Mokslininkai išsprendė vandenilinių automobilių problemą – jie gali pakeisti hibridus

Automobiliai su vandenilio kuro elementais turi daugybę privalumų. Jie neteršia gamtos, juos galima papildyti degalais vos per kelias minutes, o ir vandenilio šioje planetoje niekada nepritrūks. 

 „Toyota Mirai“ laikomas pažangiausiu automobiliu su vandenilio kuro elementais.<br> Gamintojo nuotr.
 „Toyota Mirai“ laikomas pažangiausiu automobiliu su vandenilio kuro elementais.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 18, 2019, 11:29 AM

Jie neįsitvirtina, nes yra kelios rimtos problemos, tačiau Vaterlu universiteto mokslininkai mano, kad vieną iš jų jau galima išspręsti. 

Elektromobiliai yra labai geros transporto priemonės. Apie juos jau neverta kalbėti kaip apie ateitį – jie jau čia ir laukia pirkėjų. 

Tačiau elektromobiliai vis dar turi tas pačias problemas – ilgą įkrovimo laiką ir nedidelį įveikiamą atstumą vienu įkrovimu. 

Su dyzeliniu automobiliu nuvažiuosite 800–1000 kilometrų, o tada tik penkioms minutėms užsuksite į vieną šalikelėje stovinčią degalinę. 

Tuo metu elektromobilio baterijos bus tuščios jau po 500 kilometrų ir įkrovimo stotelėje reikės praleisti nemažai laiko. Vandenilio kuro elementai šią problemą iš dalies pašalina.

Problemos dėl talpų

Vandenilio bakų papildymas neužtrunka. Kuro elemente vandenilis susijungia su deguonimi, reakcijos metu generuojama energija ir vandens garai. 

Šie automobiliai yra pakankamai švarūs, gali būti greiti ir greitai papildomi degalais. Tačiau trūkumų yra labai daug.

Visų pirma, vandenilio kolonėlių yra labai mažai. 

Vandenilio atomai yra tokie maži ir slidūs, kad per mažiausią plyšį palieka net aukščiausios kokybės talpas. 

Toyota Mirai“ – pažangiausias automobilis su vandenilio kuro elementais, turi anglies pluoštu apvyniotas talpas, bet ir tai visiškai neišsprendžia šios problemos. 

Galiausiai, kuro elementai yra labai brangūs ir neilgaamžiai.

Supaprastino sistemą

Vaterlu universiteto mokslininkai mano išsprendę bent vieną iš šių problemų. 

Inžinierius Xianguo Li mano, kad automobilių gamintojai į vandenilinius automobilius žiūri neteisingai – jie turėtų keisti hibridinius automobilius, o ne tuos, kuriuos varo vidaus degimo varikliai. 

Mokslininkas sukūrė vandenilio kuro elementą, kuris išskiria pastovų energijos kiekį. 

Tai supaprastina sistemą ir bent 10 kartų pailgina kuro elemento tarnavimo laiką.

Dabar naudojami kuro elementai pagal poreikį keičia generuojamos energijos kiekį. 

Kai automobilis bėgėjasi, kuro elementas gamina daugiau energijos, o kai stovi, energija nėra gaminama. 

Tokia banguota generuojamos energijos kreivė trumpina kuro elemento tarnavimo laiką ir reikalauja sudėtingos elektronikos.

Veiktų kartu su baterija

Xianguo Li mano, kad kuro elementas galėtų veikti kartu su baterija. Papildžius vandenilio bakus, kuro elementas imtų įkrauti baterijas. 

Dalis energijos būtų naudojama automobilio varikliams, o dalis – baterijoms įkrauti. 

Baterijos galėtų būti įkraunamos ir kol automobilis stovi. 

Taip kuro elemento energijos gamybos kreivė būtų lygesnė, o sistemai reikėtų mažiau sudėtingos elektronikos. Tuo pačiu sumažėtų automobilyje saugomo vandenilio.

Tokioje sistemoje vandenilio elementas būtų tik įveikiamą atstumą ilginantis generatorius. Tokį automobilį būtų galima įkrauti ir įprastu būdu. 

Didžiausia problema tuomet būtų svoris, tačiau inžinierius teigia, kad masiškai gaminami tokio tipo kuro elementai bent jau nebūtų tokie brangūs. 

Galėtų atnešti pelną

Mokslininko nuomone, tokie automobiliai jau dabar galėtų būti gaminami siekiant ekonominės naudos. „Toyota Mirai“ kol kas nešė tik nuostolius.

Sunku pasakyti, ar ši technologija įgaus pagreitį. 

Elektromobiliai tobulėja, o ir jų infrastruktūra nuolat gerėja. Įkrovimo stoteles galima įrengti praktiškai bet kur, o štai prie vandenilio talpyklų turėtų prisitaikyti degalinės. 

Vandeniliniai automobiliai turi tik vieną pranašumą – greitą bakų užpildymą, todėl greičiausiai taip ir netaps masiškai naudojami.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.