„Ford“ iš kavos pupelių atliekų gamins automobilių dalis

Siekdamas sumažinti transporto sektoriaus teršalų neigiamą poveikį klimato kaitai, automobilių gamintojas „Ford“ iš kavos pupelių atliekų gamins automobilių dalis.

Gavęs likusias kavos pupelių odeles „Ford“ panaudos transporto priemonių dalių iš plastiko gamybai.<br> Gamintojo nuotr.
Gavęs likusias kavos pupelių odeles „Ford“ panaudos transporto priemonių dalių iš plastiko gamybai.<br> Gamintojo nuotr.
Gavęs likusias kavos pupelių odeles „Ford“ panaudos transporto priemonių dalių iš plastiko gamybai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Gavęs likusias kavos pupelių odeles „Ford“ panaudos transporto priemonių dalių iš plastiko gamybai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 23, 2020, 12:28 PM

Jis sutarė bendradarbiauti su greitojo maisto restoranų tinklu „McDonald‘s“ – gavęs likusias kavos pupelių odeles „Ford“ panaudos transporto priemonių dalių iš plastiko gamybai, pavyzdžiui, priekinių žibintų korpusams ar įvairioms po kapotu esančioms dalims.

Kiekvienam žibintų korpusui būtų panaudojama maždaug 300 tūkst. kavos pupelių odelių, atsirandančių skrudinimo metu. Pasak „Ford“, kavos pupelių odelės, sumaišytos su įprasto plastiko granulėmis bei kitais priedais, geriau atlaiko šilumą ir dėl to automobilių detalės įgautų kur kas daugiau patvarumo. Maža to, toks sprendimas būtų draugiškesnis aplinkai, nes kavos pupelių odelės nebekeliautų į sąvartynus.

Teigiama, kad tokios automobilių dalys bus apie 20 proc. lengvesnės ir jų liejimo procese reikės iki 25 proc. mažiau energijos.

Pasak Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovo Vladimiro Jankoito, Lietuvoje kasmet išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių. Apie 30 proc. atliekų (15-18 tūkst. tonų) yra rinkoje vertės neturinčios plastiko ir kitos automobilių dalys, kurios dėl transporto priemonių importuotojų nustatytų pareigų ir užduočių nevykdymo neišvengiamai patenka į sąvartynus ar aplinką: atsiduria pakelėse, pamiškėse ar laikomos prie pastatų. Kai kurios automobilių atliekos, pavyzdžiui, naudotas tepalas ar užterštos pašluostės neteisėtai deginamos, nors turėtų būti atiduotos pavojingų atliekų tvarkytojams.

Tarp neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų priskiriamos ne tik kai kurios plastikinės automobilių detalės, panaudota alyva, užterštos pašluostės, bet ir guma, stiklas, kilimėliai ar sėdynės. Šių atliekų sutvarkymas jų turėtojams – automobilių savininkams ar autoservisams – kainuoja, tačiau atliekų tvarkytojams pridavus tokias automobilių atliekas, kaip kėbulo metalines dalis, sparnus, filtrus ar akumuliatorius, netgi sumokamas atlygis.

Pagal ES direktyvą, kurios privalo laikytis ir Lietuva, 95 proc. lengvųjų automobilių ir mikroautobusų ardymo metu susidarančių atliekų turi nukeliauti į pakartotinį naudojimą bei naudojimą, įskaitant perdirbimą, ir tik 5 proc. šių atliekų gali būti teisėtai pašalinama.

Gyventojai daugiau informacijos, kur nemokamai gali priduoti seną automobilį, gali rasti https://autotvarkymas.lt/entp-turetojams/, www.gia.lt arba www.atliekos.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.