo stabdis;
* sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės;
* per mažas stabdžių trinkelių antdėklų storis, labai susidėvėję stabdžių diskai;
* netvarkingi gabaritiniai žibintai, posūkių rodikliai, valstybinio numerio ženklo apšvietimas (nešviečia, įtrūkę šviesos sklaidytuvai ir pan.);
* neveikia stiklo valytuvai arba plovikliai;
* neveikia salono apšildymo ir priekinių stiklų apipūtimo prietaisai;
* nepateikiami reikalingi dokumentai.