V. Alekna: kai kurių vairuotojų kelyje tiesiog negaliu suprasti

Sporte visuomet buvęs santūrus ir susikaupęs disko metikas, politikas Virgilijus Alekna (50 m.) panašus ir kelyje. „Tikrai niekuomet nesivaržau gatvėje, man svarbiausia, kad tiek aš, tiek keleiviai ir kiti eismo dalyviai kelyje jaustųsi saugiai“, – pabrėžė olimpinis, pasaulio ir Europos čempionas, kadaise saugojęs ir prezidentą Algirdą Mykolą Brazauską.

V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Sporte visuomet buvęs santūrus ir susikaupęs disko metikas, politikas Virgilijus Alekna panašus ir kelyje.<br>M.Kulbio nuotr.
Sporte visuomet buvęs santūrus ir susikaupęs disko metikas, politikas Virgilijus Alekna panašus ir kelyje.<br>M.Kulbio nuotr.
Kadaise V.Alekna dirbo prezidento A.M.Brazausko asmens sargybiniu.<br>I.Gelūno nuotr.
Kadaise V.Alekna dirbo prezidento A.M.Brazausko asmens sargybiniu.<br>I.Gelūno nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Aleknai svarbiausia, kad kartu su juo važiuojantys keleiviai jaustųsi saugiai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Mar 19, 2022, 6:06 PM, atnaujinta Mar 19, 2022, 6:07 PM

– Virgilijau, už pergalingus pasirodymus sporte dovanų esate gavęs ne vieną automobilį – tiek BMW, tiek „Mercedes-Benz“. Kokių automobilių turėjote daugiau – laimėtų ar nusipirktų?

– Tiesą sakant, jau būtų sunku ir suskaičiuoti. Mano automobilių parke, namų kieme, jau nėra daug likę laimėtų automobilių – galbūt tik vienas iš visų. O apskritai turėjau visokių automobilių – tiek laimėtų, tiek tų, kuriuos nusipirkau pats.

Taip jau yra, kad sportininkai, Lietuvoje pasiekę aukštų rezultatų tam tikrose varžybose, būna apdovanojami ir automobiliais. Ne išimtis buvau ir aš, tiesa, tai buvo seniai – prieš 14–20 metų.

– Kokie automobiliai traukia jūsų akį?

– Neturiu išankstinių nuostatų. Dabar man svarbiausia, kad automobilis būtų ekonomiškas ir mažataršis. Ko gero, tai esminiai dalykai, nes mūsų namuose dauguma automobilių yra hibridiniai. Ateis laikas, kai pereisime ir prie elektromobilių, nes man labai svarbus taupumas.

Nesu iš tų, kurie labai dažnai keičia transporto priemones. Dažniau tai darau pagal galimybes. Jei automobilis tinkamai važiuoja, naudojuosi 5 ar 10 metų. Tikrai nekeičiu mašinų pasitaikius kokiai nors progai. Nesu nusistatęs ir prieš markes, tiesa, dabar labiau patinka japoniški automobiliai. Svarbiausia, kad būtų patogu, patikima, saugu, nereikėtų sukti galvos dėl techninių problemų ir dažnai tvarkyti.

Pirmasis mano automobilis buvo „Volvo“, jį vairavau gana ilgai, vėliau turėjau kitokį „Volvo“. Paskui atsirado BMW, „Mercedes-Benz“, „Lexus“. Šiandien namuose turime kelis automobilius, tarp jų – „Lexus RX“, mažesnį „Lexus CT“. Vienam ar dviem važinėti mieste su pastaruoju – kaip tik.

– Esate augalotas – 2 metrų ūgio vyras, tad, matyt, patogiau važinėti didesniu automobiliu?

– Galiu pasakyti, kad tie norai keičiasi. Jaunystėje važinėjau didesniu automobiliu, į kurį tilpdavo visa šeima ir daiktai, o dabar turėti talpesnį automobilį nebėra būtinybės. Jei automobilyje daugiausia laiko praleidi vienas, didelis nebūtinas.

– Jūsų sūnus Mykolas studijuoja Amerikoje, galbūt teko ten pakeliauti?

– Kai sportavau, apkeliavau tikrai labai daug valstybių, taip pat ir Jungtines Amerikos Valstijas. Dabar JAV yra Mykolas, kol kas jis neturi galimybės ten vairuoti automobilio, bet man labai patiko važinėti Amerikoje – geri keliai, geri vairuotojai.

