Autonominį automobilį pritaikė karo zonoje: kaip jis veikia

Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis. Kadangi 9 iš 10 avarijos įvyksta dėl žmogiškojo veiksnio, jį pašalinus keliai taptų beveik idealiai saugūs.

Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Autonominiai automobiliai – turbūt daugelis sutinka, kad tai yra daugiau ar mažiau automobilizmo ateitis.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

2022-10-09 19:13

Autonominiai automobiliai karo zonoje – tai dar ir galimybė išsaugoti karių gyvybes. Naujausias autonominės transporto priemonės karinis pavyzdys parodytas Vokietijoje. Vokiečiai iš „Rheinmetall“ sukūrė autonominį šarvuotą vikšrinį automobilį, pavadinę jį „Wiesel“ – išvertus iš vokiečių kalbos „Wiesel“ reiškia žebenkštį.

Vokiška „žebenkštis“ valdoma specialiu bloku, kurį iš esmės galima sumontuoti į bet kurią transporto priemonę – sunkvežimį, visureigį ar net šarvuotį, kokį ir pademonstravo konstruktoriai.

Automobilį paleisti gali operatorius. Įjungus autonominį režimą „Wiesel“ šarvuotis gali judėti savarankiškai. Jam tereikia užduoti tikslą – atvykimo tašką. Kelią jis susiras pats ir, priklausomai nuo platformos ant kurios sumontuotas, jis gali rinktis arba sunkesnę bekelę, tai yra, važiuoti tiesiai į paskirties vietą, arba ieškoti lengviau pravažiuojamų kelių. Jis gali apvažiuoti didelius akmenis, medžius ir pan.

Be to, „Wiesel“ numatyta ir važiavimo kolonoje funkcija – įjungus konvojaus režimą, toks šarvuotis pats gali važiuoti paskui priekyje važiuojančią transporto priemonę.

Be to, tokį šarvuotį operatorius gali valdyti distanciniu pulteliu, pavyzdžiui, saugiai sėdėdamas kažkur slėptuvėje. O prireikus prie tokio šarvuočio vairo gali sėsti ir žmogus – tereikia išjungti autonominio režimo funkciją ir šarvuotis nesikiš į vairuotojo veiksmus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.