5 žiemiškos automobilių problemos, kurioms užkirsti kelią – visai paprasta

Pagalbos kelyje tarnybos žiemą turi dvigubai daugiau darbo negu šiltuoju metų laiku.  Statistika rodo, kad vairuotojai dažniausiai susiduria su automobilio elektros sistemos gedimais, tačiau užtenka ir tų, kurie į savo transporto priemonę patekti negali dėl užšalusių spynelių.

Vairuotojai dažniausiai susiduria su elektros sistemos gedimais, tačiau užtenka ir tų, kurie dėl užšalusių spynelių negali pateikti į vidų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojai dažniausiai susiduria su elektros sistemos gedimais, tačiau užtenka ir tų, kurie dėl užšalusių spynelių negali pateikti į vidų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 21, 2017, 3:06 PM

Draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet, iškvietimai piką pasieks sausį.

Elektros sistemos gedimai

Draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis aiškina, kad pagalbos kelyje iškvietimų skaičius žiemą apskritai yra pats didžiausias, o iškvietimų dėl automobilio elektros instaliacijos gedimų skaičius išauga vidutiniškai šešis kartus.

Pernai sausį ir vasarį pagalbą dėl tokio tipo gedimų kvietėsi daugiau nei 200 vairuotojų, kai šiltuoju metų laiku tokių iškvietimų per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 30.

A. Žiukelis pastebi, kad šaltis turi įtakos automobilio elektros sistemai, todėl nieko keisto, kad gedimų padaugėja būtent žiemą. Kita vertus, anot specialisto, dažniausiai pagalbą tenka kviesti dėl variklio užvedimui kritiškai svarbaus akumuliatoriaus – šis žiemą linkęs išsikrauti.

„Vairuotojams meškos paslaugą daro ir vis dar gajus mitas, kad jei automobilį nors ir sunkiai, tačiau pavyko užvesti, tai ilgiau pavažinėjus akumuliatorius įsikraus. Būtų gerai, tačiau tai netiesa.

Todėl pamatę perspėjimo ženklą prietaisų skydelyje arba pajutę, kad automobilis sunkiai užsiveda, nedelsdami pasitikrinkite akumuliatorių ir automobilio elektros instaliaciją.

Laukti ir tikėtis, kad problema išsispręs tikrai neverta, nes vienintelis realus rezultatas – vieną rytą mašinos tiesiog nebegalėsite užvesti. Ir taip, labai dažnai tai nutinka visai ne laiku ir ne vietoje“,  – teigia ekspertas.

A. Žiukelio teigimu, automobilių vairuotojams geriau pamiršti ir savarankišką akumuliatoriaus gaivinimą jį tiesiog įkraunant.

Tai tėra vienkartinis problemos sprendimas, kuris gali padėti nebent nuvažiuoti iki automobilių serviso, tačiau jei po įkrovimo ryte automobilis užsiveda, toli gražu nereiškia, kad taip pat noriai jis vesis ir vakare.

Variklio gedimai

Lietuvoje automobilių varikliai genda visus metus, o žiemą tai tampa antra pagal populiarumą priežastimi dairytis profesionalios pagalbos kelyje.

Specialisto teigimu, pagrindines variklio gedimo priežastis galima skirstyti į kelias grupes.

„Viena variklio gedimų grupė – susidėvėję senų automobilių varikliai. Jiems žiema gali būtų tikras išbandymas.

Kitais atvejais, gedimai įvyksta dėl netinkamos variklio priežiūros – nekeistos žvakės ar kitos detalės, dėl kurios variklis neveikia taip, kaip turėtų.

Liūdniausiai žinoma, jei toks gedimas ištinka tolimesnėje kelionėje, tačiau bet kuriuo atveju tai ir vienas brangiausių gedimų“, – aiškina A. Žiukelis.  

Variklio problemas žiemą lemia ir kitos priežastys – nekeisti tepalai arba netinkamai veikiantis termostatas.

