„Ford“ kuria naują mechaninę transmisiją – sankabos pedalo jau nebereikės: kokia gudrybė?

Nors mechaninės transmisijos mums vis dar yra labai gerai pažįstamos, daugybė vairuotojų jų atsisako. Tiesą sakant, auga nauja vairuotojų karta, kuri mechaninės transmisijos net nenori matyti. Nors vairavimo entuziastai jaučia didžiulį pasitenkinimą, kai prieš staigų posūkį sklandžiai ir teisingai pakeičia pavarą, greitai kojomis sušokdami per visus tris pedalus, „Ford“ planuoja atsisakyti sankabos.

Nors mechaninės transmisijos mums vis dar yra labai gerai pažįstamos, daugybė vairuotojų jų atsisako.<br>Gamintojo nuotr.
Nors mechaninės transmisijos mums vis dar yra labai gerai pažįstamos, daugybė vairuotojų jų atsisako.<br>Gamintojo nuotr.
Nors mechaninės transmisijos mums vis dar yra labai gerai pažįstamos, daugybė vairuotojų jų atsisako.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors mechaninės transmisijos mums vis dar yra labai gerai pažįstamos, daugybė vairuotojų jų atsisako.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 18, 2022, 3:01 PM

Na, ne paties sankabos mechanizmo, o kairiojo pedalo. Daugybė automobilių gamintojų jau nustojo gaminti ar bent jau vystyti mechanines transmisijas, bet „Ford“ tarp jų kol kas nėra. Tiesą sakant, „Ford“ dar 2018 metais patentavo mechaninės transmisijos sistemą su elektriniu sankabos mechanizmu.

Idėja iš tikrųjų nėra visiškai nauja – kadaise ir SAAB, ir keli kiti gamintojai norėjo mechaninės transmisijos be sankabos pedalo. Būta ir bandymų sukurti automatinę pavarų dėžę su mechaninę transmisiją primenančia svirtimi. Tačiau tai – istorija, o „Ford“ sankabos pedalo atsisakymo planai yra švieži ir gyvybingi.

Iš vairuotojo perspektyvos ši sistema veiktų pakankamai paprastai. Pavaros būtų keičiamos svirtimi ir tai nebūtų tik elektrinis jungiklis, nurodantis robotui, ką daryti.

Svirtis būtų visiškai tikra, kaip ir dera mechaninei transmisijai. Tiesiog nereikėtų spausti sankabos pedalo – jo apskritai gali ir nebūti. Vietoje to, kompiuteris pajustų kada vairuotojas pradeda judinti pavarų perjungimo svirtį (bumbule būtų integruotas jungiklis) ir akimirksniu aktyvuotų sankabos mechanizmą, atjungdamas variklio sukimąsi nuo varomų ratų.

Ši sistema galėtų pasirodyti ateinančios kartos „S650 Mustang“ ar „Bronco“. Jos privalumas, aišku, būtų tas, kad mechaninė transmisija taptų prieinama ir neturintiems jokios patirties.

Be to, sankabos diskas tikriausiai tarnautų ilgiau, o ir degalų sąnaudas galbūt pavyktų sumažinti (lyginant su įprastomis mechaninėmis transmisijomis). Tiesa, „Ford“ apie šią sistemą nieko nekalba ir gali būti, kad jai tiesiog nebūtų pirkėjų. Negalima atmesti tikimybės, kad šis patentas liks stalčiuje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.