Dėl taršos mokesčio niekaip neįregistruoja automobilio – specialistai siuntinėja vienas pas kitą

Varėnos gyventojas Linas nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio. Linas turi sveikatos problemų, todėl jam automobilis gyvybiškai būtinas. Be to, varėniškis dirba darbą, kuriame žūtbūt reikalinga transporto priemonė.

Transporto priemonė, kuri turi pirkimo-pardavimo sutartį ir yra techniškai tvarkinga bei drausta, gali toliau važinėti kelyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Transporto priemonė, kuri turi pirkimo-pardavimo sutartį ir yra techniškai tvarkinga bei drausta, gali toliau važinėti kelyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Transporto priemonė, kuri turi pirkimo-pardavimo sutartį ir yra techniškai tvarkinga bei drausta, gali toliau važinėti kelyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Transporto priemonė, kuri turi pirkimo-pardavimo sutartį ir yra techniškai tvarkinga bei drausta, gali toliau važinėti kelyje.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>T.Bauro nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyras nusipirko automobilį ir jau dvi savaites negali jo priregistruoti dėl įvesto taršos mokesčio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Aug 2, 2020, 12:27 PM

Vyrą „Regitra“ siunčia į techninę ekspertizę, kad gautų reikalingus automobilio duomenis. Ekspertizę turintys atlikti specialistai siunčia sverti automobilį į kitą įmonę, nes jų padalinyje svarstyklių nėra.

„Vilniuje iš žmogaus nusipirkau automobilį „Mercedes-vito“. Po kelių dienų „Regitros“ padalinyje Varėnoje bandžiau jį registruoti, tačiau negalėjau, nes trūko tam tikrų duomenų.

Tuomet nuvažiavau į Alytų, kur norėjau atlikti techninę apžiūrą. Čia man pasakė, kad automobilis tvarkingas, tačiau, nuvažiavus į Alytaus „Regitrą“, man buvo pasakyta, jog trūksta duomenų, pagal kuriuos būtų galima apskaičiuoti taršos mokestį – automobilio svorio ir variklio numerio“, – situaciją pasakojo lrytas.lt skaitytojas Linas.

Iš „Regitros“ jis nuvyko pas „Mercedes“ atstovus, kur tikėjosi gauti trūkstamus duomenis. Tačiau ir čia vyras liko tuščiomis: jam buvo atsakyta, kad ekspertizės neatliks, nes nėra tą nurodančio padaryti „Regitros“ pranešimo.

„Vėl grįžau į „Regitrą“ Alytuje. Ten gavau minėtą dokumentą. Man buvo duotos penkios dienos, per kurias turėjau pateikti trūkstamus duomenis. Dar sykį nuvažiavau pas „Mercedes“ atstovus. Dabar jau man pareiškė, kad pasverti automobilį turiu nuvykti į kitą įmonę“, – niekaip nesibaigiančią istoriją pasakojo Linas.

Tiesa, automobilių ekspertizę atliekančios įmonės „Transporto studijos“ specialistas Dainotas Ragelis portalui lrytas.lt teigė, kad „Mercedes“ atstovai gali išduoti tik atitikties liudijimą, tačiau ten surašyti visi „Regitrai“ reikalingi duomenys.

Abejoja savo klientais

Anot varėniškio, Alytaus „Regitra“ jo prašė ne tik automobilio svorio, bet ir variklio numerio. Nors taršos mokesčiui apskaičiuoti reikia ne variklio numerio, o jo galios.

Tačiau su situacija susipažinęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas abejoja, ar jo darbuotojai galėjo klausti būtent variklio numerio, o ne galios. „Amerikoje yra 6 mln. žmonių, kurie sako, kad Žemė plokščia, tačiau tai nereiškia, kad jie teisūs“, – reagavo pašnekovas, leidęs suprasti, kad Linas gali klysti.

Anot S.Šumino, automobilio masę turi matuoti visos ekspertizę atliekančios įmonės. Kaip teigė pašnekovas, tai nurodyta „Lietuvos transporto saugos administracijos“ „Regitrai“ atsiųstame laiške.

Iki 2011 m. pagaminti automobiliai neturi parametrų, kurie reikalingi taršos mokesčiui nustatyti, todėl žmonėms iškyla daug nesklandumų. „Regitra“ asmeniui duoda penkias dienas surinkti trūkstamus duomenis. Nespėjus to padaryti, galima teikti prašymą iš naujo.

Tačiau Linas teigė, kad jam „Regitros“ veiklos departamento direktorius sakė, kad, nespėjus surinkti duomenų, automobiliu važinėti nebus galima.

Vis dėlto, anot S.Šumino, transporto priemonė, kuri turi pirkimo-pardavimo sutartį ir yra techniškai tvarkinga bei drausta, gali toliau važinėti kelyje. Tačiau, sustabdžius policijai, vairuotojas turi įrodyti, kad automobilis priklauso valdytojui.

Pasverti ne taip paprasta

Specialistas Dainotas Ragelis komentavo, kad jau Varėnos „Regitra“ Linui turėjo išduoti pranešimą, jog reikalinga ekspertizė. Per ją nustatoma variklio galia ir masė.

Turint variklio numerį pagal duomenų bazę nustatoma variklio galia. Masė apskaičiuojama svarstyklėmis, tačiau labai maža dalis ekspertizes atliekančių įmonių jas turi. Todėl žmogui tenka važiuoti į kitur, pavyzdžiui, į muitinę. Sužinojus masę, ekspertizę darantis specialistas automobilį nufotografuoja, surašo trūkstamus duomenis ir pateikia „Regitrai“ pažymą.

„Anksčiau nusipirkus seną automobilį, niekam nebuvo problemų, tačiau dabar reikia skaičiuoti registracijos mokestį. Dabar žmogui belieka važiuoti į ekspertizę ir toliau, kur jį nusiųs. Kitos išeities šiuo metu nėra“, – aiškino D.Ragelis.

Populiariausi 11-15 m. automobiliai

Įvedus automobilių registracijos mokestį, populiariausi išlieka naudoti automobiliai iki 15 tūkst. eurų. Praėjus mėnesiui nuo automobilių registracijos mokesčio įsigaliojimo, kurio dydį nusako automobilio taršos rodiklis, vis dar ryškiai pastebimas lietuvių polinkis pirkti naudotas, 11–15 metų senumo transporto priemones. Ekspertai tikina, kad ši tendencija nepasikeis dar ilgą laiką, mat net ir skiriant lėšų registracijos mokesčiui, įsigyti naudotą automobilį yra finansiškai naudingiau.

Automobilių skelbimus talpinančio portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad birželio mėnesį naudotų automobilių rinka ypač suaktyvėjo, lyginant su 2019 metais. Dėvėtų automobilių perregistravimų birželį užfiksuota net 66 proc. daugiau, nei praėjusių metų tą patį mėnesį, o importuotų naudotų automobilių registracijos rodikliai paaugo trečdaliu (34 proc.).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?