Kaunietį smarkiai nuvylė parduotuvė: išleido krūvą pinigų, o pavarų dėžė – apgailėtinos būklės

Kaunietis Vilius Černiauskas tikina pakliuvęs į spąstus, kai interneto parduotuvėje „srotas24.lt“ sumanė įsigyti naudotą automobilio „Chrysler Voyager“ pavarų dėžę. Nors detalė netinkama naudoti, pardavėjas atsisako grąžinti pinigus. 

 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 Tikroji pavarų dėžės būklė paaiškėjo tik atvežus ją į automobilių priežiūros centrą.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Sep 9, 2020, 5:55 PM, atnaujinta Sep 9, 2020, 7:40 PM

V.Černiauskas už pavarų dėžę sumokėjo 432 eurus ir nuvyko jos pasiimti į Vilniuje esantį sandėlį. 

Vyras ją atvežė į Kaune esantį automobilių priežiūros centrą „Anlita“, tačiau pastarojo meistrai netrukus pranešė prastą žinią – pavarų dėžė netinkama naudoti, mat sulankstytas karterio dangtis, korpuse išmušta skylė. 

Meistrai suskaičiavo, kad remontas dar papildomai kainuotų 250–300 eurų. 

Atsakymas skaudžiai nuvylė

„Chrysler Voyager“ savininkas net neabejojo, kad atgaus pinigus už netinkamą detalę, mat taisyklėse yra numatyta sąlyga grąžinti pirkinį per 7 dienas. 

Jam teko skaudžiai nusivilti. Interneto parduotuvės „srotas24.lt“ darbuotojai sprendimą negrąžinti sumokėtų pinigų motyvavo aplinkybe, kad atsiimant detalę pirkėjas galėjo apžiūrėti pavarų dėžę ir jokių pažeidimų neužfiksavo. 

V.Černiauskas tikino neturėjęs galimybės tinkamai įvertinti pirkinio. 

„Pavarų dėžė diržais buvo pritvirtinta prie paletės. Pažeista vieta buvo būtent apačioje. Ar aš galėčiau vartyti 60 kilogramų sveriančią detalę?“ – stebėjosi kaunietis. 

Jis išvis abejoja, ar gavo tą pavarų dėžę, kuri buvo nurodyta skelbime, mat siūloma detalė atrodė gerokai patraukliau. 

Jis tikino norėjęs tartis su „srotas24.lt“ atstovais dėl pavarų dėžės remonto išlaidų, tačiau pastarieji pasiūlė vos 45 eurus. V.Černiauskas norėtų gauti bent pusę remontui reikalingos sumos. 

Patvirtino savo parašu

Interneto parduotuvę „srotas24.lt“ valdančios bendrovės „IK Baltic“ atstovas, advokato padėjėjas Osvaldas Raščiukevičius pasakojo, kad pirkėjas įsigijo naudotą automobilio pavarų dėžę, pats atvyko jos atsiimti, įdėmiai apžiūrėjo ir neturėjo jokių pretenzijų. 

„Jis pasirašė prekės perdavimo-priėmimo aktą, kuriame buvo nurodyta, kad pirkėjas pretenzijų dėl prekės tinkamumo ir kokybės neturi“, – pasakojo O.Raščiukevičius. 

Pasak jo, vėliau klientas pranešė apie pavarų dėžės trūkumus, tačiau nepateikė nei ekspertų, nei automobilio serviso išvadų ar defektinio akto, kuriame būtų nurodyti tokie trūkumai bei galima jų atsiradimo priežastis, o tikėti vien kliento žodžiu pardavėjas negali. 

„Detalės tiekėjas taip patikino, kad prekė buvo išsiųsta geros būklės ir be jokių mechaninių pažeidimų. Pardavėjas gali patikinti, kad visuomet siekia įsitikinti, jog siunčiama prekė nėra mechaniškai pažeista ar turinti kitokių išorinių trūkumų“, – kalbėjo O.Raščiukevičius.

Vykdys tarnybos sprendimą

Jo nuomone, klientas privalėjo būti atidesnis atsiimdamas prekę ir įdėmiau ją apžiūrėti, o pastebėjus trūkumus – jos neatsiimti arba perdavimo-priėmimo akte pažymėti apie jos trūkumus. 

Šiuo atveju pirkėjas prekę atsiėmė ir atsiėmimo metu jokių pretenzijų dėl prekės kokybės pardavėjui nepareiškė, ką patvirtino ir savo parašu ant perdavimo-priėmimo akto. 

„Įstatymas numato, kad pardavėjo atsakomybę šalina didelis pirkėjo nerūpestingumas ir neatidumas, kai pirkėjas pastebėjo ar turėjo pastebėti akivaizdžius prekės trūkumus. Jeigu pirkėjas teigia, kad yra išorinių pažeidimų, jeigu tokių apskritai yra, tuomet jis tai turėjo pastebėti atsiimdamas prekę“, – aiškino O.Raščiukevičius.

Pasak jo, pardavėjas yra linkęs visuomet tokius ginčus spręsti taikiai, todėl ir šiuo atveju siūlė sumažinti prekės kainą, tačiau pirkėjas atsisakė. Jam pasiūlyta kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

„Procedūra yra visiškai nemokama ir jeigu būtų pripažinta pardavėjo kaltė, pardavėjas neabejotinai vykdytų tokį tarnybos sprendimą“, – tikino O.Raščiukevičius. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.