Plovė automobilį ir liko be durų rankenos: ar verta per tokius šalčius važiuoti į plovyklą

Žiemą automobilio plovimas gali būti ne tik pavojingas, bet ir nuostolingas. Autoservisų vadovai vieningai tvirtina, kad spaudžiant šalčiams transporto priemonės plauti nereikėtų, tačiau specialistai sako, kad jei šaltis nėra didelis, transporto priemonei tai pakenkti esą neturėtų.

Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Balkūno nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Feb 14, 2021, 8:11 AM, atnaujinta Feb 14, 2021, 9:55 AM

Plauti nerekomenduoja

Vilniuje dirbančios „R2L“ įmonės vadovas Rimvydas Vaštakas sakė, kad oro temperatūrai siekiant 12–14 laipsnių šalčio, automobilio plauti nerekomenduojama. Jei žmogus vis dėl to nusprendė jį plauti, geriausia tai daryti šiltame garaže, kad išdžiūtų drėgmė, kuri pateko į mašinos vidų: „Durų gumos, spynos, langų stiklai po plovimo užšalti ir automobiliui padaryti daugiau bėdos nei naudos“.

„Jei vis dėl to spaudžiant šalčiams norima nuplauti automobilį, po plovimo reikėtų labai gerai išdžiovinti visas ertmes, kad niekur neliktų vandens, tačiau tai padaryti nėra paprasta“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino R.Vaštakas.

Anot pašnekovo, pagal įstatymus automobilius plauti prie namų draudžiama, todėl reikia važiuoti į plovyklas. R.Vaštakas tvirtino, kad plovyklose automobilis nusausinamas, tačiau vis tiek lieka vanduo, kuris vėliau gali sušalti ir sukelti nemalonumų. Pasak pašnekovo, geriausia tokiu atveju dar užsukti į autoservisą ir su specialiu prietaisu visus plyšius išvalyti nuo drėgmės.

„Vanduo užšąla žemiau nulio, tačiau pastebėjau, kad žmonės esant 2–3 laipsniams šalčio plauna transporto priemonę. Matyt, su didelėmis problemomis nesusiduria...“ – svarstė R.Vaštakas.

Įmonės vadovas atskleidė, kad anksčiau dėl transporto priemonės plovimo žiemą sulaukdavo automobilių su neatsidarančiais langais arba durimis, tačiau šiais metais tokių vairuotojų beveik nėra.

Pašnekovas minėjo, kad yra specialūs chemikalai, priemonės, kuriomis galima sutepti gumas, kad jos po plovimo neprišaltų, tačiau į kitas vietas patekusi drėgmė gali sugadinti automobilio laidus bei jungtis.

Kaune dirbančios „Bero“ įmonės vadovas Kęstutis Zokaitis pasakojo, kad geriau palaukti teigiamos oro temperatūros, o ne savitarnoje plauti automobilį spaudžiant šalčiui.

„Savitarnoje plaunamas automobilis nenudžiūsta, todėl vanduo patenka į durelių vidų. Esant neigiamai oro temperatūrai, nebegalėsi atsidaryti automobilio durelių, nes durų rankena bus prišalusi. Be kita ko, bandant atidaryti duris gali suplyšti mašinos viduje esančios gumos“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo K.Zokaitis.

Pašnekovas minėjo, jog plaunant automobilį lauke esant teigiamai oro temperatūrai problemų nekyla. Nebent vienintelė problema yra keliuose esančios druskos, kurios gali sukelti koroziją.

Anot pašnekovo, jei plauni automobilį prie namų, reikėtų nepamiršti vėliau viską nusausinti, nes į transporto priemonės tarpus gali pribėgti vanduo. Tarpus reikėtų nusausinti su šluoste arba juose esantį orą sukompresuoti su specialiu prietaisu – kopresoriumi.