„Seniai nekeisti tepalai apsunkina šalto variklio užvedimą, o dėl netinkamai veikiančio termostato gali arba nešilti salonas, arba perkaisti variklis.

Taip pat senų ir neprižiūrėtų automobilių šeimininkams žiemą ramiai gyventi neleidžia ir trūkinėjančios aušinimo skysčio žarnelės, nesandarios tarpinės bei kitos bėdos“, – vardija specialistas.

Užšalusios spynos

Dar viena klasikinė situacija žiemą – užšalusios spynelės, kurių nepavyksta atidaryti, o specialūs skysčiai kaip tyčia palikti viduje.

„Jei randate užšalusią automobilio spyną, nebūtina kviesti pagalbą, tačiau tuo pat metu net ir apimtam visiškos nevilties jokiu būdu nereikėtų naudoti verdančio vandens – žala tuomet bus gerokai didesnė nei tiesiog apledijusi spyna.

Geriau atidžiai patikrinkite visas dureles, pamėginkite į saloną patekti ne per vairuotojo vietą.

Kraštutiniu atveju galbūt galima į vidų patekti ir per bagažinę. Jei tikrai negalite patekti į salono vidų, tuomet gali tekti kviestis techninę pagalbą“, – sako specialistas.

A. Žiukelis taip pat pastebi, jog pastaraisiais metais tokių incidentų skaičius mažėja.

Tai galima aiškinti automobilių tobulėjimu – vis mažiau ir mažiau vairuotojų kasryt dureles atsirakinti turi raktu. Tačiau papildomų problemų gali sukelti ir paprasčiausiai išsikrovusios pultelio baterijos.

„Jei nepavyksta atrakinti automobilio pulteliu, prisiminkite, kada paskutinį kartą keitėte jo baterijas.

Jei prieš kelis metus – tuomet tikrai nemaža tikimybė, kad kalta būtent išsikrovusi baterija. Vienkartinis sprendimas – pultelio pašildymas rankose.

Tačiau iš karto po to bateriją pakeiskite, nes problemos savaime tikrai neišsispręs. Ne veltui gamintojų rekomendacijose nurodoma baterijas keisti kas porą metų“, – sako draudimo ekspertizių skyriaus vadovas.

Degalų sistemos gedimai

Ketvirtoje vietoje pagal populiarumą kviečiant techninę pagalbą kelyje atsiduria su degalų sistema susiję gedimai. Žiema ypač pavojinga dyzelinu varomiems automobiliams, kurių šeimininkai laiku nepasirūpina savo transporto priemone.

Nukritus temperatūrai šalčiui neatsparus, sezonui nepritaikytas ar nekokybiškas dyzelinas gali sugadinti net variklį.

„Dyzelinių automobilių žiemos problemos kyla dėl degaluose esančio parafino. Vasarinis dyzelinas esant žemai temperatūrai sutirštėja, užkemša filtrus ir visą degalų sistemą.

Lengviausia tokios problemos išvengti – iš anksto prisipilti specialaus žieminio dyzelino.

Žinoma, degalų kokybė šiuo atveju taip pat labai svarbi, o problemų išvengti padėtų ir laiku pakeisti degalų filtrai“, – teigia ekspertas.

Ratų ir padangų problemos

Su automobilio ratais susiję gedimai – irgi dažnas žiemos sezono palydovas.

„Žiemą ratai kenčia kur kas dažniau nei šiltuoju metų laiku. Daug didesnė tikimybė kelyje paslysti, nesuvaldžius automobilio trenktis į bortelį ar kitą daiktą ir taip sugadinti padangas.

Taip pat būtent žiemą daug dažniau padangos sugadinamos ir į aštrias duobes keliuose nes žiemą duobės po sniegu nematomos.

Būtent dėl šių priežasčių vairuotojams žiemą techninę pagalbą tenka kviesti dažniau“, – sako A. Žiukelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.