„Spark“ akcininkai investuoja milijonus į tarptautinę plėtrą

Elektromobilių dalijimosi paslaugą Lietuvoje, Bulgarijoje ir Rumunijoje teikianti bendrovė „SPARK“ 2019 metais pritraukė beveik 6 mln. eurų investicijų. Bendrovės įkūrėjas ir vadovas Nerijus Dagilis teigia, kad su dabartiniais investuotojais dirbti pradėjo Bulgarijoje ir po sėkmingos veiklos jie panoro investuoti į „SPARK“. 

 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
 Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.<br> Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 30, 2020, 12:52 PM

„Investicijos buvo pritrauktos siekiant finansuoti paslaugos augimą ir esamose rinkose padidinti automobilių skaičių iki 1500. Šiais metais taip pat planuojame pradėti teikti paslaugą dar vienoje Europos Sąjungos šalyje“, – sako N. Dagilis.

„SPARK“ užsienio partneriai yra Bulgarijos holdingas „Renalfa“ ir investicinis fondas „eMobility International“, investuojantys į atsinaujinančios energetikos ir gamtai draugiškų technologijų projektus. Būtent jų išvystyta elektromobilių įkrovimo infrastruktūra sudarė sąlygas plėsti „SPARK“ paslaugų teikimą į Bulgarijos ir Rumunijos rinkas. 

„Su partneriais bulgarais pradėjome bendradarbiauti, nes sutapo mūsų tikslai ir vizija – siekiame teikti aplinkai draugiško transportas paslaugas ir taip gerinti gyvenimo miestuose kokybę. Vilnius, Sofija ir Bukareštas – miestai, kuriuose gyventojų skaičius auga, matome poreikį teikti būtent elektromobilių dalijimosi paslaugą, nes ateityje toks mobilumo būdas miestuose vyraus“, – teigia N. Dagilis. 

Siekiant sujungti visų šalių bendroves, 2019 metais buvo įkurtas holdingas „SPARK Technologies“, kuriam priklauso Lietuvoje, Bulgarijoje ir Rumunijoje veikiančios „SPARK“ bendrovės. 50 proc. „SPARK Technologies“ akcijų valdo Nerijaus Dagilio bendrovė „Neries investicijos“ ir keletas „SPARK“ bendrovės darbuotojų. Kitą pusę valdo jau minėtos Bulgarijos įmonės.

„SPARK Technologies“ kapitalas buvo didinamas dviem etapais – 4,4 mln. eurų investuota steigiant holdingą, o šių metų sausio mėnesį įmonės įstatinis kapitalas padidintas dar 1,5 mln. eurų. Investicijos bus naudojamos automobilių parko plėtrai: šiais metais automobilių skaičių Bulgarijoje planuojama padidinti iki 1000, Lietuvoje – iki 300, Rumunijoje – iki 200.

Šiuo metu „SPARK“ tinklas visose trijose šalyse valdo 600 elektromobilių.

Planuoja staigų augimą

„SPARK“ vadovas teigia, kad 2019 metais trijose šalyse „SPARK“ pajamos siekė 3 mln. eurų: „Vien praėjusiais metais mūsų pajamos išaugo net tris kartus. Turėdami galvoje, kad šiais metais reikšmingai plėsime automobilių parką, manome, kad bendros visų šalių pajamos sieks 10–15 mln. eurų.“

Be to, N. Dagilis pažymi, kad dar šiais metais tikisi pritraukti ir daugiau stambių investuotojų: „Per artimiausius kelerius metus ketiname daug investuoti į infrastruktūros plėtrą tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse, todėl jau dabar planuojame dar kelių stambių investuotojų atėjimą.“

Investuos tik į elektromobilius

N. Dagilis sako, kad jau ne kartą yra sulaukęs klausimų, ar „SPARK“ neplanuoja įprastų automobilių nuomos.

„Tai yra kertinė mūsų įmonės idėja ir vertybė ir jos nekeisime, nes šiandien jau tikrai galime pasakyti, kad elektromobiliai – ateities transportas. Jau dabar ne viena Europos sostinė yra paskelbusi, kad nuo 2025 ar 2030 metų į miestą ar jo dalį neleis įvažiuoti dyzeliniais ar benzininiais automobiliais. Automobilių dalijimosi bendroves tokie draudimai palies dar anksčiau. Ir jeigu kalbame apie plėtrą, jau po kelerių metų tokie miestai, kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas, neleis automobilių dalijimosi bendrovėms naudoti kitokių, nei elektrinių, automobilių“, – sako N. Dagilis.

„Sutinku, kad šiandien mums būtų paprasčiau įsigyti 1000 benzinu varomų automobilių, nes jų galima įsigyti bet kiek ir jie daugiau nei perpus pigesni, o elektromobiliams yra taikomos kvotos, bet tai būtų labai trumparegiška ir toks modelis yra neperspektyvus“, – sako N. Dagilis.

„SPARK“ vadovas priduria, kad per paskutinius kelerius metus elektromobiliai technologiškai labai patobulėjo ir šiandien dažnai niekuo nenusileidžia įprastiniams automobiliams: „Šiandien elektromobiliai vieną kartą įkrovus jau gali nuvažiuoti 300–400 kilometrų. To visiškai pakanka Lietuvoje ar važinėjant tik mieste. Kalbant apie tarpmiestines keliones, svarbu infrastruktūra ir įkrovimo greitis, bet kiekvienais metais situacija gerėja ir iš Vilniaus į Klaipėdą jau galima nuvažiuoti beveik per tiek pat laiko, kaip ir su benzininiu ar dyzeliniu automobiliu.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.