Įmonės vadovas minėjo, kad šią žiemą jau buvo atvykę klientų, kurie nusprendė išsiplauti automobilį esant tokiems atšiauriems orams bei liko be automobilio durų rankenėlės: „Kai kurie žmonės spyneles supurškia su pigiais chemikalais, kurie visiškai nepadeda, jie tik padidina koroziją ir esant didesnei oro temperatūrai užšąla“.

Klaipėdoje dirbančios „Techmanas“ įmonės vadovas Justinas Šarkus minėjo, jog, kai temperatūra svyruoja apie 12 laipsnių šalčio, transporto priemonę galima plauti ten, kur tau ją išplauna specialistai.

Įmonės vadovas automatizuotose plovyklose irgi nerekomenduoja plauti mašinos, nes viduje lieka vanduo, kuris vėliau užšąla: „Išsiplovę tokiose plovyklose automobilį, ryte gali likti be durų rankenos, neatsilenkiančiais veidrodėliais ar dar kitomis problemomis“.

„Tačiau jei vis dėl to vairuotojai nusprendė patys plauti automobilį, rekomenduoju išvalyti durų ir valytuvų gumas, pradaryto lango viršų bei vėliau stengtis nenaudoti elektroninių veidrodėlių. Be kita ko, reikėtų nusipirkti priemonę, su kuria galima sutepti gumas, langus, jog jie neužšaltų“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo J.Šarkus.

Pašnekovas atskleidė, kad dažnai į autoservisą atvažiuoja klientai, kurių automobilyje būna užšalęs rankinis stabdys, perdegę žibintai bei neatsidariusios durys. Sausio mėnesį tokių vairuotojų sulaukė daugiau nei 40 proc.

S.Pukalskas: abejoju, ar kažkas nutiks

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas tvirtino, kad esant 20 laipsnių šalčiui automobilį plauname su šiltu vandeniu, todėl susidaro 20 laipsnių skirtumas tarp temperatūros ir vandens, todėl dažai gali pradėti trūkinėti bei vėliau sukelti koroziją.

„Kai temperatūra yra vos 5 laipsniai šalčio, abejoju, ar kažkas nutiks, nes šiuolaikiniuose automobiliuose yra storas dažų sluoksnis. Esant aukštai teigiamai oro temperatūrai, vandens temperatūra būna apie 5–10 laipsnių, todėl vėl susidaro apie 20 laipsnių skirtumas tarp temperatūros ir vandens… Nemanau, kad plaunant automobilį tokiu metu gali nutikti kažkas kenksmingo“, – naujienų portalui lrytas.lt minėjo S.Pukalskas.

VGTU automobilių transporto katedros docentas pabrėžė, jog automobilį po plovimo reikia nusausinti, kad neužšaltų durelės, bagažinės dangtis, langai, spynelės.

Pašnekovas teigė, kad žiemą važiuojant per pabarstytą kelio dangą druskos aplimpa aplink automobilio dugną, todėl susidaro korozija, kuri yra labai pavojinga: „Jei plausime automobilio dugną, mažesnė tikimybė, kad susidarys korozija“.

Anot pašnekovo, šiuolaikinės plovyklos turi automobilio nusausinimą, o plaunant rankomis reikėtų išvalyti su šlapia šluoste langus, dureles ir t. t.: „Tačiau prie namų plaunant automobilį neįmanoma išplauti dugno, kuris yra pats svarbiausias plovime žiemą“.

 

S.Pukalskas sakė, kad automobilio plovimas turi priklausyti nuo to, kiek su juo važinėji. Jei kiekvieną darbo dieną važiuoji į darbą, reikėtų bent kartą per mėnesį išplauti transporto priemonę: „Pavyzdžiui, užsienyje gatvės švarios, todėl ten automobilio gali neplauti beveik visus metus, tačiau mūsų šalyje reikia dažniau plauti automobilį, nes gatvės neplaunamos“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: iniciatyvą balsuoti už dvigubą pilietybę VRK kaltina agitavimu