Visi automobiliai buvo bandomi, kai už lango oro temperatūra buvo šiek tiek žemiau nulio – nuo vieno iki šešių laipsnių šalčio. Be to, tyrėjai atsižvelgė ir į automobilių akumuliatorių amžių, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Anot tyrimo, beveik trečdalį nuvažiuojamo atstumo žiemą praranda „Chevrolet Bolt“, „Ford Mustang Mach-E“ ir „Volkswagen ID.4“.
Labiausiai šalčiui nepavaldus pasirodė „Jaguar I-Pace“. Jo nuvažiuojamas atstumas tiek žiemą tiek vasarą beveik nesikeičia – skirtumas sudarė vos 3 proc.
Vieni populiariausių, „Tesla“ elektromobilių, žiemą praranda maždaug nuo 15 iki 19 procentų nuvažiuojamo atstumo, priklausomai nuo modelio.
Mokslininkai paaiškino, kad žiemą pilnai pakrautais akumuliatoriais elektromobilis nuvažiuoja mažesnį atstumą, nes cheminė reakcija akumuliatoriuose vyksta gerokai lėčiau. Sulėtėja ir fiziniai procesai akumuliatorių darbe.
Nors dauguma šiuolaikinių elektromobilių turi specialius adaptyvius režimus šaltuoju laikotarpiu saugoti ir taupyti elektros energiją, visgi sistemos veikia skirtingai skirtinguose automobiliuose. Daugumos akumuliatoriai žiemą yra šildomi, tik kai kurie šildomi efektyviau.