Anykščių apylinkėse – unikalus radinys: jis išliko tik per atsitiktinumą

Istorinės technikos entuziastai atrado pirmąjį Lietuvoje kursavusį troleibusą. Pasirodo, jis turėjo būti sunaikintas dar sovietmečiu, bet per atsitiktinumą buvo išgelbėtas.

 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br> Retromobile/miestai.net/L.Morozovo nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br> Retromobile/miestai.net/L.Morozovo nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net/L.Morozovo nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net/L.Morozovo nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net/žurnalas Švyturys nuotr.
 Pirmieji troleibusai Lietuvoje pasirodė šeštajame dešimtmetyje, o senovinės technikos entuziastai rado išlikusį modelį.<br>Retromobile/miestai.net/žurnalas Švyturys nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Mar 27, 2019, 11:21 AM, atnaujinta Mar 27, 2019, 11:59 AM

Vilniaus troleibusų parko troleibusas MTB-82D praeito šimtmečio 6 bei 7 dešimtmečiais kursavo Vilniaus gatvėmis. 

Pusės amžiaus istorija

Lietuvoje troleibusai pirmiausiai pasirodė Vilniuje, 1956 metų lapkričio 5 dieną. Tuomet tebuvo vienintelis maršrutas Antakalnis-Stotis. Šiuo maršrutu pradėjo kursuoti į Vilnių iš Rusijos Engelso miesto atvežti 8 troleibusai MTB-82D. 

Vilniaus troleibusų parke buvo įrengta pirmoji traukos pastotė, 7,8 km ilgio kontaktinis kabelinis tinklas, remonto dirbtuvės 25 troleibusams.

Pirmąjį Vilniaus troleibusą Anykščių rajone, ties Kavarsku atrado asociacijos „Retromobile“ kolektyvas. Kaip pavyko išsiaiškinti, jis čia pakliuvo iš Panevėžio apie 1980-uosius. 

Kaip lrytas.lt tvirtino „Retromobile“ vadovas Ramūnas Kardelis, troleibusą pastebėjo ir apie jį asociacijai pranešė vairuotojas iš Kupiškio, važiavęs pro šalį ir pamatęs seną transporto priemonę.

Tuomet technikos mylėtojai per kaimynus susirado troleibuso savininką ir paaiškėjo nepaprasta istorija – jis jau seniai turėjo būti supjaustytas ir atiduotas metalo supirkėjams, bet šeimai pavyko atsitiktinai išsaugoti ypatingą Lietuvos istorijos dalį.

Kaina – 4 kilogramai lašinių

Prieš keturis dešimtmečius, kiek laiko pastovėjęs vietinėje metalo supirkimo aikštelėje ir niekaip nesudominęs metalistų, troleibusas buvo perleistas Anykščių rajono gyventojui. Jis prisikabinęs troleibusą prie traktoriaus atsivilko jį į Kavarsko apylinkes. 

Troleibusas buvo paverstas sandėliuku. Apie 1989-90 metus troleibusą-sandėliuką iš kaimynystėje gyvenusio asmens įsigijo Alvydo tėvai. Kaip pasakojo Alvydas, jo tėvai jį įsigijo už 4 kilogramus lašinių. 

Alvydo tėvai troleibusą-sandėliuką atsivarė į kiemą, ties namu ir pavertė jį pradžioje lauko virtuve, po kiek laiko lentų džiovykla, kol galiausiais Alvydas troleibuso priekyje ir gale įsirengė balandinę. 

Taip troleibusas prastovėjo vienoje vietoje arti 30 metų. Troleibusą asociacijos nariai perpirko iš Alvydo už tuos pačius 4 kilogramus lašinių, taip netiesiogiai atstatydami istorinę tiesą.

Būklė geresnė, nei atrodo

Atlikus defektavimo darbus bus sprendžiamas troleibuso likimas. Tačiau R.Kardelis užtikrino, kad jis tikrai nekeliaus į metalo laužą.

„Gal nuotraukose atrodo kraupiai, apokaliptiškai, bet mes, kaip istorinės tecnikos mylėtojai, manome, kad jo būklė nėra bloga“, – sakė pašnekovas.

Pasak jo, troleibusui trūksta šiek tiek smulkių detalių, vairalazdės, pedalo, išdaužyti langai, bet restauratoriams svarbiausia tai, kad nepažeistas pats kėbulas.

Jis nebuvo išpjaustytas ar bandytas kitaip perdaryti, todėl R.Kardelis vylėsi, kad pirmąjį Lietuvos troleibusą pavyks atkurti.

MTB-82D duomenys

Ilgis – 10,3 m. 
Plotis – 2,6 m. 
Aukštis (be „ūsų“) – 3,6 m. 
Bazė – 6 m. 
Durų plotis – 57 cm. 
Salono ilgis (be vairuotojo kabinos)- 8,3 m. 
Masė – 8,9 t. 
Masė (pakrauto) – 14,28 t. 
Vidutinis žmonių skaičius – 65 
Maksimalus žmonių skaičius (8 asmenys/1kv.m.) – 80 
Sėdimų vietų – 40 + 1 vairuotojas 
Maksimalus greitis – 60 km/val. 
Pagamintų kiekis – apie 5000 (tikslus skaičius nežinomas) 
Iškilę pasaulyje egzemplioriai – 8 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.