Indiana išbando magnetinį betoną – juo važiuojantys elektromobiliai galės įsikrauti nesustodami

Klausimų kyla daugiau nei atsakymų, bet žiūrėti visuomet įdomu. Indianos valstijos transporto departamentas (INDOT), Purdue universitetas ir Magment startuolis iš Vokietijos paskelbė apie bendrą projektą, kurio metu bus išbandoma nauja medžiaga, skirta įkrauti judančius elektromobilius.

Magment pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Magment pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Magment pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas.<br>„Wikipedia Commons“ nuotr.
Magment pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas.<br>„Wikipedia Commons“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2021-08-18 14:22

Magment pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas. Projekto dalyvių nuomone, tokios įkrovimo magistralės padės sumažinti logistikos kompanijų aktyviai naudojamo krovininio transporto anglies pėdsaką.

Magment savo „įmagnetinto betono“ tikslios sudėties neatskleidžia, tačiau tvirtina, kad naują ferito pagrindo medžiagą lengva gaminti dideliais kiekiais ir ja bus galima įkrauti elektromobilius, kurių galia nuo 200 W iki 250 kW. Pats startuolis įkrovimo kelių gaminti neplanuoja — Magment siūlo modernizuoti esamas statybos kompanijas ir ilgainiui įmagnetintą betoną gaminti visame pasaulyje.

Indianos valstijos projektas bus padalintas į tris dalis, rašo „Engadget“. Pirmame ir antrame etape INDOT ir Purdue universiteto inžinieriai atliks bandymus, analizuos kaštus ir optimizuos kelio dangos sudėtį. Tam vietos valdžia skirs lėšų nedidelio kelio ruožo statybai universiteto miestelyje West Lafayette.

Jei pirmasis ir antrasis etapas pavyks, INDOT inicijuos dar vieno, 400 metrų ilgio, bandymų stendo statybą. Šiame ruože projekto autoriai išbandys stambios technikos įkrovimą — statybinių sunkvežimių ir krovininių vilkikų. Numanoma įkrovimo kelio galia bus 200 kW, o pirmieji bandymai planuojami jau šį mėnesį.

Naujasis projektas — valstybinės „Tvarumo didinimo energetine infrastruktūra kelių elektrifikavimui“ (ASPIRE) iniciatyvos dalis. Magment veiklą dabar palaiko JAV inžinerinių tyrimų centras, Nacionalinis mokslo fondas, Nacionalinis sanitarijos fondas, o taip pat ir keli investuotojai iš privataus sektoriaus.

Magment — ne vienintelė kompanija, norinti įprastus kelius paversti naudinga elektrinio transporto įkrovimo sistema. Izraelio startuolis „Electreon Wireless“ kuria analogišką technologiją, tačiau naudoja standartiškesnę sistemą — po įprastu asfaltu išdėliotų įkrovimo ričių tinklą. „Electreon“ jau realizavo kelis sėkmingus projektus Vokietijoje, Italijoje, Švedijoje ir Izraelyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.