„Ford“ patentavo neįprastas oro pagalves, kurias naudos tik vienam modeliui

„Ford“ yra vienas iš didžiųjų automobilių gamintojų, todėl nenuostabu, kad ši kompanija nuolat pildo įvairių išradimų patentus. Vienas iš naujausių jos inžinierių išradimų yra kiek neįprastas – naujoviška oro pagalvė skirta visureigiams be durelių. 

 1992 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1992 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1992 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1992 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1983 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1983 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1966 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 1966 metų „Ford Bronco“.<br>Gamintojo nuotr. 
 Patento schema.<br>Gamintojo nuotr. 
 Patento schema.<br>Gamintojo nuotr. 
 Patento schema.<br>Gamintojo nuotr. 
 Patento schema.<br>Gamintojo nuotr. 
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 28, 2019, 3:54 PM, atnaujinta Sep 28, 2019, 4:03 PM

Idėja iš tiesų nėra tokia jau sudėtinga.

„Ford“ nori oro pagalve apsupti vamzdines apsaugas, kuriuos kartais montuojamas vietoje pašalintų durelių. 

Tai nėra lengva, nes šios pakaitinės durelės, paprastas Y raidės formos rėmas, privalo būti metalinės. 

Tačiau „Ford“ sugalvojo, kad oro pagalvės galėtų iššauti per nedideles skyles, taip efektyviai sušvelnindamos žmogaus ir tos konstrukcijos susidūrimą.

Papildė konstrukciją

„Ford“ nepamiršo ir tų vairuotojų, kurie pakaitinių apsauginių durelių nenaudoja.

Amerikiečių automobilių gamintojas sugalvojo kaip į durelių rėmą sumontuoti teleskopinę konstrukciją.

Šis teleskopinis apsauginis vamzdis išsitiestų su tomis pačiomis dujomis. Tuomet aplink jį prisipūstų oro pagalvė, kuri sušvelnintų smūgį. 

Tam reikės daug greitai besiplečiančių dujų, nes teleskopinė konstrukcija ir jos oro pagalvė turi išsiskleisti akimirksniu. 

Taip pat neaišku, kaip „Ford“ išvengs problemų dėl šio įrenginio kelyje pasitaikančių žmonių rankų ar kitų kūno dalių.

Ruošiasi atgimimui

Vienas iš svarbiausių klausimų – kam to reikia.

„Ford“ ruošiasi sugrąžinti legendinį „Bronco“. Šis visureigis buvo gaminamas 1965–1996 metais ir buvo labai populiarus. 

Techniškai tai buvo paprasta, galbūt net primityvi mašina, tačiau tai leido entuziastams pasimėgauti įvairiomis modifikacijomis – aukštintos važiuoklės, dideli halogeniniai žibintai, gervės ir metaliniai buferiai buvo tik keli iš populiarių pasirinkimų.

Šis automobilis godžiai rijo degalus ir nebuvo labai stabilus kelyje. 

Tačiau svarbiausia tai, kad „Bronco“ buvo labai pajėgus bekelėje. 

Ir vairuotojams šie visureigiai patiko – šiandien klasikinių „Bronco“ kainos iš tikrųjų šokiruoja. „Ford“ nusprendė legendinį modelį sugrąžinti.

Rimti konkurentai

Atgimęs „Ford Bronco“ pasirodys jau kitais metais ir iš karto stos į kovą su „Jeep Wrangler“ ir su būsimuoju „Land Rover Defender“. 

„Bronco“ bus prabangesnis, modernesnis ir brangesnis nei buvo anksčiau, bet vis tiek bus paruoštas nuotykiams. Ir jo durelės bus išimamos.

Visureigių entuziastai dažnai važinėja be durelių. 

Taip sumažinamas automobilio svoris, tačiau kartu tai leidžia pasimėgauti gamta ir greitai išlipti, kai automobilis kas dvi minutes įstringa purve.

„Ford“ tikisi, kad „Bronco“ bus entuziastų džiaugsmas, tačiau juos reikia apsaugoti – galbūt tas naujas oro pagalves pamatysime jau tame automobilyje? 

O gal kurdami visureigį „Ford“ inžinieriai staiga pastebėjo problemą ir sugalvojo jos sprendimo būdą, nors teleskopinio rėmo oro pagalvių ir neketinama gaminti? Sužinosime netrukus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?