Analitikai automobilių gamintojams prognozuoja sudėtingus metus: puslaidininkų deficitas niekur nedings

Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka. Viskas prasidėjo prieš dvejus metus, kai dėl pandemijos užsidarė gamyklos ir atsirado komplektuojančių detalių, tarp jų ir puslaidininkių, deficitas.

Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Paskelbta nauja analizė, kodėl automobilių gamintojai susiduria su mikroschemų trūkumu, nors tokio trūkumo nejaučia nė viena kita pramonės šaka.<br>www.unsplash.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 3, 2022, 6:02 AM

Automobilių puslaidininkiai užima mažiau negu dešimt procentų visų mikroschemų gamybos apimčių, taigi tai jų gamintojams nėra prioritetinė problema. Jie ir taip vos spėja tenkinti elektronikos užsakovų paklausą.

Dar viena bėda – automobiliams naudojamos seniausios ir archaiškiausios mikroschemos. Technologijos joms gaminti yra pasenusios, todėl automobilių gamybai naudojami seni įrenginiai. Į jų gamybą elektronikos gamintojai investuoti nenori ir nesiekia didinti jų gamybos. O automobilių gamintojams, norint naudoti naujas pažangesnes mikroschemas, reikėtų visiškai pakeisti gamybą, o tai užima daug laiko ir reikalauja milžiniškų lėšų.

Pakeisti visą automobilio gamybą įmanoma tik kuriant visiškai naują automobilį, nes visi elektroniką naudojantys komponentai turi būti kitokie, tai reiškia, kad persiorientuoti privalėtų ir daugybė komponentų tiekėjų. Štai ir susiduriama su prieštaravimu – nė vienas neskuba keistis.

Dalis gamintojų persiorientuoja ir bando naudoti kaip galima mažiau elektronikos – atsisako kai kurių elektroninių sistemų ir privalumų, kad galėtų naudoti mažiau puslaidininkių.

Nors kai kurie analitikai sako, kad Naujieji metai turėtų tapti geresni ir šio deficito turėtų nelikti, dabar „JPMorgan“ analitikai tvirtina, kad 2022 m. bus tokie pat sunkūs automobilių gamintojams, o puslaidininkių deficito atsikratyti pavyks nebent tik 2023 m. viduryje.

Tokie gamintojai kaip „Volkswagen“ ar „Daimler“ prognozuoja dar liūdnesnę perspektyvą, kad ir 2023 m. nieko neišspręs, nes elektronikos naudojama vis daugiau, o gamintojai tų senųjų puslaidininkių gamina mažiau negu prieš dvejus metus ir gamyba didėja labai pamažu, tad krizė kol kas nemažėja.

„Deloitte“ koncerno vadovas, atsakingas už puslaidininkius, Brandonas Kulikas sako, kad deficitas tęsis nuolat ir jo galo nebus tol, kol automobilių gamintojai nepersiorientuos ir nepradės naudoti naujo tipo mikroschemų.

Dėl to specialistai sutinka, kad tie pirkėjai, kurie renkasi moderniausius ir daugiausia elektronikos turinčius automobilius, turės priprasti, kad tokių mašinų eilėje reikės laukti bent metus ir tai bus tiesiog kasdienybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.