Vairuotojus ragina suskubti: jau netrukus užsukę į autoservisus galite išgirsti nemalonių naujienų

Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilių detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai. Kai kurie klientai su sugedusiu automobiliu turi atsisveikinti net mėnesiui, nes tiek gali trukti detalės atvežimas į Lietuvą.

Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>kiti
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>kiti
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Balkūno nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Balkūno nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Autoservisai susiduria su didele problema – stringa automobilio detalių tiekimas, todėl stoja remonto darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Apr 26, 2022, 7:33 PM

Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas Gediminas Kriaučiūnas pabrėžė, kad stringa deficitinės ir elektroninės detalės. Kai kas stringa ir dėl karo, nes nemažai produkcijos gaminama Ukrainoje – laidai, elektroniniai prietaisai. Detalės autoservisus pasiekia per du su puse mėnesio.

Prieš užsakant detales, G.Kriaučiūnui tiekėjai minėjo, kad tiekimas truks apie savaitę, o kai jau pradėjo jas pirkti, buvo atsakyta, jog gali užsakyti be termino.

Pasak pašnekovo, jei dėl detalės negalima eksploatuoti automobilio, stringa ir visas transporto priemonės remontas.

„Trūko net elementarių detalių – stabdžių diskų, kaladėlių ar kai kurių tepalų filtrų. Pavyzdžiui, žiemą „Mercedes“, BMW, „Audi“ kaitinimo sistemų net nebuvo“, – naujienų portalui lrytas.lt akcentavo Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas.

Jis pažymėjo, kad šiuo metu nėra jaučiamos didelės pasekmės dėl karo Ukrainoje, bet po 3–4 mėnesių vėl strigs kokios nors detalės, nes gamintojai susiduria su žaliavų trūkumu.

Tiekimą stabdo santykiai

Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje veikiančio „Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius Vytautas Paulikas naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad per pandemiją buvo sutrikęs detalių tiekimas, o dabar tam daro įtaką karas Ukrainoje ir sandėlių optimizavimas.

„Detalių, kurios pagamintos Ukrainoje, nejaučiamas trūkumas. Tačiau Lietuvoje visiškai neliko detalių, kurios pagamintos Rusijoje. 60 automobilių gamyklų yra Rusijoje, o jų tiekimas ir gamyba nutrūko“, – pažymėjo V.Paulikas.

Be to, pašnekovas pastebėjo: „Kinija toliau gamina detales, kaip ir iki šiol, bet Lietuva su šia šalimi dabar nepalaiko gerų santykių, todėl visas tiekimas yra sutrikęs. Ekonominio nuosmukio banga dar labiau sustiprėjo dėl karo“, – aiškino jis.

Vietoj dviejų dienų šiuo metu „Proservisai“ autoservisai laukia detalių apie savaitę ar 10 dienų. Jis pats negali naudotis savo „Audi A6“ dvi savaites, nes laukia galinių žibintų.

Autoservisų tinklo direktorius taip pat pabrėžė, kad retesnių detalių tiekimas yra sutrikęs, nes sandėliai jų neįsigyja daug, kol nežino reikiamo kiekio. Dėl to atsiranda laiko tarpas, nes niekas nenori nusipirkti šių detalių per daug ir nežino, kas laukia ateityje.

Septyniuose miestuose dirbančio „Melga“ autoserviso atstovai tvirtino, kad visas dalis populiariausiams modeliams galima gauti be problemų, bet elementariausių dalių pasirinkimas yra sumažėjęs. Pavyzdžiui, anksčiau „Volkswagen“ automobiliui guolį galima buvo pasirinkti iš 4–5 variantų, o dabar tenka rinktis iš kur kas mažesnės pasiūlos.

Kainos nedžiugina

Autoservisai susiduria ir dar su viena problema – kyla detalių kainos. „Melga“ autoserviso atstovai pasakojo, kad automobilių detalės pabrango net 30 proc. ir mano, kad tai dar ne pabaiga.

Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas G.Kriaučiūnas patvirtino, kad pastaruoju metu kyla detalių kainos. Nuo Naujųjų metų kiekvieną mėnesį po 1–7 proc. pakyla detalių kaina.

„Tepalo kaina kiekvieną mėnesį yra vis skirtinga. Tepalo, kurį mes dabar naudojame autoservise, kaina pakilo 25 proc. Kai kurie filtrai ir visu 100 proc. pabrango“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė G.Kriaučiūnas.

Autoservisų įmonės stebisi šiomis kainomis, tačiau supranta, kad nieko negali padaryti.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.