Ankstesnis ukrainiečiams priklausęs rekordas pagerintas net 254 kilometrais.
S. Speičys ant dviračio išbuvo 23 valandas 41 minutę ir 40 sekundžių.
Per visą šį laiką sportininkas tik kartą išnaudojo galimą 5 minučių pertrauką, tad neoficialiai pagerintas ir ilgiausio važiavimo elektriniu dviračiu rekordas – 12 valandų.
Arenos treke dviratininkas įveikė 2485 ratus, kol dviračio baterija galutinai išsikrovė.
Pranoko lūkesčius
„Nors ir labai jaučiasi miego trūkumas, nuotaika puiki, – sakė rekordininku tapęs ilgų nuotolių dviratininkas S. Speičys.
– Sunkiausia buvo nuo 12 valandos nakties – vienumoje pasidarė labai nuobodu, pradėjo merktis akys, darėsi sunku susikoncentruoti. Gelbėjo užkandžiai, kava bei pokalbiai telefonu su šeima“.
Dviratininkas pasakoja, kad rekordinio karščio dieną arenoje buvo netgi šalta, tad teko išjungti kondicionierius. Ilgų distancijų varžybų medalininkui tai buvo pirmas oficialiai pasiektas rekordas.
Pagerinti rekordą dviratininkui pavyko su „Elektrociklas“ gaminamu „Zbike Z1L“, kuriame integruota 4,2 kilovatvalandžių baterija.
Lietuvių sukurtas elektrinių dviračių modelis gali išvystyti iki 50 km/val. greitį, tačiau siekiant užtikrinti ilgesnį baterijos veikimo laiką dviračių treke buvo laikomasi vidutinio 25 km/val. greičio.
„Pradinius lūkesčius gerokai pralenkėme. Dar prieš Sauliui sėdant ant dviračio žadėjome, kad jis nuvažiuos 500 kilometrų, tačiau įveikė net 620.
Neabejojame, kad netolimoje ateityje mūsų gaminami dviračiai galės važiuoti dar toliau“, – sakė vienas idėjos autorių, „Zbike“ komandos atstovas Karolis Atkočiūnas.
Populiarins elektrinius dviračius
Dviračių sostine vainikuojama Olandija gali pasigirti bene geriausia elektrinių dviračių rinka, populiarumu ir infrastruktūra.
Visgi lietuviškų elektrinių dviračių kūrėjai tikisi, kad rekordas padės išgarsinti ir jų gaminius.
„Džiaugiamės, kad pasauliui galėjome įrodyti Lietuvoje kurtų dviračių technologinę pažangą ir išskirtinumą.
Didelės talpos baterijos leidžia nuvažiuoti net dvigubai ar trigubai didesnį atstumą vienu įkrovimu nei kitų gamintojų elektriniai dviračiai.
Tai labai svarbu žmonėms, kurie nori keliauti dviračiais, tačiau dar visur nėra pakankamai išvystyta elektrinių dviračių infrastruktūra, – sakė dviračių gamintojas.
– Lietuviai mėgsta technologijas ir tikimės, kad greitai pamėgs ir elektrinius dviračius. Rekordu apie save paskelbėme ir pasauliui, todėl bandysime išeiti ir į platesnę rinką“.
„Zbike Z1L“ anglies ir stiklo pluošto rėmas išlaikė kokybės bandymus.
Dar vienas analogų neturintis sprendimas – tai pirmasis pasaulyje skysčiu aušinamas elektrinio dviračio variklis.