Ką iš tiesų geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar automobilį su vidaus degimo varikliu

Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu? Ekspertai pateikė pagrindinius elektromobilių trūkumus bei pabrėžė, kad problema yra ne pačioje mašinoje, o baterijoje, kuri ne visada gerai atlaiko neigiamą oro temperatūrą.

Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Valdas Juozas Vilūnas<br>M.Patašiaus nuotr.
Valdas Juozas Vilūnas<br>M.Patašiaus nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>T.Bauro nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Ką geriau vairuoti žiemą – elektromobilį ar transporto priemonę su vidaus degimo varikliu?<br>www.freepik.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Dec 11, 2022, 8:38 PM

Automobilių žurnalistas Valdas Juozas Vilūnas tikino, kad automobilyje su vidaus degimo varikliu gali šildytis neišjungęs variklio kad ir visą dieną – per speigus užvestas variklis gali dirbti parą. Be to, nebus labai didelės degalų sąnaudos.

„Jeigu nėra elektros tinklų – visa to elektromobilis negali. Per šalčius apie pusė elektros energijos jis naudoja salono šildymui ir tokiu būdu pailgėja baterijos įkrovimas“, – dėstė jis.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Automobilių inžinerijos katedros profesorius doc. dr. Vidas Žuraulis naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, jog vidaus degimo varikliai į aplinką išskiria šilumą, o žiemą ją galima išnaudoti salono šildymui. Deja, elektromobiliai tokios funkcijos neturi.

„Nuvažiuojamas atstumas taria viso gero“

Universiteto mokslininkas V.Žuraulis teigė, kad jei elektromobilis nepritaikytas Šiaurės šalims, baterija išsikraus greičiau, nes elementai naudoja daug elektros energijos šildydami transporto priemonę.

Automobilių žurnalistas V.Juozas Vilūnas naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad elektromobiliai žiemą „nesustingsta“ ir gali taip pat riedėti kaip ir šiltu oru.

„Tiesa, visam šia gėriui naudojama daugiau elektros, todėl kelionė iki kito baterijos įkrovimo bus trumpesnė“, – tikino jis.

„Volkswagen“ prekinio ženklo vadovas Justas Nekrošius pažymėjo, kad viskas priklauso nuo klientų gyvenimo būdo – nuvažiuojamo atstumo, ilgų kelionių poreikių bei kur laikomas elektromobilis.

Kai automobilis nėra prijungtas prie elektros tinklo – baterijai tenka skaičiuoti, kiek reikės energijos įšildyti pačią transporto priemonę, saloną, šilumokaitį, dėl to drastiškiau mažėja nuvažiuojamas atstumas.

„Pagrindinė 12 voltų baterija, kuri užveda elektromobilį, veikia taip pat, kaip ir kitų automobilių. Jei išjungtos šviesos, kameros bei nuolat neveikia garso sistemos, mašinos baterija nebus iškraunama“, – sakė J.Nekrošius.

„Autofortas motors“ pardavimų vadovas Audrius Šatas kalbėjo, jog jei krauni elektromobilį viešoje vietoje, o ne prie namų, tai atsikėlus transporto priemonėje temperatūra bus tokia pati, kaip ir lauke. Atėjus teks įjungti šildymą, dėl kurio sumažės nuvažiuojamas atstumas.

„Vidaus degimo varikliuose sušyla viskas greičiau. Aišku, vis tiek naudojami degalai, tačiau ne tokiu kiekiu, kaip elektromobiliuose elektra“, – pridūrė A.Šatas.

Anot pašnekovo, žiemą reikia labai atsargiai naudoti elektromobilio regeneraciją, kai yra slidus kelias. Tą esą pataria gamintojai.

Jis užmiesčio kelionėms pataria rinktis ne elektromobilį, nes reikės svarstyti, kur jį įkrauti, ar pavyks laiku atvykti į vietą.

Stovėdamas išsikrauna

Jei su elektromobiliu nėra ilgai važiuojama, svarbu, kad šis nebūtų su visiškai pilna ar tuščia baterija. Jį geriausia laikyti įkrautą apie 20–80 proc. V.Žuraulis naujienų portalui lrytas.lt akcentavo, kad baterijos ilgaamžiškumui gali daryti įtaką itin aukšta neigiama arba teigiama oro temperatūra.

„Stovintis elektromobilis po truputį išsikrauna, nes, nors transporto priemonė ir nevažiuoja, vyksta elektrocheminės reakcijos baterijoje. Todėl ilgai nenaudojant automobilio bateriją svarbu įkrauti po kelių savaičių, kad ji neartėtų prie didelių iškrovos lygių“, – pridūrė V.Žuraulis.

V.Juozas-Vilūnas pabrėžė, kad elektromobiliuose gausu kompiuterinės įrangos, kurių programos apsaugo nuo visiško baterijų išsikrovimo.

„Per šalčius akumuliatoriaus valdymo sistema palieka 15–20 proc. talpos pašildyti akumuliatoriui. Visiškai išjungti elektromobilio nepavyks, bet galima sutaupyti energijos laikant jį nešaltoje patalpoje ar prijungus prie namų elektros tinklo“, – dalijosi patarimais pašnekovas.

Automobilių žurnalistas Ramūnas Fetingis paaiškino, jog elektromobilių didžiausia blogybė yra akumuliatoriai, nes jie greičiau išsikrauna. Tai įvyksta dėl to, nes jie žiemą yra šildomi, o vasarą – vėsinami – tai naudoja papildomų elektros sąnaudų.

„Tam, kad automobilis būtų „maitinamas“, elektros sistema turi atskirą akumuliatorių, kuris padaro, kad ji veiktų patikimiau, geriau. Dėl šios funkcijos ji minimaliai išsikrauna. O įprastuose automobiliuose degalai niekada nedingsta, jei bakas nėra kiauras“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo R.Fetingis.

Elektromobilių „Tesla“ savininkai dažnai žiemą skundžiasi dėl užšalusių rankenėlių, nes jos yra kitokios nei įprastų mašinų – išvažiuoja į paviršių tik tada, kai paspaudi atitinkamą mygtuką. Automobilių žurnalistas akcentavo, kad tai ne tik „Tesla“ gamintojų problema. Panašias rankenėles naudoja „Jaguar“, „Aston martin“ gamintojai.

Ne vien tik neigiami dalykai

Vienas iš pagrindinių elektromobilių privalumų – nuotoliniu būdu galima įjungti salono šildymą ir atsisėsti į jau pašildytą mašiną. Universiteto mokslininkas V.Žuraulis siūlo tai padaryti, kai šis dar yra įkraunamas, kad energija būtų naudojama iš tinklo.

„Volkswagen“ prekinio ženklo vadovas J.Nekrošius priminė, kad autonominį šildymą papildomai galima užsakyti ir vidaus degimo varikliuose, tačiau klientai retai renkasi šią paslaugą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.