Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje vėluoja nauji automobiliai: trūksta svarbių detalių

Pranešama, kad Ukraina tiekia daugiau nei pusę pasaulio neono – dujų, kurios labai svarbios lazeriams, naudojamų puslaidininkių gamyboje, veikti.

Naujų automobilių atsargų krizė ir ilgas laukimo laikas gali dar labiau pabloginti mažų kompiuterinių lustų tiekimą.<br>www.drive.com nuotr.
Naujų automobilių atsargų krizė ir ilgas laukimo laikas gali dar labiau pabloginti mažų kompiuterinių lustų tiekimą.<br>www.drive.com nuotr.
Naujų automobilių atsargų krizė ir ilgas laukimo laikas gali dar labiau pabloginti mažų kompiuterinių lustų tiekimą.<br>www.drive.com nuotr.
Naujų automobilių atsargų krizė ir ilgas laukimo laikas gali dar labiau pabloginti mažų kompiuterinių lustų tiekimą.<br>www.drive.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 18, 2022, 10:28 AM, atnaujinta Mar 18, 2022, 10:29 AM

Naujų automobilių atsargų krizė ir ilgas laukimo laikas gali dar labiau pabloginti mažų kompiuterinių lustų tiekimą, kurie yra labai svarbūs šiuolaikinėms motorinėms transporto priemonėms.

Vidutinė naujų automobilių laukimo trukmė Australijoje, priklausomai nuo modelio, išaugo iki 3–12 mėnesių – tai ilgiausias laukimas nuo Antrojo pasaulinio karo laikų, teigia pramonės analitikai.

Nors buvo vilčių, kad 2022 m. viduryje ar pabaigoje naujų variklinių transporto priemonių pasiūla išaugs, panašu, kad šie planai patyrė dar vieną nesėkmę.

Ukraina tiekia daugiau kaip 70 proc. pasaulyje pagaminamo neono – dujų, kurios labai svarbios lazeriams, naudojamų puslaidininkių gamyboje, teigiama pramonės žurnalo „Automotive News“ pranešime.

Nors pasaulinė puslaidininkių pramonė bando pasivyti po koronaviruso pandemijos smarkiai išaugusią automobilių paklausą, gamybos atsigavimui dar vieną smūgį sudavė Rusijos ir Ukrainos konfliktas.

Savaitgalį „Automotive News“ pranešė, kad tiek Rusijoje, tiek Ukrainoje „yra svarbiausių dujų ir žaliavų, reikalingų puslaidininkių gamybai visame pasaulyje“.

Pramonės analitikai prognozuoja, kad puslaidininkių tiekėjai bandys ieškoti naujų neoninių dujų šaltinių, tačiau „tai nėra kažkas, ką galima tiesiog įjungti“, – „Automotive News“ sakė JAV įsikūrusio Automobilių tyrimų centro (CAR) generalinė direktorė Carla Bailo.

Pramonės žurnalas pažymėjo: „Kuo ilgiau tęsis karas Ukrainoje, tuo didesnė tikimybė, kad bendrovėms pritrūks neono, o tai darys įtaką puslaidininkių gamybai visame pasaulyje... Kai kurie automobilių pramonės atstovai tikėjosi, kad krizė pradės mažėti antrąjį šių metų pusmetį“.

„Automotive News“ pranešė, kad neono dujų gamyba priklauso nuo Rusijos, nes joje yra plieno gamybos šalutiniai produktai, o dujos „vėliau valomos Ukrainoje, kuri eksportuoja neoną į kitas šalis“.

Daugumoje šiuolaikinių automobilių yra nuo 300 iki 3000 puslaidininkių, kurie yra labai svarbūs informacinėms, pramoginėms sistemoms ir patogumui. Taip pat jie reikalingi pagalbinėms vairuotojo sistemoms, kurios tapo privalomos norint gauti penkių žvaigždučių saugos įvertinimą.

Puslaidininkių gamyba sutelkta Singapūre ir Kinijoje. Automobilių pramonė nesukūrė savo mikroschemų gamyklų, nes, kaip pranešama, kiekvienai gamyklai pastatyti prireiktų 18 mėnesių ir 7 milijardų JAV dolerių, o gamybos aplinka turėtų būti sterilizuota labiau nei ligoninės operacinė.

Išversta pagal www.drive.com.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.