Blogiausias vairuotojų įprotis: taip lenkdami gadinate savo automobilio variklį

Ramiai važiuojate tiesiu ir lygiu keliu, o automobilio variklis dirba 1500 sūkių per minutę ritmu. Staiga priartėjate prie gerokai lėtesnio sunkvežimio, įsitikinate, kad lenkti saugu ir pradedate manevrą. 

 Prieš pradėdami lenkimo manevrą perjunkite žemesnę pavarą.<br>D. Umbraso asociatyvi nuotr.
 Prieš pradėdami lenkimo manevrą perjunkite žemesnę pavarą.<br>D. Umbraso asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 28, 2018, 11:15 AM, atnaujinta Jun 28, 2018, 1:58 PM

Ar įsijungiate žemesnę pavarą, jei užtenka traukos? Tai padaryti būtina, jei nenorite pakenkti varikliui.

Jei vairuojate automobilį su automatine pavarų dėže, jo transmisija tai atliks pati. Ji persijungs į žemesnę pavarą vos tik rimčiau nuspausite akceleratoriaus pedalą. 

Tačiau jei vairuojate transporto priemonę su mechanine transmisija šį sprendimą teks priimti patiems. 

Kodėl tai yra būtina, aiškino „Engineering Explained" paskyros „YouTube“ platformoje autorius Jasonas Fenske'as.

Visapusiškai žalinga

Kartais perjungti pavarą tiesiog nesinori, nes tai atrodo nereikalinga – automobilis greitėja ir esant žemiems variklio sūkiams, o ir vietos lenkimui pakanka. 

Tačiau iš tiesų, žemesnę pavarą įsijungti būtina vien tam, kad nepakenktumėte savo automobiliui ir nesutrumpintumėte jo tarnavimo laiko.

Kai nuspaudžiate akceleratoriaus pedalą prie žemų variklio sūkių, automobilio variklio prašote daugiau nei jis gali padaryti. 

Pasirinkta pavara motorą verčia dirbti sunkiau, nei jis veiktų įjungus žemesnę pavarą. 

Taip pat be reikalo naudojate degalus, o automobilio mazgams tenka didesnės apkrovos. 

Perjungdami pavarą į žemesnę atsidursite didesnį sukimo momentą turinčiame sūkių diapazone, todėl ir manevras eisis greičiau.

Degalai virsta šiluma

Jei sudeginama daugiau degalų, o automobilis bėgėjasi lėčiau nei galėtų, kur dingsta ta energija? 

Ji tiesiog virsta šiluma – nuspaudę akceleratoriaus pedalą prie žemų sūkių tiesiog stipriai kaitinate savo variklį. 

Blogiausia tai, kad kaista ir cilindrai, dėl ko gali kilti pačių įvairiausių bėdų. Pavyzdžiui, degimas gali būti netolygus, todėl variklis ims skleisti įvairius garsus ir greičiau dėvėtis. 

Pačiu blogiausiu atveju cilindrus galite stipriai pažeisti, variklis ims deginti tepalus. 

Jei toks žalingas vairavimas taps įpročiu temperatūros pokyčiai su laiku susilpnins metalą.

Teigiama, kad mažesniuose benzininiuose varikliuose su turbokompresoriais degimas gali ir visai išsiderinti. 

Taip nutinka todėl, kad degimas gali įvykti dar prieš žvakei įžiebiant kibirkštį. Tai gali pažeisti stūmoklius, cilindrus ir degimo žvakes.

Paprastas sprendimas

Kaip visų problemų išvengti? Jei automobilis rieda varikliui dirbant žemais sūkiais, iki galo nespauskite akceleratoriaus. 

Geriau jau įsijunkite žemesnę pavarą – taip sutaupysite degalų, manevrą atliksite greičiau, o automobilis tarnaus ilgiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.