V. Baumila atskleidė, kas jį gali labiausiai suerzinti kelyje: tai yra didžiausia problema eisme

„Kada persėsi į automobilį?“ – atlikėjo Vaidoto Baumilos (35 m.) neretai paklausia draugai ir pažįstami. Vis dėlto vyrui kol kas gerai ir be jo – gelbėja ir du turimi motociklai, ir viešasis arba draugų transportas, o kartais jis naudojasi pavėžėjimo paslaugomis.

Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Motociklas atlikėjui mieste yra patogesnė transporto priemonė nei automobilis.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

2022-04-16 12:20

– Vaidotai, jūsų vairuotojo pažymėjime nurodyta, kad galite vairuoti ne tik automobilį, bet ir motociklą. Galbūt turite teisę sėsti ir prie kitokių transporto priemonių vairo?

– Ne, yra tik šios dvi kategorijos, galiu vairuoti automobilį ir motociklą. Pastarąjį vairuoju gal dešimtmetį.

– Esate apskaičiavęs, kiek tūkstančių kilometrų jau nuriedėjote motociklu?

– Reikėtų skaičiuoti ir tuos kilometrus, kuriuos įveikiau ir kitose šalyse, – nemažai keliavau po Himalajus, taip pat Europą. Žinoma, nemažai kilometrų įveikiau ir Lietuvoje.

– Kuo motociklas jums yra pranašesnė transporto priemonė nei, tarkime, automobilis?

– Aš neturiu automobilio, naudojuosi pavėžėjimo paslaugomis, viešuoju transportu, kartais išsinuomoju automobilį. Man taip linksmiau. Be to, motociklas yra ekonomiškesnė transporto priemonė, nes sunaudoja mažiau degalų. Žinoma, viskas priklauso nuo to, kaip važinėji.

Be to, motociklai yra mobilesni, juos lengviau kur nors pastatyti, taip mieste sutaupai ir daugiau laiko.

Susisiekimas motociklu mieste kur kas greitesnis, nes lengviau įveiki spūstis. Džiaugiuosi, kad bent Vilniuje ir vairuotojų sąmoningumas yra didesnis: anksčiau kildavo ginčų, kad motociklai lando tarp kitų transporto priemonių, dabar to gerokai mažiau. Patys vairuotojai neretai praleidžia motociklininkus. Kyla klausimas, kodėl motociklams neleidžiama važiuoti viešajam transportui skirta eismo juosta, juk tai dar labiau pagreitintų keliavimą dvirate transporto priemone.

– Taigi naudojatės skirtingomis transporto priemonėmis, nors dažna lietuvių šeima turi automobilį, dažnai ir ne po vieną.

– Vilnius labai tam pritaikytas, gali keliauti skirtingais būdais. O jei reikia kur nors toliau nuvažiuoti, vasarą vykstu motociklu, žiemą kas nors paskolina automobilį arba nuveža.

– O įsigyti nuosavo automobilio kol kas neplanuojate?

– Kasdien to manęs kas nors paklausia, galbūt kada nors ir reikės įsigyti, pavyzdžiui, kai atsiras šeima. Bet man vienam kol kas gerai ir be automobilio. Jei nuspręsčiau pirkti, rinkčiausi elektromobilį. Bet man labai patinka didelės mašinos, o jos yra taršios. Tad turėčiau rinktis didelį elektromobilį, jei jis galėtų nuvažiuoti nemažai kilometrų vienu įkrovimu.

– Užsiminėte apie požiūrį į motociklininkus, jis iš tiesų keičiasi, tačiau dar galima pastebėti ir „britvininkų“, milžinišku greičiu lekiančių ne tik autostradomis, bet ir miestų gatvėmis. Kaip vertinate tokius motociklininkus?

– Pats nevairuoju tokio motociklo, bet suprantu norą paspausti, kai turi galingesnę transporto priemonę. Vis dėlto manau, kad tai reikėtų daryti ne mieste, o kur nors užmiestyje, dar geriau – žiedinių lenktynių trasoje, juk tam ir skirti tokie motociklai.

Pats jau bemaž penkerius metus vairuoju klasikinį miesto motociklą „Triumph Scrambler“, juo įveikiau daugiau kaip 20 tūkstančių kilometrų. Dabar dar įsigijau ir naują – enduro tipo motociklą, kad galėčiau pasivažinėti ir bekele.

Turėsiu du motociklus arba vieną, jei kurį nors parduosiu.

– Ar patogu laikyti du motociklus?

– Visada gelbėja stovėjimo aikštelės, garažai.

– Ar daug išlaidų tenka patirti turint motociklą?

– Jei nekrinti, ne tiek daug. Ne veltui motociklas vadinamas prabangos preke, nes paprastai tai nėra pirmas tavo pasirinkimas renkantis transporto priemonę, nors man asmeniškai tai yra pirmas pasirinkimas.

Investuoti į saugų važiavimą šiek tiek pigiau nei vėliau į sveikatą.

– Automobilis – nebloga vieta repeticijoms, mat yra nebloga akustika. Ar kada nors pavyko repetuoti prieš kokį koncertą vairuojant motociklą?

– Paniūniuoti, padainuoti važinėjant motociklu tikrai įmanoma, klausydamasis muzikos užsidėjęs šalmą kartais paniūniuoju ir būna visai smagu.

– Daug kalbama apie elektromobilizaciją, o ką jūs manote apie perėjimą prie elektrinių motociklų? Sostinėje jau važinėja elektriniai motoroleriai. Kiek užkietėjusiam baikeriui patiktų važinėti tyliu elektriniu motociklu? Kaip į tai žiūrite jūs?

– Džiaugiuosi, kad yra vis daugiau elektra varomų transporto priemonių. Džiaugiuosi ir jūsų paminėtais elektriniais motoroleriais. Manau, kad tai yra protingas, taupus ir greitas keliavimas. Pažįstu ir daugelį užkietėjusių motogerbėjų, kurie pripažįsta, kad motoroleriai mieste yra patogesni nei didesni motociklai. Taigi tai parodo ir vairuotojų sąmoningumą.

– Kurią iš Vilniuje esančių gatvių ir kurį iš Lietuvoje esančių kelių jums maloniausia įveikti motociklu?

– Man atrodo, jog daugelis važinėjančių motociklu pritars, kad Panemunės kelias vienas gražiausių Lietuvoje. Malonu važiuoti ir pro Labanoro girią, Palūšės, Ignalinos link, taip pat pasiekti Uteną, Molėtus. Vilniuje akiai maloniausios Balžio ežero prieigos, Nemenčinės plentas. Ir Vilnius yra gražus miestas, po jį važinėti motociklu – vienas malonumas.

– O kas jus gali suerzinti kelyje?

– Labiausiai į akį krintantis dalykas, dėl kurio, manau, sukeliamos ir avarinės situacijos, yra negalėjimas suprasti, kur žmogus važiuoja, nes vairuotojai nenoriai rodo posūkio ženklus. Tai yra didžiausia problema kelyje.

Kažkodėl žmonės mano, kad staigiai pasukę į kitą eismo juostą gaus sau daugiau naudos. Aš važiuoju labai ramiai, išsukdamas iš juostos galiu ilgiausiai rodyti posūkį, kol mane kas nors įleis.

Aš neužkišu motociklo ar automobilio piktybiškai prieš kitus vairuotojus, ir gana greitai mane kas nors draugiškai įleidžia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.