Įspūdingiausius automobilius vairavęs T. Barštys vieno pirkinio pamiršti negali iki šiol: tebeprisimenu tas emocijas

„Kartais klausia, koks yra mano svajonių automobilis. Sakyčiau, pats pirmasis, kurio būdamas jaunas labai norėjai, bet galbūt dar negalėjai sau leisti. O kokios svajonės dabar? Ateini, pasiimi nuo lentynos – tokios ir svajonės. Pasikeitė gyvenimo kokybė, žmonės net nebevertina to, ką turi“, – įsitikinęs vienas garsiausių šalies verslininkų Tautvydas Barštys (63 m.).

Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Vizbelio nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Vizbelio nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Vizbelio nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Vizbelio nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>T.Bauro nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>T.Bauro nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>T.Bauro nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Išskirtiniai T.Barščio automobiliai visuomet traukė akį Lietuvos keliuose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>T.Bauro nuotr.
Automobilių entuziastas pripažįsta, kad skraidyti vis tiek maloniau nei važinėti.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (43)

Lrytas.lt

Nov 13, 2021, 4:06 PM, atnaujinta Nov 14, 2021, 7:57 AM

Dažnas jį atpažįsta ne tik iš įspūdingų ir labai prabangių automobilių gatvėse, bet ir asmeninio sraigtasparnio „Eurocopter 130 B4“, kuriuo jis mėgdavo atvykti į renginius įvairiose šalies vietose. Tiesa, į orą juo jau nebekyla, mat šių metų pavasarį sraigtasparnį pardavė.

„Kas maloniau – vairuoti ar skraidyti?“ – pirmiausia pasiteiravau verslininko. Kiek pamastęs T.Barštys atsakė, kad vis dėlto trimatė erdvė visuomet bus pranašesnė: „Tai – du skirtingi pojūčiai.

„Eurocopter“ sraigtasparniu teko nemažai paskraidyti po Lietuvą. Ir ta trimatė erdvė suteikia daugiau emocijų nei buvimas plokštumoje. Bet dabar jau nebeskraidau.“

Kai 2007-aisiais T.Barštys įsigijo „Eurocopter 130“, buvo skaičiuojama, kad jo rinkos vertė tuo metu siekė daugiau nei milijoną eurų, o dažnas jį galėdavo pamatyti Baltijos pajūryje ar per miestų šventes.

Vis dėlto į skraidančius automobilius transporto entuziastas kol kas žiūri nedrąsiai.

Pasisukus kalbai, kad jau pasirodė automobilių, kurie gali pakilti ir į kelių šimtų metrų aukštį, T.Barštys abejojo, ar pats greitu metu išbandys tokią futuristinę transporto priemonę.

„Gal tai jau ne mano amžiui. Mane be galo žavi technologinė pažanga, bet kol kas šie automobiliai pasiekę dar tik bandymų stadiją“, – kalbėjo verslininkas.

Jis pripažino negalintis suskaičiuoti, kiek per gyvenimą išbandė arba turėjo automobilių, – tiesiog niekada to nefiksuoja.

„Aš tikrai turėjau visų klasių „Mercedes-Benz“, „Audi“, „Rolls-Royce“, „Hummer“. Turėjau gal keturis „Lamborghini“, tačiau dabar jų nebeturiu nė vieno“, – vieną po kito automobilius vardijo T.Barštys. Jis buvo vienas pirmųjų ne tiktai Lietuvoje, bet ir visoje Rytų Europoje 2002 metais įsigijęs „Lamborghini Murcielago“.

Eismo dalyviai gatvėje nuo šio sportinio automobilio negalėjo atitraukti akių, o T.Barštys – nuo spidometro, mat 100 kilometrų per valandą greitį „Lamborghini“ tuo metu pasiekdavo per 3,6 sekundės.

„Kai 1990-aisiais tapome nepriklausomi, viskas supaprastėjo, atsivėrė sienos. Lietuvą jau galėjo pasiekti automobiliai ir iš Amerikos, ir iš Europos“, – prisiminė verslininkas.

Vis dėlto iš visų išbandytų automobilių dabar bene labiausiai vyras vertina pirmąjį vairuotą šeštuką „Žiguli“.

„Tuo metu tėvai vertė dirbti, auginome gėles. Prie pirmojo pirkinio prisidėjo diedukas, tėvai – man tuo metu buvo 18-a.

Sunku prisiminti, kiek ilgai vairavau tą „Žiguli“, bet tuometėje rinkoje, tais laikais tai buvo išskirtinis automobilis“, – senus laikus prisiminė T.Barštys.

Jis įsitikinęs, kad būtent pirmieji automobiliai žmonėms dažnai ir yra brangiausi.

„Kartais manęs klausia, koks yra mano svajonių automobilis. Taigi tas pats pirmasis, kurio būdamas jaunas labai norėjai, tačiau galbūt dar negalėjai sau leisti.

Pamenu, kokios emocijos sukildavo vairuojant pirmą „Žiguli“!

O kokios tos svajonės dabar? Ateini, pasiimi nuo lentynos – tokios ir svajonės“, – palygino ilgametę vairavimo patirtį turintis verslininkas.

Pasak jo, pagerėjus gyvenimo kokybei žmonės net nebevertina to, ką turi. „Technologijos dabar tiek pasistūmėjo į priekį, kad žmonija net atsilieka nuo visų šių dalykų“, – pridūrė T.Barštys.

