M. Skuodis: verslas yra variklis, o Vyriausybė turi netrukdyti, o labiau padėti vystyti inovacijas

Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas. Į forumą nuotoliniu būdu valdomu automobiliu be vairuotojo atvykęs susisiekimo ministras Marius Skuodis pasidžiaugė, kad būtent Lietuvoje gimsta drąsūs, inovatyvūs sprendimai.

M.Skuodis<br>M.Patašiaus nuotr.
M.Skuodis<br>M.Patašiaus nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusio dvi dienas truksiantis tarptautinis transporto ir inovacijų forumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 21, 2021, 2:26 PM

„Mūsų šalis turėtų ir galėtų tapti susisiekimo inovacijų laboratorija ir būti ta vieta, kur gimsta drąsiausi ir inovatyviausi sprendimai. Lietuvoje daug dėmesio skiriame stambių strateginių infrastruktūros projektų įgyvendinimui. Mes žinome, kaip ir kur reikia sujungti Lietuvos transporto sistemą su Europa ir visu pasauliu, bet transporto ir susisiekimo sistemą norėčiau matyti ir kaip inovacijų variklį“, – sakė susisiekimo ministras.

Susisiekimo ministras taip pat pažymėjo, kad skaitmenizacija ir žaliasis kursas gali tapti galimybe.

Verslas yra variklis, o Vyriausybė turi netrukdyti, o labiau paskatinti ir padėti vystyti inovacijas ir technologijas. Iki šiol kiekvienas vilkikas, kertantis sieną, gabena ne mažiau šimto lapų pervežimui būtinų dokumentų.

Ministras pabrėžė, kad suskaičiavus visus vilkikus, kasdien kertančius sieną, vis dar susidaro tonos popieriaus.

„Skaitmenizuokime ir nereikės tų tonų popieriaus. Linkiu logistikos sektoriui sukurti tokius sprendimus, kurie prisidėtų prie tvarumo, kad planeta taptų švaresnė“, – pabrėžė ministras.

Pasak ministro, galime ir turime išnaudoti Lietuvos kaip dinamiškos, mobilios ir technologiškai pažangios valstybės potencialą. Tuo tikslu Susisiekimo ministerija transporto inovacijoms plėtoti planuoja sukurti „Sandbox“, vadinamosios smėlio dėžės, aplinką – teisinę, reguliacinę ir motyvuojančią finansinę aplinką praktiškai pritaikomoms susisiekimo inovacijoms išbandyti.

Inovacijų kontekste itin aktualia šių dienų tema tampa naujosios kartos 5G interneto ryšys, kuris pagal planą kitais metais jau turėtų veikti Vilniuje, iki 2023 m. – bent penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o 2025 m. turėtų sujungti visą šalį.

5G ryšio technologija sudarys sąlygas naudotis itin sparčiu gigabitiniu internetu ir atvers verslui naujas, iki šiol neišnaudotas galimybes. 5G ryšys padės įsitvirtinti ir dar vienai, daiktų interneto plėtrai svarbiai skaitmeninei technologijai – eSIM, kurio veikimą įteisinus Lietuva taptų pirmoji Europoje, turinti šios technologijos reguliacinę aplinką.

Ministras pabrėžė, kad itin daug dėmesio skiriama artimai transporto ateičiai – bepilotėms transporto priemonėms, dronams ir pan. Šiose srityse siekiama turėti ne tik aiškią ir patrauklią reguliacinę aplinką, bet ir pritraukti į Lietuvą technologijų plėtotojus inovacijoms vystyti, sukurti pakankamą įkrovimo stotelių tinklą.

Automobilių dalijimosi paslaugą siūlanti „CityBee“ Lietuvoje jau atlieka pirmuosius realius bandymus su nuotoliniu būdu valdomų automobilių technologija, tad jau netrukus galime sulaukti tokių automobilių ir Lietuvos gatvėse.

Europos Komisijos narys, atsakingas už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę Virginijus Sinkevičius pabrėžė, kad klimato kaitai vakcinos nėra, o iššūkių mastas tik didėja. Lietuvoje transporto sektorius atsakingas už 30 procentų emisijų.

„Tam, kad išliptume iš šios duobės, sumažintume emisijas ir efektyviai eitume žaliojo kurso keliu, būtinos inovacijos, nauji sprendimai, drąsa ir laisva mintis. Pirmuosius pozityvius žingsnius matome, tokius kaip Klaipėdoje gaminamą elektrinį autobusą, kuriuo išties didžiuojuosi kaip lietuvišku produktu, pagamintu iš europietiškų detalių.“

„Tikiu, kad Lietuva, turinti intelektinio potencialo ir gebanti greitai prisitaikyti prie pokyčių ir naujų iššūkių, gali išnaudoti galimybes tapti žaliojo kurso lyderiu.

Transporto ir logistikos sektorius prie to gali ir turi reikšmingai prisidėti, rodydamas lyderystę inovacijose. Reikia skatinti verslo ir Vyriausybės bendradarbiavimą ir palaikyti naujus, drąsius sprendimus bei laisvą mintį. Tuomet inovacijų priekyje bus Vytis ir galėsime kalbėti apie aukštos pridėtinės vertės Lietuvos ekonomiką“, – apibendrino V. Sinkevičius.

Forumo iniciatorius Transporto inovacijų asociacijos vadovas Jurgis Adomavičius pažymėjo, kad jau trečius metus Transporto inovacijų asociacijos organizuojamas Forumas tapo ne tik reikšmingu įvykiu transporto ir logistikos sektoriui, bet ir svarbia platforma kalbėti apie aktualiausius iššūkius ir ieškoti geriausių sprendimų.

„Tai, kad šiemet partneriu tapo Susisiekimo ministerija, rodo verslo ir Vyriausybės partnerystę skatinant inovacijas ir kuriant tvarų transporto ir logistikos sektorių“. Forume savo įžvalgomis dvi dienas dalinsis transporto ir logistikos sektoriaus lyderiai, startuolių atstovai, bus rengiamos transporto ir logistikos srities startuolių prisistatymų sesijos, veiks inovatyvių transporto sprendimų ekspozicija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.