Galbūt iššūkių užsienyje vairuoti kyla ten, kur važiavimas yra kita, nei mums įprasta, kelio puse – Jungtinėje Karalystėje, Pietų Afrikos Respublikoje, Australijoje. Tuomet pirmomis dienomis kyla iššūkių, kol pripranti.

– Ar apie automobilio diskus išmanote tiek pat, kiek ir disko metimą lengvojoje atletikoje? Kitaip tariant, kiek jums artimi automobilio remonto darbai, o galbūt juos patikite tik meistrams?

– Dabartiniai automobiliai technologiškai labai pažengę, sudėtinga automobilį tvarkyti pačiam. Manau, kad šiuos darbus reikia patikėti specialistams ir jie geriausiai viską atliks. Net ir ratų pats nekeičiu – verčiau važiuoju pas specialistus.

– Kadaise dirbote prezidento A.M.Brazausko asmens sargybiniu. Ar teko pačiam vežioti šalies vadovą, galbūt buvo kokių nors nutikimų kelyje?

– Vairuoti pačiam nereikėdavo, nes prezidentai, premjerai turi savo asmeninius vairuotojus, kurie yra specialiai apmokyti, kaip elgtis kilus tam tikriems netikėtumams kelyje. Mano funkcijos buvo šiek tiek kitokios.

Buvo laikas, kai dirbau Vadovybės apsaugos departamente, bet negaliu papasakoti kokių nors nuotykių.

– Vis dėlto greičiausiai esate turėjęs specialių vairavimo pamokų, sėmėtės ekstremalaus vairavimo žinių?

– Visada įdomu išbandyti automobilio galimybes, prieš 15–20 metų yra tekę dalyvauti ir parodomosiose trumpose lenktynėse. Bet aš iš tų vairuotojų, kuriems svarbiausia saugumas ir kad saugiai jaustųsi aplink mane esantys tiek keleiviai, tiek kiti eismo dalyviai. Tam teikiu pirmenybę, tikrai nesu iš tų, kurie lenktyniauja gatvėje. Kelias nėra ta vieta, kur reikėtų tai daryti.

– Kadaise esate pareiškęs griežtą nuostatą prieš vairavimą net ir simboliškai išgėrus. Kokie kelių chuliganai jus erzina labiausiai?

Vairavimas ir alkoholis yra visiškai nesuderinami dalykai, dėl to vėliau gali skaudžiai nukentėti kiti eismo dalyviai. Būtų gerai, kad vairuotojai kelyje su kitais elgtųsi taip, kaip norėtų, kad būtų elgiamasi ir su jais. Negaliu suprasti vairuotojų, kurie gatvėse nori pademonstruoti tariamus sugebėjimus. Verčiau tam rinktis lenktynių trasą, sėsti į kartą.

– Kaip, jūsų akimis, keičiasi mūsų eismas? Galbūt kultūros jau gerokai daugiau?

– Eismo kultūra išties gerėja. Vis dėlto pasitaiko ir tokių, ypač jaunesnio amžiaus vairuotojų arba neseniai įgijusių teisę vairuoti, kurie elgiasi chuliganiškai. Kita vertus, išlaikyti egzaminus jau kur kas sunkiau nei prieš 25–30 metų ir į eismą nauji dalyviai įsilieja tikrai geriau parengti. Galbūt jauni vairuotojai jaučiasi labai gerai išmokę vairuoti, bet kartais jie sukelia nepatogumų kitiems eismo dalyviams.

– Esate kilęs iš Kupiškio krašto. Kaip dažnai keliaujate automobiliu po Lietuvą ar Europą? Ar turite mėgstamiausią kelią?

– Tikrai nemažai tenka automobiliu važinėti po Lietuvą, iš esmės tai daugiausia susiję su dabartine mano veikla. O kelias į tėviškę, kuriuo gyvenime važiavau labai daug kartų, širdžiai yra labai mielas ir kiekvienas jo kilometras sukelia daug prisiminimų apie gimtąsias vietas. Tai yra labai gražus kelias, nesvarbu, kad jis nėra idealios būklės.

Tenka automobiliu keliauti ir po Lietuvą, ir po Europą. Prieš kelerius metus kartu su šeima visi keliavome dvi savaites – aplankėme Vokietiją, Šveicariją, Austriją, Lenkiją, Čekiją. Iš viso nuvažiavome beveik 4 tūkstančius kilometrų. Dabar būtų sudėtinga sukviesti visą šeimą į tokią kelionę, bet bent jau su žmona artimiausiu metu ketiname vėl leistis į kelią.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.