Ar atspėtumėte, kada automobiliuose atsirado liečiami ekranai? Atsakymas nustebina ne vieną

Lietimui jautrus ekranas sieja bene visus šiuolaikinius automobilius – jis yra ir pačiuose pigiausiuose modeliuose, ir net sunkvežimiuose. 

 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.<br> Ekrano nuotr.
 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.<br> Ekrano nuotr.
 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.<br> Ekrano nuotr.
 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.<br> Ekrano nuotr.
 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.
 Pirmasis lietimui jautrus ekranas automobilyje atsirado anksčiau, nei mobiliajame telefone.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 4, 2019, 4:52 PM, atnaujinta Apr 4, 2019, 4:59 PM

Tačiau nuo ko prasidėjo ši evoliucija ir kokią įtaką jai darė tam tikri automobilių gamintojai? 

Pirmasis lietimui jautrus ekranas – 1986 m.

Kuo išskirtinis „Buick“? Lietuvoje ir daugelyje kitų Europos valstybių naujo tokio automobilio net neįsigysi, tačiau būtent šio amerikiečių gamintojo 1986 m. pristatyta „Riviera“ turėjo pirmąjį lietimui jautrų ekraną, montuotą į serijinės gamybos modelį. 

Bandymas nebuvo labai sėkmingas – praėjus vos ketveriems metams tokio ekrano montavimas buvo nutrauktas. Vairuotojai sunkiai susitaikė su naujove ir neįprato FM radijo bangų reguliuoti spaudydami senovinį CRT ekraną su kineskopu.

Žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, prieš 33 metus pagaminto „Buick Riviera“ multimedijos sistema atrodo juokinga, tačiau tuo metu net mobilieji telefonai svėrė kilogramą ir dar buvo egzotika. 

Tuomet „Apple“ tik neseniai buvo pristačiusi pirmąjį savo kompiuterį „Macintosh“, kuriame viena didžiausių naujovių buvo galimybė pasirinkti rašymo šriftą – visos skaitmeninės technologijos buvo labai toli iki šių dienų standartų.

Išmaniosios technologijos į automobilių pasaulį skverbėsi sparčiai ir jau praėjus dešimtmečiui po „Rivieros“ debiuto prabangiausi modeliai rinkoje turėjo ekranus, valdomus specialiomis svirtelėmis ar jungikliais. 

Ekranai didėjo ir maždaug dar po dešimtmečio išpopuliarėjo pirmieji lietimui jautrūs ekranai – pradininkai vėl buvo prabangiausių automobilių gamintojai. 

„Tesla“ pirmoji į ekraną perkėlė viską

Šio dešimtmečio pirmoje pusėje „Tesla“ žengė kitą  informacinių technologijų žingsnį – visas sistemas „Model S“ automobilyje sutalpino į vieną didžiulį 17 colių įstrižainės ekraną, valdomą tarsi planšetę. 

Vairuotojams tai buvo neįprasta ir toli gražu ne visada patogu, bet atrodė šiuolaikiška ir todėl – patrauklu.

Pernai dar vieną didelį žingsnį žengė „Volkswagen“. Naujasis trečios kartos visureigis „Touareg“ pristatytas su dviem didžiuliais ekranais: priešais vairuotoją įmontuotas 12 colių, o su juo tarsi sujungtas ir automobilio centre įmontuotas net 15 colių įstrižainių ekranas su naktinio matymo kamera. 

Šiais laikais lietimui jautrūs ekranai įprasti ir pačiuose pigiausiuose automobiliuose, o brangesniuose jie paprastai siūlomi jau kaip standartinės įrangos dalis. 

Taip pat į automobilius vis dažniau galima įdėti SIM kortelę, kuri mašiną paverčia „Wi-Fi“ prieigos tašku, o žemėlapiai, naujienos bei eismo informacija ekrane atsinaujina automatiškai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.