Norite registruoti dešiniavairį automobilį? Reikalavimų yra dar daugiau

Automobilius su vairu dešinėje norintys registruoti lietuviai susidurs su rimtu iššūkiu.

Norint registruoti automobilį su vairu dešinėje pusėje iš pradžių reikės atlikti techninę ekspertizę.<br>Gamintojo nuotr.
Norint registruoti automobilį su vairu dešinėje pusėje iš pradžių reikės atlikti techninę ekspertizę.<br>Gamintojo nuotr.
Priekinio stiklo su dviem valytuvais pirmoji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Priekinio stiklo su dviem valytuvais pirmoji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Priekinio stiklo su vienu valytuvu pirmoji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Priekinio stiklo su vienu valytuvu pirmoji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Priekinio stiklo su dviem valytuvais antroji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Priekinio stiklo su dviem valytuvais antroji zona.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 19, 2018, 7:03 AM

Apie tokiems automobiliams keliamus reikalavimus lrytas.lt jau rašė, bet išanalizavus daugiau dokumentų pasirodė, kad šie reikalavimai - dar ne viskas. Jų yra ir daugiau.

Ekspertizė būtina

Oficialiai registruoti dešiniavairius leidžiama daryti nuo šių metų pradžios, tačiau visoms transporto priemonėms bus privaloma atlikti techninę ekspertizę. Tai reiškia papildomai sugaištą laiką ir didesnes išlaidas.

Atnaujintame techninės ekspertizės atlikimo tvarkos aprašyme nurodyta, kad transporto priemonėse, kurių vairas yra dešinėje pusėje, turi būti įrengti periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera su monitoriumi.

To paties dokumento specialiame priede taip pat išvardinti minėtos techniniai parametrai ir montavimo reikalavimai.

Neregėti veidrodžiai

Pagal juos, periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera su monitoriumi transporto priemonėje turi būti įrengti stacionariai ir išdėstyti taip, kad neturėtų įtakos saugos oro pagalvių veikimui.

Be to, periskopiniai priekinio vaizdo veidrodžiai ir kamera su monitoriumi neturi uždengti daugiau kaip 10 proc. priekinio vairuotojo ir keleivio valytuvų nuvalyto stiklo paviršiaus ploto antrojoje zonoje.

Periskopiniams veidrodžiams keliami šie reikalavimai:

*veidrodžiai turi būti tokie, kad būtų užtikrinta apsauga nuo akinimo,

* veidrodžiai turi būti montuojami kairėje transporto priemonės pusėje taip, kad vaizdas būtų perduodamas pro šoninį langą arba pro tą priekinio lango dalį, kurią nuvalo priekinio lango valytuvai,

* veidrodžiai turi būti sertifikuoti arba atitikti reikalavimus dėl kreivio spindulio ir atspindimojo paviršiaus ploto,

* veidrodžiai turi būti pagaminti iš beskeveldrio stiklo, kad dūžio atveju liktų ant pagrindo,  

* jei veidrodžiai nesertifikuoti, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys atitiktį nustatytiems reikalavimams,

* veidrodžių atspindimasis paviršius turi būti reguliuojamas,

* veidrodžių atspindimojo paviršiaus kraštas turi būti įrėmintas į apsauginį korpusą.

Ar tinka automobilio monitorius?

Kamerai ir monitoriui keliami šie reikalavimai:

* turi būti užtikrintas kitų eismo dalyvių matomumas šviesiuoju ir tamsiuoju paros metu, taip pat esant blogam matomumui,

* kamera montuojama kairėje transporto priemonės pusėje ir nukreipiama transporto priemonės judėjimo kryptimi,

* monitorius turi būti montuojamas prietaisų skyde taip, kad patektų į vairuotojo matymo lauką, tačiau neturi patekti į valytuvų nuvalyto stiklo paviršiaus ploto pirmąją zoną,

* monitoriaus funkciją gali atlikti transporto priemonės gamintojo įmontuotas ekranas, jei jis atitinka reikalavimus,

* monitoriaus funkcijas gali atlikti transporto priemonės gamintojo įmontuotas monitorius, kuris nustatytas taip, kad pagrindinė jo funkcija transporto priemonei judant būtų vaizdo perdavimas iš kameros. Jei monitorius gali būti naudojamas ir kitoms funkcijoms valdyti, į pagrindinę turi persijungti greičiau kaip per 30 sekundžių,

* monitoriaus funkcijos negali atlikti mobilusis telefonas, kompiuteris, navigacinis įrenginys ar kitas panašus įrenginys.

Techniniai reikalavimai kamerai:

* kameros perduodamas atstumas iki objektų turi sutapti su realiu,

* vaizdo jutiklio raiška skaitmeninei kamerai turi būti ne mažesnė kaip 2 megapikseliai, o analoginei – ne mažesnė kaip 520 televizinių eilučių,

* vaizdo jutiklio matricos dydis turi būti ne mažesnis kaip 1/3 colio,

* matymo kampas turi būti ne didesnis kaip 160 laipsnių,

* bendri kameros ir jos tvirtinimo elementų matmenys turi būti ne didesni kaip: ilgis – 150 milimetrų, o plotis ir aukštis – 100 milimetrų,

* vaizdo jutiklio jautrumas šviesai turi būti ne didesnis kaip 0,05 liukso, o šviesos jutiklio diafragma turi būti ne didesnė kaip 1,4,

* įrašymo greitis turi būti ne mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę,

* svoris turi būti ne didesnis kaip 1000 gramų,

* darbinė temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip – 20 ir ne žemesnė kaip +45 laipsnių pagal Celsijų,

* turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas,

* turi būti montuojama kairėje pusėje.

Specialistai sako, kad dviejų megapikselių raiška filmuoja bet kuri HD kokybės vaizdą fiksuojanti kamera. Tuo metu analoginei kamerai keliami reikalavimai – bereikšmiai, nes tokios šiais laikais beveik nenaudojamos.

Techniniai reikalavimai monitoriui:

* ekranas turi būti spalvotas,

* ekrano vaizdo atvaizdavimo greitis negali būti mažesnis kaip 30 kadrų per sekundę,

* ekrano įstrižainė turi būti ne mažesnė kaip 17 centimetų, bet ne didesnė kaip 30 centimetrų,

* ekrano raiška turi būti ne mažesnė kaip 800x480 pikselių,

* ryškumas turi būti ne mažesnis kaip 400 kandelų kvadratiniame metre,

* kontrastas turi būti ne mažesnis kaip 350:1,

* turi turėti ryškumo arba kontrasto reguliavimo galimybę, išskyrus monitorius, kuriuose tai atliekama automatiškai,

* darbinė temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip – 20 ir ne žemesnė kaip +45 pagal Celsijų,

* turi būti užtikrintas nepertraukiamas elektros maitinimas.

Ekspertizei turi būti pateikti dokumentai, patvirtinantys kameros ir monitoriaus atitiktį nustatytiems reikalavimams.

Kiti svarbūs reikalavimai

Reikalavimuose taip pat nurodyta, kad transporto priemonėse su vairu dešinėje pusėje turi būti įrengti artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai, skirti eismui dešiniąja kelio puse.

Jei galinis rūko žibintas yra vienas, jis turi būti perkeltas į kairę pusę.

Perdaromo keleivinio transporto bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys turi būti dešinėje transporto priemonės pusėje.

Ši nuostata netaikoma M1 klasės transporto priemonėms, turinčioms šonines duris iš abiejų pusių.

Išoriniai veidrodžiai, rodantys galinį vaizdą, turi būti įrengti abiejose transporto priemonės pusėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.