Šiuo metu jo kieme stovi keturi automobiliai – 2014-ųjų „Rolls-Royce Phantom“, antikvarinis 1954-ųjų „Cadillac“, 2018 metų „Audi Q5“ ir naujausias pirkinys – šių metų S klasės „Mercedes-Benz“.

Vis dėlto svarbiausia T.Barščiui būti daiktų vartotoju, o ne vergu. Nemažai žmonių skolinasi automobiliams – verslininko nuomone, reikėtų pirkti tokius, kokius įsigyti leidžia pajamos. Būtent tuo jis ir vadovaujasi.

T.Barštys pripažįsta – investicijos į automobilius retai kada atsiperka. Tai greičiau išimtis nei taisyklė.

„Buvau užsisakęs keletą automobilių, pavyzdžiui, „Lamborghini“, ir teko laukti. Jie sudaro tokią eilę, kad tenka laukti metus ar ilgiau. Galbūt tuomet jų vertė ir išauga.

Tačiau juk dabar dėl tiekimo grandinių problemų net elementarių automobilių tenka ilgai laukti“, – pabrėžė verslininkas.

T.Barštys mielai lanko tarptautines automobilių parodas ir naujausių modelių pristatymus. Neseniai grįžo iš vienos parodos Miunchene, kur tendencijos buvo akivaizdžios, – dabar yra didžiulis elektromobilių virsmas. Ir pasiūla dabar tokia didžiulė, kad norint susipažinti su visais siūlomais automobiliais reikia nemažai laiko.

„Aš jau esu senesnės kartos žmogus, tad mane labiau traukia klasika. Tai galima palyginti su knygos skaitymu – vienokios įdomios būnant 20-ies, kitokios – 30-ies, 40-ies ar 50-ies.

Būdamas tam tikrų metų renkiesi ir atitinkamą automobilį. Kai esi jaunas, domina sportiniai. Juk buvau ir „Porsche Carrera Cup“ dalyvis. Jei pasinaudoji savo gyvenamojo laiko galimybėmis, esi laimingas“, – akcentavo vyras.

Kalbėdamas apie elektromobilius verslininkas pabrėžė, kad kol kas Lietuvoje trūksta infrastruktūros, dar ne iki galo išspręsti technologiniai dalykai.

„Sūnus turėjo hibridinį „Volvo“, ir šis automobilis manęs nesužavėjo – netoli gali nuvažiuoti elektra, žinoma, ir variklis nėra galingas, patogumų nelabai yra“, – įvertino T.Barštys.

Rinkdamasis automobilį verslininkas labiausiai atsižvelgia į jo patogumą, technologinius sprendimus, ekonomiškumą.

„Kai turi galimybę rinktis, vertinti, tampi išrankesnis.

Pamenu, darbe darbuotojai gaudavo automobilius ir galėdavo susikomplektuoti pagal savo poreikius, bet jau iš savo kišenės. Tai parodydavo, kad jei žmogus gauna įmonės automobilį, beprotiškai visko nori, bet kai reikia prisidėti iš savo kišenės, apetitas prislopsta“, – kalbėjo T.Barštys.

Jis įvertino ir Lietuvos automobilių parką ir suabejojo, kad greitu metu visi tautiečiai persės į elektromobilius.

„Norėti yra viena, o galėti – visai kas kita. Mes juk dar neturime tam tinkamos infrastruktūros, pakankamai įkrovimo stotelių.

Nuvažiuokite į kurortus ir pažiūrėkite, kiek žmonių stovi eilėje norėdami įsikrauti elektromobilius.

Degalinėse viskas daug paprasčiau – atvažiuoji ir įsipili degalų. Visai infrastruktūrai pakeisti reikės daug investicijų, tai bus didelis iššūkis“, – tvirtino T.Barštys.

Neseniai Vokietijoje lankęsis verslininkas teigia bendravęs su automobilių gamintojais, kurie taip pat sunkiai įsivaizduoja, kaip net ir šioje šalyje teks pasitikti elektromobilių bumą.

Daugelis, įsigiję galingus sportinius automobilius, nori išbandyti ir jų galimybes, bet Lietuvos greitkeliuose neįmanoma važiuoti neribotais greičiais.

T.Barščio nuomone, Lietuvoje būtų galima bent šiek tiek padidinti greitį autostradose.

„Tam tikrose atkarpose į Palangą tikrai galėtų būti leidžiama važiuoti ir 150 kilometrų per valandą greičiu, nes monotonija kartais žudo. Kodėl greičio nepadidina?

Net nežinau, kur slypi bėdos. Vokietija tuo ir žavi, kad ten galima važiuoti didesniu greičiu, tačiau keliai yra saugūs, o ir vairuotojai atidūs.

Vis dėlto svarbu ir saugumas, vairavimo kultūra – Vokietijoje jos kur kas daugiau nei pas mus. Bijau, kad važiuoti dideliu greičiu mes dar nesugebėtume.

Mes drąsūs – vairuojame automobilius miestuose laikydami rankose mobiliuosius telefonus.

Kai kurie ir taip turi didelių problemų dėl vairavimo, o dar užsiima pašaliniais darbais“, – piktinosi T.Barštys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?