„Boeing“ sugalvojo dvigubą naudą: išmetamas anglies pluoštas bus naudingas automobiliams

Didžiųjų lėktuvų gamybai naudojama labai daug įvairių medžiagų. Kadangi orlaivių svoris yra svarbus jų dinaminėms savybėms, dažnai pasitelkiamos kompozicinės medžiagos, kurios yra lengvos, tačiau standžios ir tvirtos. 

 Anglies pluoštas, kuris anksčiau buvo išmetamas arba maišomas su plastiku, nuo šiol bus perdirbamas taip, kad išlaikytų geriausias savo savybes.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Anglies pluoštas, kuris anksčiau buvo išmetamas arba maišomas su plastiku, nuo šiol bus perdirbamas taip, kad išlaikytų geriausias savo savybes.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 24, 2018, 4:11 PM

Dabar „Boeing“ su partneriais sugalvojo, kaip jas panaudoti ir automobiliams gaminti – taip bus sumažintas atliekų kiekis. 

Išmesdavo brangią medžiagą

Anglies pluoštas yra gana gerai žinoma medžiaga, iš kurios gaminami automobiliai. Ji yra pakankamai brangi, todėl įprastuose kasdieniškuose modeliuose dažniausiai nenaudojama.   

Tačiau šimtai tonų anglies pluošto yra tiesiog išmetama.

„Boeing“ anglies pluoštą naudoja konstrukciniams lėktuvų elementams. Pavyzdžiui, nemažai jo yra 777 sparnuose. Kai dervomis sutvirtintos anglies pluošto detalės sukietėja, jų neįmanoma niekur panaudoti. 

Viskas, kas yra nupjaunama ar nušlifuojama nuo ką tik pagamintų anglies pluošto detalių, yra išmetama.

Tai nėra tik „Boeing“ problema. Nemažai anglies pluošto atliekų išmeta ir kiti lėktuvų bei automobilių gamintojai. 

Vienintelis geras būdas jas perdirbti buvo smulkinimas ir panaudojimas anglies pluošto-plastiko mišiniuose.

Rado efektyvų sprendimą

„Boeing“ su britų kompanija „ELG Carbon Fibre“ sugalvojo būdą, kaip efektyviau perdirbti anglies pluošto atliekas.

Metodo esmė – pakartotinis kaitinimo kameros naudojimas. 

Nupjautos, brokuotos ar kitaip nenaudingos „Boeing“ anglies pluošto atliekos keliauja į kaitinimo kameras, kuriose net ir sukietėjusios dervos yra išgarinamos.

„Boeing“ taip ketina perdirbti 453 tonas anglies pluošto iš 11 savo gamyklų. 

Visos šios atplaišos bus naudojamos automobiliams gaminti. Tai padės kompanijai iki 2025 metų net 20 proc. sumažinti kietųjų atliekų kiekį. 

Tačiau dar svarbiau tai, kad patobulintas metodas gali būti naudojamas ir kitose srityse.

Netekdavo geriausių savybių

Tačiau kuo blogas ankstesnis būdas, kuomet anglies pluošto atliekos buvo smulkinamos ir maišomos su plastiku? 

Anglies pluoštas yra gaminamas dideliais lakštais arba rulonais – prieš dervų naudojimą ir kaitinimą jis yra gana lankstus. Tai yra gera savybė – jį lengva pjaustyti ir formuoti.   

Tvirtai supintas anglies pluošto audinys yra brangus.   

Smulkindami atliekas ir jas maišydami su plastiku gamintojai naudoja labai mažas anglies pluošto daleles, kurios konstrukcijai nesuteikia tokio standumo, kaip įprastas, naujas anglies pluoštas. 

Anglies pluošto ir plastiko mišinys yra pigesnis, tačiau taip atsisakoma geriausių anglies pluošto savybių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.